دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 83324
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم عنوان کرد؛

دستگیری پنج حفار غیرمجاز آثار تاریخی در قم

قم نيوز : یزدانی گفت: هرگونه کاوش و حفاری غیرمجاز برای دستیابی به اشیاء تاریخی برابر ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی ممنوع بوده و مرتکب به حبس و ضبط اشیاء مکشوفه محکوم می‌شود.
دستگیری پنج حفار غیرمجاز آثار تاریخی در قم
دستگیری پنج حفار غیرمجاز آثار تاریخی در قم
به گزارش قم نیوز حمید یزدانی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم گفت : پیرو گزارش‌های مردمی مبنی بر حفاری غیرمجاز به قصد کشف اشیاء تاریخی در یک خانه قدیمی در شهر قم، عملیات به‌صورت ویژه در دستور کار یگان حفاظت میراث فرهنگی استان قرار گرفت.

یزدانی افزود: نیرو‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی طی یک همکاری مشترک با عوامل کلانتری ۱۱ و با هماهنگی مقام‌های قضایی و با رعایت موازین قانونی به این منزل قدیمی ورود پیدا کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قم به اشاره به اینکه حفاری مذکور در خیابان ارم اتفاق افتاده است ادامه داد: این خیابان جزء بافت تاریخی و قدیمی قم محسوب می‌شود و آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و مجموعه بازار و گذر تاریخی خان در آن واقع‌شده است.

او گفت: طی عملیات صورت گرفته در این خانه قدیمی یک مورد حفاری به عمق حدود هشت متر صورت گرفته بود که ۵ تن دستگیر شدند و آلات و ادوات حفاری شامل بیل و کلنگ و همچنین یک دستگاه موتوربرق، یک نردبان، یک عدد هواکش و یک دستگاه بالابر جهت سیر مراحل قانونی ثبت و ضبط گردید.

یزدانی از مردم قم خواست تا برای حفظ میراث فرهنگی استان، گزارش اقدام‌های مشکوک در اطراف محوطه‌های تاریخی و تپه‌های باستانی را به فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی قم به شماره‌های ۳۷۷۴۰۴۹۲ و ۳۷۷۳۸۱۹۹ اعلام کنند یا از طریق سامانه جامع ارتباط تلفنی ۰۹۶۶۲ یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی اطلاع دهند تا نیرو‌های یگان در اسرع وقت حضور پیدا کنند و مانع حفاری‌های غیرمجاز شوند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjxteo.uqet8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما