شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب : 831

مانور امداد و نجات در بخش کهک برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: همزمان با ششمین روز از هفته کاهش بلایای طبیعی مانور امداد و نجات در بخش کهک برگزار شد.
مانور امداد و نجات در بخش کهک برگزار شد
به گزارش قم نیوز، همزمان با ششمین روز از هفته کاهش بلایای طبیعی مانور امداد و نجات با حضور مردم، مسئولان دستگاههای اجرایی کهک و بخشی از تجهیزات وامکانات دستگاههای امداد و نجات استان قم صبح شنبه در این بخش اجرا شد.

مدیر کل اداره کل مدیریت بحران استانداری قم در این مراسم طی سخنانی با بیان اینکه از تاریخ ۱۸ لغایت ۲۴ مهر ماه با عنوان هفته کاهش بلایای طبیعی نامگذاری شده است گفت: شعار امسال این هفته با عنوان " جامعهٔ ایمن، آرامش عمومی" نامگذاری شده است‌.

محسن اروجی ابراز کرد: با هدف ارتقاء سطح آگاهیهای جامعه در راستای مخاطرات طبیعی، کاهش خطر پذیری و نحوه پیشگیری از حوادث، مانور امداد و نجات در بخش‌های استان برگزار می‌ شود.

وی اظهار داشت: با برگزاری این مانور‌ها در بخش‌های استان و اجرای طرح‌ها ی پیشگیرانه - آموزشهای امدادی و جلوگیری از تخریب محیط زیست در صدد هستیم که مردم را با چگونگی مقابله با بلایای طبیعی آشنا کنیم.

اروجی افزود: انجام و برگزاری اینگونه مانور‌ها به نیروهای عملیاتی کمک می‌کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند و توانایی تصمیم گیری و برنامه ریزی را در شرایط مخاطرات طبیعی داشته باشند.

مدیر کل اداره کل مدیریت بحران استانداری قم با اشاره به اینکه حادثه خبر نمی‌کند و ما باید همیشه و همه جا آماده باشیم بیان کرد: ‌در همین خصوص مردم باید به طور مرتب و در دوره‌های مختلف آموزش‌های لازم را در خصوص بلایای طبیعی و حوادث غیر مترقبه فرا گیرند تا بتوانند هنگام بروز حادثه از آن به نحو احسن استفاده کنند.

اروجی افزود: اداره کل مدیریت بحران استان آمادگی دارد که با همکاری بخشداری‌ها کلاسهای آموزشی در خصوص چگونگی مقابله با حوادث طبیعی را برگزار کند.

یاد آور می‌شود: در این مانور تیم‌های تخصصی نجات در ساختمان‌های فرو ریخته، حمل مصدوم، انتقال مصدوم، جستجو و نجات در آوار، اطفاء حریق و امداد و کمک‌های اولیه حضور داشتند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcfiydcaw6dm.giw.html
نام شما
آدرس ايميل شما