جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱
کد مطلب : 83059
منبع : خبرگزاری فارس

ویلچری‌های قم در راه قهرمانی آسیا و اقیانوسیه

قم نيوز : ویلچری‌های جوان و آینده‌دار قم از سوی کادر فنی تیم ملی بزرگسالان ایران برای رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه به اردوی تیم ملی بسکتبال با ویلچر رفتند.
ویلچری‌های قم در راه قهرمانی آسیا و اقیانوسیه
ویلچری‌های قم در راه قهرمانی آسیا و اقیانوسیه
به گزارش قم نیوز بعد از درخشش محمد محمدنژاد در ترکیب تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان که با حضور وی در چندین دوره مسابقات قهرمانی آسیا، بازی‌های پاراآسیایی، مسابقات پارالمپیک و چندین تورنمنت معتبر دیگر همراه بود، اکنون دو چهره جدید از قم در اردوی تیم ملی حضور دارند.

کادر فنی تیم ملی بسکتبال با ویلچر بزرگسالان ایران با هدف آماده‌سازی این تیم به منظور حضور موفق و پرقدرت در پیکارهای قهرمانی آسیا و اقیانوسیه تعداد 17 بازیکن شاخص تیم‌های مختلف باشگاهی را به اردوی تیم ملی دعوت کرد، در حالی که از قم دو نماینده در اردوی جدید این تیم حاضر هستند.

این پنجمین مرحله اردوی آماده‌سازی مردان بسکتبال با ویلچر کشورمان به شمار می‌رود که در آن بازیکنانی از استان‌های قم، خراسان‌رضوی، مازندران، مرکزی، زنجان، اصفهان، ایلام، هرمزگان، خوزستان و تهران زیر نظر کادر فنی تیم ملی برای رویارویی با حریفان خارجی آماده خواهند شد.

بازیکنان دعوت شده در حالی به اردو می‌روند که تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران باید در کشور تایلند به مصاف حریفان حاضر در رقابت‌های قهرمانی آسیا و اقیانوسیه برود، به همین منظور علی‌اصغر نیکخواه و رضا عیوضی دو بازیکن آینده‌دار بسکتبال با ویلچر قم نیز به این اردو راه یافته‌اند.

در این اردو حسن عبدی و حمید صداقت از خراسان‌رضوی، حکیم منصوری و وحید سعادت‌پورمقدم از مازندران، محمد رزاقی از زنجان، مهدی عباسی از مرکزی، علی کریمی، مهدی کاوه، دانیال ذاکری و ایمان بگ‌زاده از اصفهان، منصور جمشیدیان و امیررضا احمدی از ایلام، مهدی ماندگاری از هرمزگان، فالح عیاشی از خوزستان و سعید حیدری از تهران دیگر نفرات این اردو هستند.

این تیم زیر نظر مازیار میرعظیمی به عنوان سرمربی و مسعود فلاح به عنوان مربی به تمرین می‌پردازد و فرزاد یزدانی مربی بدن‌ساز و حامی خراسان‌زاده آنالیزور تیم ملی بسکتبال با ویلچر هستند، در حالی که تیم‌های حاضر در مسابقات آسیا و اقیانوسیه بر اساس قدرت فنی به دو گروه تقسیم شده‌اند.

بر این اساس 6 تیم ایران، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، چین و تایلند در گروه اول و هشت تیم دیگر در گروه دوم به شکل دوره‌ای به رقابت می‌پردازند تا دو تیم برتر گروه اول و 6 تیم برتر گروه دوم به صورت حذفی رقابت کرده و وضعیت چهار تیم اول و سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو مشخص شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdceo78v.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما