شنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۵
کد مطلب : 83253
منبع : خبرگزاری فارس

آغاز برنامه های جشن ولایت امام عصر (عج) با حضور 6 هزار نفر در مسجد جمکران

قم نيوز : معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران از آغاز برنامه های روز نهم ربیع از ساعت 8 صبح در مسجد مقدس جمکران خبر داد و گفت: این برنامه امسال با حضور ارگان های نظامی اقشار مردم و گروه های مختلف با شعار «6 هزار نفر به نیابت از 6 هزار شهید» برگزار می شود.
آغاز برنامه های جشن ولایت امام عصر (عج) با حضور 6 هزار نفر در مسجد جمکران
آغاز برنامه های جشن ولایت امام عصر (عج) با حضور 6 هزار نفر در مسجد جمکران
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام حسین آبادی ظهر امروز در نشست خبری که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با اشاره به برنامه های نهم ربیع الاول که از سوی بخش فرهنگی این مسجد اجرایی می شود، اظهار کرد: نهم ربیع الاول شهادت امام حسن عسکری (ع) است که در این راستا برنامه های فرهنگی مسجد جمکران با عنوان پویش همدلی اجرا می شود.

وی با بیان اینکه باید برای شادی امام زمان (عج) همدلی را در جامعه باید داشته باشیم تصریح کرد: در روایات آمده است که رحم کنید تا دیگران به تو رحم کنند.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به دیدار علی بن مهزیار با امام زمان (عج) بیان کرد: تا اغنیای شیعیان به فکر فقرا نباشند یمن لقاء ما برای آنها روشن نخواهد بود.

وی افزود: ما باید برای شادی امام عصر (عج) و آمادگی برای ظهور ایشان وظایف خود را به درستی انجام دهیم که یکی از این وظایف همدلی از جنس دادن خدمات اجتماعی به یکدیگر است.

حسین آبادی ادامه داد: برداشتن سنگ از پیش پای مردم؛ نوعی همدلی با جامعه است و روحیه همدلی در خدمات اجتماعی در جامعه تاثیر مثبتی دارد.

وی بیان کرد: روحیه خدمت به خلق و همراه و همگام بودن با یکدیگر عهدی که با حضرات معصوم داریم اگر بین جوامع وجود داشته باشد به طور قطع با کمترین امکانات هم خدمتگزاری صورت می گیرد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اضافه کرد: رویکرد محور اجتماع قلب ها در سه جامعه هدف برای اجرای برنامه های مسجد جمکران تدوین شده است.

وی افزود: شب شهادت امام حسن عسکری (ع) سه برنامه شاخص اجرا می شود که نخستین برنامه به مراسم سوگواری برای این امام معصوم اختصاص دارد که حجت الاسلام پناهیان در این مراسم به سخنرانی پرداخته و سعید حدادیان و تحویل دار نیز به مرثیه سرایی می پردازند.

 

تجلیل از موکب های فعال مهدی

حسین آبادی گفت: در حاشیه این مراسم از موکب های مهدوی فعال در مسیر نجف-کربلا تجلیل خواهد شد و عرض تسلیت کاروان های جمکران از دیگر برنامه های حاشیه ای این مراسم است.

وی ادامه داد: ظهر شهادت امام حسن عسکری (ع) مراسم عزاداری خواهیم داشت در مسجد امام علی (ع) واقع در مسجد جمکران و در شام شهادت این امام معصوم (ع) نیز برنامه های مسجد به جشن و بیعت با بقیه الله (عج) اختصاص دارد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: در این مراسم برنامه عهد جانان با حضور 2 هزار نفر طلبه معمم و تجدید عهد و پیمان با بقیه الله الاعظم (عج) که در شبستان بزرگ کربلا همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار می شود.

وی افزود: همزمان با این برنامه جشن عهد مدام با حضور آحاد مردم در مسجد امام علی (ع) با حضور حجت الاسلام حسینی قمی و مدیحه سرای حسن شالبافان و جمعی از شعرای بزرگ کشور خواهیم داشت.

 

#عهد_سربازی

حسین آبادی گفت: برنامه های روز نهم ربیع از صبح ساعت 8 صبح در مسجد مقدس جمکران آغاز می شود که این برنامه مانند سال های گذشته نیز با هشتگ عهد سربازی برگزار می شود و امسال با حضور ارگان های نظامی اقشار مردم و گروه های مختلف با شعار «6 هزار نفر به نیابت از 6 هزار شهید» برگزار می شود.

وی ادامه داد: 100 گروهان 60 نفره با سخنرانی سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح در مسجد جمکران برگزار می شود و ظهر نهم ربیع نیز افتتاحیه جشنواره مهدویت را با همکاری جهاد دانشگاهی در ساختمان اویس برگزار می شود.
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: عصر نهم ربیع نیز برنامه عصر همدلی از ساعت15.30 دقیقه که با حضور چهره های محوری هنرمندان سینما و تلویزیون و هنرمندان موسیقی اجرا می شود.
وی بیان کرد: حجت الاسلام مومنی در این مراسم سخنرانی کرده و عباس حیدر زاده نیز به مدیحه سرایی پرداخته و استاد کریم منصوری نیز به قرائت قرآن می پردازد.
حسین آبادی اضافه کرد: شام نهم ربیع الاول نیز مراسم جشن و قرائت دعای کمیل با سخنرانی حجت الاسلام رفیعی و قرائت دعا توسط غلامرضا زاده برگزار می شود.
وی با بیان اینکه صبح روز دهم ربیع دعای ندبه انتظار برگزار می شود، گفت: در این مراسم حجت الاسلام میرباقری به سخنرانی پرداخته و میرداماد نیز به مدیحه سرایی می پردازد. همچنین در ظهر دهم ربیع نیز حضور ویژه در نماز جمعه تهران داریم که گروه های اجرا و گروه خادمان مسجد مقدس جمکران حضور دارند که خادمان برای عرض تهنیت به نمازگزاران و اجرای برنامه تجدید عهد و بیعت را خواهیم داشت.
حسین آبادی از برگزاری همایشی برای خانواده ها با محور همدلی نیز روز دهم ربیع الاول خبر داد و گفت: این برنامه از صبح تا عصر با حضور اساتید برجسته ای مانند حجج اسلام آقاتهرانی و هادی در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار می شود که در این همایش کمیسیون های تخصصی اخلاق در خانواده، سلامت در خانواده برگزار می شود.
وی افزود: مسابقات متعدد با موضوع همدلی، برگزاری نمایشگاه های عکس با عنوان جمکران میعادگاه منتظران نخستین آن در نگارخانه فرهنگ در قم و دیگری با همکاری حوزه هنری در تهران برگزار می شود.

 

حضور خادمان افتخاری در مترو تهران
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: برنامه دیگری نیز با همکاری مترو در تهران برگزار می شود که خادمان افتخاری حضور می یابند و با عرض تبریک و تهنیت به مردم با اهدای شکلات و بروشور مربوط به مسجد جمکران و تبیین همدلی بین شیعیان می پردازند.

وی یاد آورد شد: هرسال برنامه ای با عنوان رحمه الواسعه برگزار می شود که در این برنامه خادمان مسجد جمکران همراه قرآن و پرچم مسجد جمکران و متبرکات آستان مسجد جمکران به بیمارستان ها و مدارس و مراکز مختلف توانبخشی مراجعه می کنند و سعی دارند همدلی را با کسانی که در این ایام در بستر بیماری و گرفتاری هستند داشته باشند.

حسین آبادی اضافه کرد: برنامه های گل نرگس، جوانه های انتظار نیز برگزار می شود و همچنین مرکز مشاوره تخصصی و راویان انتظار نیز به صورت ویژه به زائران خدمات می دهند.

وی با بیان اینکه مدت ها بود که جای خالی دعای عهد صبحگاهی در مسجد مقدس جمکران خالی بود، گفت: از نهم ربیع الاول هر روز صبح دعای عهد مختصر را در دستور کار داریم  و همچنین عصرهای جمعه نیز آیین ویژه ای برگزار شده و یکی از ادعیه های خاص که به آن پرداخته نشده انتخاب و کرسی امام زمان شناسی برگزار می شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaeuna.49nem15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما