چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : 83177
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله سعیدی: مظلومان کشورها در حال خروج از زیر پرچم ظلم هستند

قم نيوز : تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تأکید بر اینکه عطر جمهوری اسلامی منطقه را گرفته است، افزود: مظلومان کشورها درحال خارج شدن از زیر پرچم ظلم هستند.
مظلومان کشورها در حال خروج از زیر پرچم ظلم هستند
مظلومان کشورها در حال خروج از زیر پرچم ظلم هستند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر چهارشنبه با حضور در حسینیه مرکز آموزش افسری و تربیت پاسداری علویون در میان جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: به برکت مجالس اهل‌بیت(ع) از هدایت‌ها و پیام‌های این بزرگواران بهره‌مند می‌شویم.

وی با اشاره به لزوم انطباق با زندگی اهل‌بیت(ع) افزود: قرآن کریم به‌عنوان کتاب هدایت‌گر است که به هدایت انسان ها می پردازد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با تأکید بر اینکه تقوا انسان را به سمت قرآن کریم هدایت می‌کند، تصریح کرد: این کتاب الهی برای افرادی که دارای تقوا باشند کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه تقوا رشته‌ متصل‌کننده میان اعمال بندگان خداست، گفت: آفت‌ها و آسیب‌های فراوانی عنصر تقوا را تهدید می‌کند که باید مراقب این آفت‌ها باشیم.

آیت الله سعیدی اظهار داشت: اعمال ما در صورت داشتن تقوا دارای یک سبک و نظم دینی است و در این صورت همه اعمال انسان متقی، عبادت می‌شود.

تأکید بر توجه به تقوا

وی با تأکید بر اینکه انسان بدون تقوا مسلمان نمی‌شود زیرا داشتن تقوا برای یک انسان مسلمان ضروری است، گفت: تقوا یک جریان روبه‌رشد است و انسان قبل از مسلمان شدن باید به حداقل تقوا که همان آمادگی برای پذیرش حق است، برسد.

امام‌جمعه قم همچنین در خصوص شهید آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: این شخصیت به جوانان اعتماد و علاقه داشت؛ شهید سعیدی در مشهد متولد و دروس ابتدایی را در این شهر خواند تا اینکه در زمان آیت‌الله بروجردی به قم آمد و بعد در خدمت شخصیت‌هایی همانند امام بود.

وی با بیان اینکه ولایت خداوند متعال انسان را از تاریکی‌ها بیرون برده و به سمت روشنایی حرکت می‌دهد، اظهار داشت: به برکت ولایت‌مداری، اعتقادات، رفتار و اخلاق انسان خوب شده و پرونده سیاه گذشته فرد نیز به نورانیت تبدیل می‌شود.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه عطر جمهوری اسلامی منطقه را فرا گرفته است، افزود: مظلومان کشورها درحال خارج شدن از زیر پرچم ظلم هستند و برخی حرکت‌ها در کشورهایی همانند یمن و بحرین برای این است که مردم می‌خواهند از ظلم صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و مرتجعین منطقه بیرون بیایند که این اراده خروج از ظلمت به سمت نور هزینه دارد و این هزینه درحال پرداخت شدن است.

وی تصریح کرد: اگر فردی از درون به تهذیب نفس بپردازد اما در برون انقلابی نباشد یا اینکه اهل جهاد باشد اما در درون جهاد اکبر را نداشته باشد به نتیجه نخواهد رسید.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfeydc.w6dmeagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما