شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : 83078
منبع : خبرگزاری فارس

پذیرایی از 36 هزار زائر غیرایرانی در مسجد مقدس جمکران

قم نيوز : معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران گفت: موکب مع امام منصور در این مکان مقدس از 18 مهرماه تا کنون بالغ بر 36 هزار زائر غیرایرانی را میزبانی و پذیرایی کرده است.
پذیرایی از 36 هزار زائر غیرایرانی در مسجد مقدس جمکران
پذیرایی از 36 هزار زائر غیرایرانی در مسجد مقدس جمکران
به گزارش قم نیوز ابراهیم صدوقی امروز با اشاره به تاکید تولیت مسجد مقدس جمکران در خصوص تکریم زائران غیرایرانی به ویژه شیعیان عزیز و مظلوم پاکستانی، اظهار کرد: میزبانی و پذیرایی از زائران غیرایرانی امام حسین(ع) که در مسیر بازگشت از کربلای معلی مهمان شهر مقدس قم و مسجد مقدس جمکران هستند از وظایف خادمان این مکان مقدس است.

وی ادامه داد: موکب مع امام منصور مسجد مقدس جمکران مستقر در شبستان بزرگ امام حسن عسکری(علیه السلام) از 18 مهرماه فعالیت خود را آغاز و تا 22 مهرماه بالغ بر 16 هزار زائر غیرایرانی را در مسیر رفت و از تاریخ 28 مهرماه تا امروز بالغ بر20 هزار نفر را در مسیر بازگشت در سه وعده صبحانه، ناهار و شام و همچنین خواب شبانه میزبانی کرده است.

معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه این خدمات دهی تا 10 آبان ماه به صورت منسجم و شبانه روزی ادامه خواهد داشت، ابراز کرد: با توجه به حضور زائران غیرایرانی که به صورت فردی و کاروانی در طول سال به این مکان مقدس مشرف می شوند این خدمات دهی در طول سال نیز برقرار خواهد بود.

صدوقی با اشاره به اینکه بیش از 40 هزار زائر ایرانی نیز در ایام اربعین در شبستان های این مکان مقدس اسکان داده شدند، خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی شهر مقدس قم و حضور هر ساله زائران غیر ایرانی اربعین به ویژه زائران کشورهای پاکستان، افغانستان و هندوستان در این شهر و اقامت یک تا چند روزه آنها باید طوری برنامه ریزی شود که ضمن خدمت رسانی مناسب به این زائران، پیوست های رفاهی، امنیتی، فرهنگی، بهداشتی ودرمانی نیز برای حضور زائران در این شهر تدوین شود.  

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfcxdc.w6dmeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما