کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

از دغدغه تولیدکنندگان در زمینه سرمایه در گردش تا انتقاد از وضعیت شهرک کفش و پوشاک در قم‌

خبرگزاری تسنیم , 1 آبان 1398 ساعت 1:00

جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم برگزار و از نبود سرمایه در گردش برای تولیدکنندگان استان به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی خبر داده شد.


به گزارش قم نیوز جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ظهر امروز در سالن جلسات فرمانداری با حضور غضنفری معاون امور اقتصادی استانداری، مدیران استانی و فعالان اقتصادی برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم در این جلسه با اشاره به روند مناسب جذب تسهیلات رونق تولید در استان اظهار داشت: روند جذب این تسهیلات در استان قم وضعیت مطلوبی دارد.

سرمایه در گردش دغدغه تولیدکنندگان قمی است

وی با بیان اینکه توسعه پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش جز نیازمندی‌های اقتصادی استان است، ابراز کرد: نیاز به سرمایه در گردش یکی از دغدغه‌های مهم تولیدکنندگان استان بوده و باید از منابع موجود در بانک‌ها به بهترین نحو در این زمینه استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم توجه به بازگشت تسهیلات بانکی توسط فعالان اقتصادی را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: بیش از دو هزار و 200 میلیارد تومان سهم استان قم از تبصره 18 و محل رونق تولید است که باید به صورت کامل جذب شود که منجر به افزایش اشتغال در استان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه باید از سرمایه‌گذاران حمایت‌های مناسبی انجام شود، یادآور شد: مجموعه مدیریت استان در زمینه احیا و توسعه واحدهای صنعتی راکد و افزایش اشتغال تلاش مضاعفی دارد.

غضنفری آخرین وضعیت و پیشرفت شهرک کفش و دمپایی در استان را مورد نقد قرار داد و عنوان کرد: طبق برنامه باید این شهرک تا دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسد ولی تأمین زیرساخت‌های آن روند مناسبی ندارد.

وی با درخواست از شرکت گاز برای تأمین زیرساخت گازرسانی به شهرک کفش و دمپایی ادامه داد: شرکت شهرک‌های استان هر چه سریع‌تر نسبت به واگذاری زمین برای تأمین برق این شهرک اقدام کند تا روند واگذاری عرصه و زمین در این شهرک آغاز شود.

پرداخت 160 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در قم

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به پرداخت بیش از 160 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان از ابتدای شهریورماه سال جاری اظهار داشت: این تسهیلات در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری پرداخت‌شده است.

محمود سیجانی با بیان اینکه برای 9 واحد صنعتی استان تسهیلات در مرحله پرداخت نهایی است، ابراز کرد: دستورالعمل‌های پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال 98 با تأخیر ابلاغ شد که باید تا پایان سال بتوانیم 1170 میلیارد تومان اعتبار استانی در این زمینه را جذب کنیم.

وی تبلیغات محیطی برای استفاده از کالاهای داخلی را مهم ارزیابی کرد و گفت: قرار شده دو نقطه برای نصب تابلوهای تبلیغاتی توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان در اختیار خانه صنعت برای تبلیغ و فرهنگ‌سازی استفاده از کالای تولید داخل واگذار شود.

سیجانی احداث شهرک تخصصی در کهک را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: قم یکی از چهار استان کشور بوده که تسهیلات ویژه برای استقرار صنعت پوشاک دریافت کرده است و احداث این شهرک از نظر زیست‌محیطی خطری برای مردم منطقه ندارد.

آغاز روند واگذاری زمین برای شهرک تخصصی پوشاک

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم نیز در این جلسه با اشاره به احداث شهرک صنعتی کفش و دمپایی در قم و نهایی شدن مناقصات این شهرک تا هفته آینده خبر داد و اظهار داشت: شهرک کفش و دمپایی نیازمند واگذاری برق 10 مگاواتی توسط شرکت توزیع برق است.

اسرافیل شعاعی احداث نواحی صنعتی در صرم و کهک قم را موردتوجه قرار داد و گفت: ناحیه صنعتی ذغال برای استان توجیه اقتصادی ندارد ولی طبق مکاتبات نواحی صنعتی خورآباد و سیرو به زودی به مرحله اجرا می‌رسد.

وی نقش اشتغال‌زایی شهرک تخصصی پوشاک را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: 27 هکتار زمین برای این شهرک در شهر کهک در نظر  گرفته‌شده است که به زودی روند واگذاری آن آغاز می‌شود.

سهم 962 میلیارد تومانی قم از تبصره 18

همچنین معاون سازمان برنامه‌وبودجه قم نیز در این جلسه با تأکید بر 962 میلیارد تومان اعتبار از تبصره 18 به استان قم اختصاص‌یافته است، ابراز کرد: با احتساب یارانه‌ها و کمک‌های بلاعوض این رقم به بیش از 1200 میلیارد تومان می‌رسد.

نعمت‌الله امانی با بیان اینکه تاکنون 20 درصد این تسهیلات برای معرفی طرح‌های استان معرفی‌شده است، خاطرنشان کرد: سهم بخش صنعت استان در سال 98 از این تبصره بیش از 465 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 82985

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/82985/دغدغه-تولیدکنندگان-زمینه-سرمایه-گردش-انتقاد-وضعیت-شهرک-کفش-پوشاک-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir