جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۹
کد مطلب : 83061
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون آموزش‌وپرورش قم:

یک هزار شورای دانش‌آموزی در مدارس قم تشکیل شد

قم نيوز : معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش قم گفت: با برگزاری بیست و دومین دوره انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، بیش از یکهزار شورای دانش‌آموزی در مدارس این استان تشکیل شد.
یک هزار شورای دانش‌آموزی در مدارس قم تشکیل شد
یک هزار شورای دانش‌آموزی در مدارس قم تشکیل شد
به گزارش قم نیوز ناصر حمزه‌ای افزود: انتخابات شوراهای دانش‌آموزی، یکم آبان ماه جاری همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد و دانش‌آموزان پایه سوم و بالاتر می‌توانستند در این انتخاب هم رای دهند و هم کاندیدا شوند.

وی اضافه کرد: اگر تعداد دانش‌آموزان ۱۰۰ تن باشد، پنج نفر به‌عنوان عضو اصلی و ۲ نفر به‌عنوان عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند و اگر تعداد دانش‌آموزان ۱۵۰ تن باشد،‌ ۲ تن به اعضای اصلی شورا اضافه می‌شود.

به گفته وی،‌ به ازای اضافه شدن هر ۱۰۰ دانش‌آموزان به جمعیت مدرسه، ۲ تن نیز به اعضای اصلی شوراها اضافه خواهد شد.

حمزه‌ای بیان کرد: حدود ۲۲۵ هزار دانش‌آموز در بیست و دومین انتخابات شوراهای دانش‌آموزی مدارس قم شرکت کردند و حدود ۱۰ هزار تن عضو شوراهای دانش‌آموزی مدارس قم شدند.

وی افزود: دانش‌آموزانی که بیشترین رای را در مدارس کسب نمایند، به‌عنوان رئیسان شورا برگزیده می‌شوند و در قالب همایشی دستورالعمل اجرایی شوراها به رئیسان ابلاغ و آموزش داده می‌شود.

وی افزود: از بین رئیسان شوراهای دانش‌آموزی نواحی آموزش‌وپرورش، ۱۴ تن شامل هفت دختر و هفت پسر به‌عنوان مجمع شورای دانش‌آموزی انتخاب می‌شوند که مشاوران مدیرکل آموزش‌وپرورش قم در امور مختلف نیز خواهند بود.

معاون آموزش‌وپرورش قم اضافه کرد: از بین ۱۴ تن انتخاب‌شده، ۲تن  به‌عنوان عضو مجلس دانش‌آموزی کشور به دبیرخانه این مجلس که در تهران مستقر است، معرفی می‌شوند.

وی بیان کرد: عمده فعالیت دانش‌آموزان تشکیل کمیته‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و پرورشی، بهداشت،‌ تربیت‌بدنی، تربیت اجتماعی سیاسی، تربیت اقتصادی خواهد بود که از هر کلاس یک نفر عضو این کمیته‌ها خواهند بود.

وی با اشاره به این‌که در هر کمیته یک دبیر نیز عضویت دارد،‌ اضافه کرد: اعضای شورای دانش‌آموزی در خصوص مسائل مختلف آموزشی با حضور دبیران و معاونان آموزشگاه در حوزه‌های مختلف مربوط به کمیته‌ها تصمیم‌گیری و با تشکیل انجمن‌های فعال در مدرسه نسبت به مصوبات کمیته اقدام می‌کنند.

حمزه‌ای گفت: دانش‌آموزان با شرکت در انتخابات شوراهای دانش‌آموزی ضمن آشنایی با روند انتخابات، با تصدی‌گری برنامه‌های پرورشی، فرهنگی و آموزشی آشنا می‌شوند و ‌مسئولیت‌پذیری و جامعه‌پذیری در آن‌ها ارتقا می‌یابد.

در سال تحصیلی جاری حدود ۱۰ هزار دانش‌آموز به جمعیت دانش‌آموزی استان قم افزوده‌شده و حدود ۲۶۵ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

در حال حاضر حدود ۶۶۵ مدرسه با ۶ هزار و ۷۸۳ کلاس درس در قم فعال است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchzvn6.23nx-dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما