شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : 83245
منبع : خبرگزاری ايرنا
قم در هفته‌ای که گذشت؛

از اتوبوس‌های درون‌شهری مجهز به جایگاه ویلچر تا نیاز به ۳۰ مرکز آموزشی جدید

قم نيوز : پیگیری اجرای طرح اقدام ملی مسکن، توسعه فضاهای زیرسطحی در حرم مطهر حضرت معصومه(س)، اتوبوس‌های درون‌شهری مجهز به جایگاه ویلچر، توجه به زندگی عشایر در اجرای طرح‌های عمرانی، کمبود نیروی انسانی مشکل مدرسه‌های استثنایی، استخراج شاخص‌های مهم فرهنگ عمومی، در اولویت بودن حل مشکل محلات اسماعیل‌آباد و شهر قائم، تدوین طرح شهر خلاق فرهنگیو نیاز به ۳۰ مرکز آموزشی جدید؛ از اخبار هفته گذشته قم بود.
از اتوبوس‌های درون‌شهری مجهز به جایگاه ویلچر تا نیاز به ۳۰ مرکز آموزشی جدید
از اتوبوس‌های درون‌شهری مجهز به جایگاه ویلچر تا نیاز به ۳۰ مرکز آموزشی جدید
به گزارش قم نیوز قابلیت تبدیل شدن ایستگاه راه آهن به مرکز توسعه حمل و نقل محور، ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به روستاییان، انجام ۵ وقف جدید، تزریق ۳ میلیون و ۲۴۰ هزار دز واکسن آنفلوانزا در مرغداری‌ها، اهدای اعضای بدن یک جوان، ارسال ۳۹۶ اثر به جشنواره مطبوعات، اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه در هفته پدافند غیرعامل، اسکان ۲۳۰ هزار زائر اربعین، سه برابر شدن کشت پاییزه کلزا، تاکید بر پیگیری طرح الکترونیکی کردن فرایندهای نظام سلامت و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تامین برق موردنیاز؛ از دیگر اخبار هفته گذشته این استان است.


قابلیت تبدیل شدن ایستگاه راه‌آهن به مرکز توسعه حمل و نقل محور   

مدیرکل راه آهن قم گفت: ایستگاه مرکزی راه آهن قم با ویژگی های منحصربه فردی که دارد، قابلیت تبدیل به مرکز توسعه حمل و نقل محور (TOD) را دارد. 

محسن اعتماد هفته قبل در گفت وگو با ایرنا افزود: این‌ ایستگاه با قرار گرفتن در مرکز شهر، فاصله کمتر از هزار متر تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) و نزدیکی به ایستگاه مترو، می‌تواند به مرکز TOD تبدیل شود و خدمات ارزشمندی را در حوزه حمل و نقل در اختیار شهروندان قرار دهد.


سه برابر شدن کشت پاییزه کلزا  

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سطح زیر کشت پاییزه کلزا در مزارع استان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بیش از سه برابری دارد.

مجید حمیدی هفته پیش در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امسال با توجه به سیاست‌های کشور برای خودکفایی در تولید روغن به ‌عنوان یک محصول راهبردی و کالای اساسی مورد نیاز خانوار، کشت کلزا پررنگ‌تر از سال‌های قبل در کشت پاییزه دیده‌ شده است.


ارائه ۲۹ هزار و ۹۵۶ نفرساعت آموزش فنی و حرفه‌ای به روستاییان  

مدیرکل فنی و حرفه‌ای قم گفت: در نیمه نخست امسال، ۱۹۵ نفر دوره معادل ۲۹ هزار و ۹۵۶ نفرساعت آموزش به روستاییان این استان ارائه شد.

احمد عطارنیا در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۲۶ هزار و ۸۳۶ نفرساعت آموزش به زنان و سه هزار و ۱۲۰ نفرساعت آموزش به مردان ارائه ‌شده است.


انجام ۵ وقف جدید    

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۵ وقف جدید به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در این استان انجام ‌شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عباس اسکندری هفته قبل در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ موقوفه در قم داریم که هر موقوفه‌ای نیز دارای رقبه هایی است که حدود ۱۷ هزار رقبه در استان وجود دارد.


پیگیری اجرای طرح اقدام ملی مسکن  

استاندار قم، با بیان اهتمام دولتمردان و مدیریت استان در برخورداری قشرهای دهک پایین جامعه از مسکن، بر جدیت اجرای طرح اقدام ملی مسکن در قم تاکید کرد.

بهرام سرمست در جلسه‌ای با حضور اعضای هیات مدیره ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، با اشاره به سیاست‌های کلی استان در حمایت از سرمایه‌گذاری و تولید افزود: استفاده از تمام ظرفیت‌های بخش‌های خصوصی و دولتی در دستور کار مدیریت استان است.


توسعه فضاهای زیرسطحی در حرم مطهر حضرت معصومه(س)   

معاون اجرایی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: در برخی روزهای سال زائران باید در فضاهای مسقف حضور داشته باشند و از خدمات سرمایشی و گرمایشی بهره‌مند شوند که این موضوع باعث شده است، ایجاد فضاهای زیرسطحی در دستور کار آستان قرار بگیرد.

هادی محمودنژاد هفته قبل در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در تلاش هستیم، فضاهایی با ارائه اینگونه خدمات در اختیار زائر قرار دهیم و در این راستا شبستان‌هایی در طبقه‌های زیرین حرم مطهر احداث ‌شده و یا در حال ساخت است.


تزریق سه میلیون و ۲۴۰ هزار دز واکسن آنفلوانزا در مرغداری‌ها  

مدیرکل دامپزشکی قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون،‌ ۳ ‌میلیون و ۲۴۰ هزار دز واکسن آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در مرغداری‌های این استان تزریق شده ‌است.

مهدی رفیعی محمدی در گفت وگو با ایرنا افزود: این اقدام در راستای زیر پوشش قرار دادن مرغداری‌های استان در مقابل ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بوده است.


اتوبوس‌های درون‌شهری مجهز به جایگاه ویلچر  

معاون حمل و نقل و کنترل ترافیک شهرداری قم گفت: طی یک ماه گذشته ۱۰۲ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی قم شده که مجهز به رمپ و جایگاه مخصوص ویلچر است.

عباس ذاکریان  در گفت وگو با ایرنا افزود: طراحی اتوبوس‌های قدیمی موجود در قم به گونه‌ای است که معلولان امکان استفاده از آن را ندارند.


اهدای اعضای بدن یک جوان  

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: اعضای بدن یک جوان ۲۶ ساله قمی اهدا شد و به چند تن از هموطنان زندگی دوباره بخشید.

ولی‌الله صمدی هفته قبل در گفت وگویی افزود: این جوان قمی که دچار مرگ مغزی شده ‌بود، پس از تایید مرگ مغزی توسط تیم پزشکان، اعضای بدنش با رضایت خانواده به چندین بیمار در فهرست انتظار پیوند، زندگی دوباره بخشید.


توجه به زندگی عشایر در اجرای طرح‌های عمرانی

رئیس اداره امور عشایری قم گفت:‌ واگذاری مراتع مورد نیاز زندگی عشایر استان به نهادهای دولتی و خصوصی طی مقاطع مختلف، در کوچ آنان مشکل ایجاد می‌کند.

محمود تندرو  در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اجرای طرح‌های عمرانی در مسیر کوچ عشایر استان،‌ زندگی طبیعی آنان را با مشکل مواجه می‌سازد که برای جلوگیری از این آسیب، باید برای آمدوشد عشایر در محل برخورد با این طرح‌ها،‌ زیرگذر و یا روگذر ساخته شود.


کمبود نیروی انسانی بزرگ‌ترین مشکل مدرسه‌های استثنایی  

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنایی قم گفت: در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل مدارس استثنایی استان قم، کمبود نیروی انسانی هم در بخش آموزش و هم در بخش توان‌بخشی است.

هاجر شعاعی هفته قبل در گفت‌وگو با ایرنا افزود: در چند سال گذشته نیروهای توان‌بخشی در مدارس استخدام نشده اند و نیروهای موجود نیز به تدریج بازنشسته شده و یا در چند سال آینده بازنشسته خواهند شد.


اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه در هفته پدافند غیرعامل  

مهدی متقیان مدیرکل پدافند غیرعامل قم هفته گذشته در گفت وگو با ایرنا گفت: در هفته پدافند غیرعامل امسال بر اساس بخشنامه‌های ارائه‌ شده، بیش از ۴۰۰ برنامه در قالب‌های مختلف آموزشی،‌ پژوهشی،‌ فرهنگ‌سازی،‌ اطلاع‌رسانی،‌ رزمایش و برگزاری همایش توسط دستگاه‌های دولتی و خصوصی در استان اجرا خواهد شد.


تاکید بر پیگیری طرح الکترونیکی کردن فرآیندهای نظام سلامت  

استاندار قم با بیان اینکه در نظام مراقبت‌های بالینی، داشتن یک پرونده الکترونیکی از بیماران یک اصل مسلم و پذیرفته شده‌ای است، گفت: اداره کل بیمه سلامت قم باید موضوع الکترونیکی کردن فرایندهای نظام سلامت در این استان را به عنوان یک طرح و برنامه ویژه در کنار سایر وظایف سازمانی خود پیگیری کند.

بهرام سرمست در آیین گرامیداشت هفته بیمه سلامت افزود: از مدیران استان هم برنامه و هم کارنامه عملکرد می‌خواهیم، برنامه ای که در راستای اسناد بالادستی باشد.


۱۹۲ میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص قم هزینه شد

مدیرکل بیمه سلامت قم، با بیان اینکه ۳۶۴ هزار و ۷۹۸ تن در این استان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند، گفت: بیمه سلامت در سال ۱۳۹۷ بیش از ۱۹۲ میلیارد ریال برای درمان مبتلایان به بیماری خاص در قم هزینه کرده است.

محمدرضا فخاریان قمی در آیین گرامیداشت هفته بیمه سلامت افزود: کل هزینه درمانی صورت گرفته توسط بیمه سلامت قم در سال گذشته یک میلیارد و ۹۴۳ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال بوده و میانگین ماهانه هزینه‌های بیمه سلامت استان نیز ۱۶۲ میلیارد ریال است.  


چهره معنوی و انقلابی قم حفظ شود

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، با تاکید بر تلاش دشمنان در تغییر چهره معنوی شهر قم گفت: قم خاستگاه انقلاب است و باید چهره معنوی و انقلابی آن حفظ و تقویت شود.

آیت الله سید محمد سعیدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم افزود: وضعیت و فرهنگ عمومی شهر قم در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نقش مستقیمی دارد.


استکبارستیزی سرآغاز افول آمریکا؛ شعار یوم‌ الله ۱۳ آبان است

رئیس شورای تبلیغات اسلامی قم، با اشاره به شعار امسال روز استکبارستیزی ۱۳ آبان گفت: «استکبارستیزی و مقاومت اسلامی، سرآغاز افول و فروپاشی آمریکا» به‌ عنوان شعار ملی مراسم ۱۳ آبان سال جاری انتخاب‌ شده ‌است.

نصرت الله لطفی در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم افزود: شعار امسال روز ملی ۱۳ آبان از منویات رهبری معظم انقلاب برگرفته شده ‌است.


اسکان ۲۳۰ هزار زائر اربعین حسینی   

معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار زائر ایرانی و غیرایرانی در مصلای قدس، مسجد مقدس جمکران و بقعه مبارکه امامزاده جمال(ع) استان اسکان یافته و از خدمات ستاد اربعین قم بهره مند شده‌اند.

‌یونس عالی‌پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم افزود:‌ فقط در قرارگاه اربعین در مصلای قدس ۱۳۰ هزار زائر اسکان یافته‌اند که بخش مهمی از آنان را زائران کشورهای خارجی شامل می‌شود.


اخلاق انتخاباتی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد

معاون سیاسی،‌ امنیتی و اجتماعی استانداری قم، با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه امسال گفت: برای برگزاری سالم انتخابات، اخلاق انتخاباتی در دستور کار شورای فرهنگ عمومی استان قرار گیرد.

بیژن سلیمان پور در جلسه شورای فرهنگ عمومی قم افزود: رعایت تقوای سیاسی و نهادینه کردن فرهنگ و اخلاق انتخاباتی از مهم‌ترین محورهایی بوده که شورای فرهنگ عمومی می تواند به آن ورود پیدا کند.


استخراج شاخص‌های مهم فرهنگ عمومی  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با اشاره به وضعیت مردم استان در رابطه با فرهنک عمومی، گفت: شاخص‌های فرهنگ عمومی استان در حوزه های گوناگون به صورت دقیق پایش و استخراج شده‌ است.

سید موسی حسینی کاشانی هفته گذشته  در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم افزود:‌ در استخراج شاخص‌های فرهنگ عمومی استان، سبک زندگی و رفتارهای فردی و اجتماعی مردم استان مورد پایش و بررسی قرار گرفته است.


ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تامین برق مورد نیاز  

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: با تعامل خوب استانداری قم و وزارت نیرو، زیرساخت‌های لازم برای تامین برق مورد نیاز استان ایجاد شده و این روند همچنان ادامه دارد.

محسن بهشتی هفته قبل در گفت‌وگو با ایرنا افزود: گسترش توان تولید برق در استان را با ایجاد پست‌های جدید به جد دنبال می‌کنیم و در این مسیر نیازمند همکاری شهروندان در موضوع مدیریت کردن روند مصرف انرژی برق هستیم.


در اولویت بودن حل مشکل محلات اسماعیل‌آباد و شهر قائم   

فرماندار قم گفت: اسماعیل‌آباد و شهر قائم از محدوده‌های شهر قم می‌باشد و حل مشکل و بهسازی این محله‌ها در اولویت دستگاه‌های اجرایی استان قرار دارد.

مرتضی حیدری در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده افزود: شهر قائم ۷ هزار خانوار سکنه و اسماعیل‌آباد نیز ۹۰۲  تن جمعیت در قالب ۱۱۰ تا ۱۵۰ خانوار دارد.


تدوین طرح شهر خلاق فرهنگی  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: با توجه به وجود ظرفیت‌های بالقوه و منحصر به فرد در شهر قم، زمینه‌های مساعد برای اعلام شهر خلاق فرهنگی برای این استان بررسی و تدوین خواهد شد.

سید موسی حسینی کاشانی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده افزود: اخیرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارت کشور و سایر دستگاه‌ها، شهر خلاق فرهنگی را متناسب با ظرفیت‌های آن شهر در زمینه‌های مختلف تدوین می‌کند.


تدوین پدافند شهری  

رییس پدافند غیرعامل کشور، با اشاره به اولویت‌های پدافندی قم گفت: پدافند شهری برای کاهش آسیب‌های خدمات رسانی در این استان تدوین و عملیاتی شود.

سردار غلامرضا جلالی در حاشیه رونمایی از جدیدترین تجهیزات پدافند غیرعامل قم درگفت وگو با خبرنگاران افزود:‌ از آنجایی که توسعه شهری قم در یک بازده زمانی کوتاه انجام گرفته، موضوع ایجاد زیرساخت‌های پدافند شهری در آن ضرورت پیدا کرده است.


سرمست فرمانده قرارگاه پدافند زیستی استان قم شد

طی حکم سرلشگر پاسدار محمد باقری رئیس کل ستاد نیروهای مسلح کشور، بهرام سرمست استاندار قم به سمت فرمانده قرارگاه پدافند زیستی استان قم منصوب شد.


لازمه اجرای انتخابات سالم نظارت موثر بر اجرای قانون است

محسن معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم در جلسه هیات بازرسی ستاد انتخابات استان، ضمن تاکید بر پیگیری مصوبات هیات بازرسی استان با توجه به برنامه زمان‌بندی انتخابات گفت: لازمه اجرای انتخابات سالم و بی‌طرف، نظارت موثر بر اجرای قانون است.


نیاز به ۳۰ مرکز آموزشی جدید

مدیرکل آموزش‌وپرورش قم گفت: با توجه به افزایش ۱۰ هزار دانش‌آموز جدید در سال تحصیلی جدید در قم، نیازمند احداث ۳۰ مرکز آموزشی هستیم. 

حمیدرضا شیخ‌الاسلام در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: افزایش ۱۰ هزار دانش‌آموز در یک سال تحصیلی در یک دهه گذشته در قم بی‌سابقه بوده است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcbs5bw.rhbfapiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما