يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : 83295
منبع : خبرگزاری مهر

آیت الله علوی گرگانی: سبک زندگی ما باید برگرفته از سیره اهل بیت(ع) باشد

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه روش‌های زندگی عوض‌شده است، گفت: باید سبک زندگی که اهل بیت(ع) برای ما بیان کرده‌اند را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.
سبک زندگی ما باید برگرفته از سیره اهل بیت(ع) باشد
سبک زندگی ما باید برگرفته از سیره اهل بیت(ع) باشد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله العظمی سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندهان بخش‌های مختلف نیروی انتظامی سراسر کشور که در دفتر این استاد سطوح عالی حوزه در قم برگزار شد، دنیا را محلی برای توشه برداری برای آخرت دانست و افزود: تلاش‌های ما در این دنیا و نیز در آخرت مورد سنجش قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: دنیا از زبان اهل‌بیت(ع) میدان مسابقه برای خیرات محسوب می‌شود، بنابراین باید امور خیر سرلوحه کارهایمان قرار گیرد.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه خداوند نعمات زیادی به ما عطا کرده است، افزود: هر انسان با اعمال خوب و بد دنیا را می‌گذراند، برخی از نعمات دنیوی استفاده کرده و شکر آن را به جا می‌آورند و خمس و ذکات آن را پرداخت می‌کنند اما برخی دیگر تنها از این نعمات استفاده کرده و شکر آن را هم به‌جا نمی‌آورند.

وی با بیان اینکه بعد از مرگ پرونده انسان بسته‌ شده و در سرای آخرت باید پاسخگوی اعمال و رفتار خود باشیم، گفت: مرگ دور از انسان نیست بنابراین باید مراقب اعمالمان باشیم تا برای آخرت توشه مناسبی برداریم.

آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر اینکه بزرگان ما را به توبه قبل از مرگ فراخوانده‌اند، افزود: مرگ به صورت ناگهانی می‌آید همانگونه که اهل‌بیت(ع) فرموده‌اند که در هر نوبت نماز را به‌قصد وداع بخوانیم که شاید آخرین نماز ما باشد.

وی دنیا را کاروان‌سرا و محل گذر دانست و تصریح کرد: متأسفانه روش‌های زندگی عوض‌شده است که یک نمونه آن ساختمان‌های آسمان‌خراش است که اهل‌بیت(ع) و پیامبر(ص) ما را از ساختن این نوع ساختمان‌ها نهی کرده‌اند.

مرجع تقلید شیعیان تأکید کرد: اهل‌بیت(ع) سبک زندگی ما را به خوبی بیان کرده‌اند که ما باید آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم چراکه زندگی هر انسانی در گروی اعمالش است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcgnx97.ak9wy4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما