چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۱۸
کد مطلب : 83011
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله علوی گرگانی: امربه‌معروف یعنی نسبت به بقیه دغدغه مند باشیم

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اهمیت توجه به امر به معروف و نهی از منکر گفت: ایمان و دین همانند کشتی است و همه ما در کشتی ولایت قرار داریم و نسبت به دیگران مسئولیت داریم، دین اسلام آمده است که به ما بگوید درد دیگران برای ما مهم است.
آیت‌الله علوی گرگانی: امربه‌معروف یعنی نسبت به بقیه دغدغه مند باشیم
آیت‌الله علوی گرگانی: امربه‌معروف یعنی نسبت به بقیه دغدغه مند باشیم
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان در دیدار جمعی از روسای کلانتری‌های سراسر کشور که در دفتر معظم له برگزار شد،اظهار داشت:پیامبر(ص) فرمود هنگامی‌که انسان از دنیا می‌رود خداوند فرشته‌ای را می‌فرستاد تا ببیند مردم درباره وی چه چیزی می‌گویند.

وی افزود : اگر مردم درباره کسی که تازه فوت کرده خوبی بگویند خداوند وی را می‌بخشد و خیر می‌دهد و شهادت مردم توسط خداوند پذیرفته می‌شود.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ارزش کار کلانتری‌ها بیان کرد:امنیت هر شهری در دستان شما عزیزان است،مسئولیت و رسالت مهمی بر عهده‌دارید و باید در کارهای خود رضای خداوند را مدنظر قرار دهید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با تاکید بر اهمیت خدمت به دیگران تصریح کرد: امربه‌معروف یعنی فقط خود را نبینی و بقیه را هم ببینی و نسبت به دیگران مسئول هستی.

آیت‌الله علوی گرگانی عنوان کرد:شخصی خدمت امام صادق(ع) رسید و فرمود اگر کسی کار خلافی کند وظیفه‌دارم تا وی را آگاه کنم و امام (ع) فرمود بله، اگر شما در کشتی نشسته باشی و شخصی کشتی را سوراخ کند سکوت می‌کنی که آن شخص گفت نه سکوت نمی‌کنم چون همه از بین می‌روند.

وی افزود: ایمان و دین همانند کشتی است و همه ما در کشتی ولایت قرار داریم، اگر کسی در جامعه فاسد باشد ما هم به آن مبتلا می‌شویم و نسبت به دیگران مسئولیت داریم، دین اسلام آمده است که به ما بگوید درد دیگران برای ما مهم است.

مرجع تقلید شیعیان با تقدیر از خدمات کلانتری‌ها بیان کرد: تلاش داشته باشید که مردم را ازخودراضی نگه‌داشته و دین ودیانت و ناموس را حفظ کرده و در رسالت خود به‌خوبی عمل کنید، مزد شمارا تنها دولت نمی‌دهد بلکه مزد و اجر اصلی شما نزد خداوند است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم خاطرنشان کرد:افرادی که به وظیفه دینی خود عمل می‌کنند نزد  خداوند دارای اجر عظیمی هستند ولی به‌شرط اینکه در هرکاری که قدم برمی‌داریم رضای الهی را موردتوجه قرار دهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccsxq4.2bq1s8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما