دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 83124
منبع : خبرگزاری ايرنا
معاون شهردار قم:

قم دارای اتوبوس‌های درون شهری ویلچر رو شد

قم نيوز : معاون حمل و نقل و کنترل ترافیک شهرداری قم گفت: طی یک ماه گذشته ۱۰۲ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی قم شده که مجهز به رمپ و جایگاه مخصوص ویلچر است.
قم دارای اتوبوس‌های درون شهری ویلچر رو شد
قم دارای اتوبوس‌های درون شهری ویلچر رو شد
به گزارش قم نیوز عباس ذاکریان اظهار داشت: طراحی اتوبوس‌های قدیمی موجود در قم به گونه‌ای است که معلولان امکان استفاده از آن را ندارند.

وی ادامه داد: توزیع و پراکنش اتوبوس‌های جدید قم به نحوی صورت گرفته که معلولان در همه خطوط اتوبوس رانی امکان استفاده از آن را داشته باشند.


شهرداری بدون کمک دولت امکان تعویض اتوبوس های فرسوده را ندارد

وی دربخش دیگری از سخنان خود گفت: از مجموع ۳۰۰ اتوبوس قدیمی و فرسوده موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی قم بیش از یک سوم آن نوسازی شده و شهرداری بدون کمک دولت امکان اجرای کامل این طرح را ندارد. 

ذاکریان افزود: ۱۰ سال پیش قیمت هر دستگاه اتوبوس درون شهری ۱۷۰ میلیون ریال بود، ولی اکنون ۱۰۰ برابر افزایش پیدا کرده و ۱۷ میلیارد ریال می‌باشد.

وی افزود:‌ شهرداری قم به دلیل مشکلات اقتصادی که با آن مواجه است، به تنهایی توان خرید اتوبوس های جدید را ندارد.

معاون شهردار قم با بیان اینکه روند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قم به مرور انجام می‌شود، گفت: خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس دیگر در دستور کار است، و منتظر مصوبه شورای اقتصاد و دارایی هستیم.

وی یادآور شد: دولت در این زمینه کمکی به شهرداری قم‌ نکرده‌ ولی امیدواریم با این مصوبه نیمی از هزینه های آن را پرداخت کند.

وی تصریح کرد: هیچ زمان مشخصی را نمی‌توان برای تکمیل طرح نوسازی اتوبوس رانی قم تعیین کرد.

ذاکریان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی مبنی بر چگونگی اجرای طرح بازنگری خطوط اتوبوسرانی و تاکسیرانی قم بیان کرد: این طرح مراحل قانونی خود را برای تصویب نهایی سپری می‌کند، و تا پایان آبان ماه جاری آن را اجرایی می‌کنیم.

حدود پنج هزار و ۸۰۰ دستگاه تاکسی فعال در قم وجود دارد، که یک هزار و ۷۰۰ دستگاه عمر بالای ۱۰ سال دارد و طبق قانون فرسوده محسوب شده و باید نوسازی شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdchkzn6.23nxidftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما