سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 83351
منبع : خبرگزاری فارس

اجرای سند تحول آموزش و پرورش با بودجه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست

قم نيوز : مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه اجرای سند تحول آموزش و پرورش با بودجه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: وقف باید به‌عنوان منبعی برای اجرای این سند مورد استفاده قرار گیرد تا اجرای این سند مانع از اجرای اسناد خارجی از جمله 2030 شود.
اجرای سند تحول آموزش و پرورش با بودجه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست
اجرای سند تحول آموزش و پرورش با بودجه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علیرضا اعرافی در همایش یاوران وقف استان قم که در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، رشد انسان در عالم برزخ را از برکات وقف دانست و اظهار کرد: یکی از عناصر اصلی تمدن اسلامی احیای وقف است چراکه برکات حاصل از وقف جامعه را به سمت رشد و تعالی هدایت می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم ورود حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در عرصه ترویج فرهنگ وقف اضافه کرد: وقف در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی ورود کرده و گسترش آن در این حوزه‌ها می‌تواند منجر به پیشرفت جامعه اسلامی شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه اجرای سند تحول آموزش و پرورش با بودجه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست، تصریح کرد: وقف باید به‌عنوان منبعی برای اجرای این سند مورد استفاده قرار گیرد تا اجرای این سند مانع از اجرای اسناد خارجی از جمله 2030 شود.

وی ارزشمندترین عرصه وقف را عرصه تقویت ایمان، اخلاق و اعتقاد جامعه دانست و اضافه کرد: هر چند فرهنگ وقف در میان فرهنگ‌های مختلف دین اسلام از اهمیت متفاوتی برخودار است اما ارزش وقف با نیت و اخلاص افراد به صورت مستقیم در ارتباط است.

امام‌جمعه قم با اشاره به اینکه فرهنگ وقف می‌تواند در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز مورد استفاده قرار گیرد، مطرح کرد: در شرایط خاص امروز که جامعه با آسیب‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی روبه رو است نیاز داریم تا برخی از وقف‌ها را به عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی اختصاص دهیم.

وی با تاکید بر اینکه در برخی از عرصه‌های فرهنگی با کمبود شدید بودجه روبه رو هستیم، عنوان کرد: مردمی شدن فرهنگ و ترویج فرهنگ اسلامی توسط مردم مهم‌ترین موضوعات مورد نیاز نظام است که در این راستا مردم نیز باید احساس مسؤولیت لازم را داشته باشند.

اعرافی با بیان اینکه آثار موقوفات علمی و آموزشی امروز نیز در جامعه ایران به‌خوبی قابل مشاهده است، تصریح کرد: وقف فقط به ایران اسلامی و مذهب اسلام محدود نمی‌‌شود بلکه با تعاریف و عناوین دیگر در دیگر کشورها و ادیان نیز دنبال شده است اما وقف اسلام از اصول و ضوابط خاصی برخودار است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcjvteo.uqetizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما