چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۴۶
کد مطلب : 83380
منبع : خبرگزاری فارس

تجدید عهد منتظران با امام زمان(عج) در شب نهم ربیع الاول

قم نيوز : مسجد مقدس جمکران امشب و فردا شاهد حضور اقشار مختلف مردم از اقصی نقاط این کره خاکی است که برای تجدید عهد با امام زمان(عج) به این مکان مقدس مشرف می شوند.
تجدید عهد منتظران با امام زمان(عج) در شب نهم ربیع الاول
تجدید عهد منتظران با امام زمان(عج) در شب نهم ربیع الاول
به گزارش قم نیوز همزمان با شب نهم ربیع‌الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج) مسجد مقدس جمکران مملو از عاشقانی بود که خود را برای تجدیدعهد و بیعت با قطب عالم امکان به این مکان مقدس رسانده بودند.

مسجد مقدس جمکران امشب و فردا برنامه‌های مختلفی را برای پاسداشت یک هزار و صدو هشتاد و یکمین سالروز آغاز امامت امام زمان (ع) تدارک دیده است.

مراسم امشب مسجد مقدس جمکران با برپایی محفل باشکوه قرآنی آغاز شد. اجرای گروه تواشیح انوار الهدی، تلاوت استاد حاج مهدی علم خواه، تلاوت قاری نوجوان محمد سعید علم خواه، تلاوت مجلسی حجت‌الاسلام مرتضی حائری نسب، تلاوت قاری نوجوان محمد ابراهیمی و همخوانی گروه امام خامنه‌ای از برنامه‌های این محفل نورانی بود.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی قمی به سخنرانی در موضوع ویژگی‌های یاران امام زمان (عج) در زمان ظهور حضرت پرداخت.

وی گره‌گشایی از کار شیعیان را یکی از راه‌های خشنود کردن امام زمان (عج) عنوان کرد و گفت: باید به فریاد گرفتارها برسیم؛ در روایات آمده است که اهل‌بیت (ع) می‌فرمایند اگر کسی می‌خواهد چیزی به ما برساند به شیعیان خوب ما کمک کند و از آن‌ها دستگیری کند.

در ادامه این مراسم حاج حسن شالبافان مداحی کرد و فیاض حسنلو از شاعران اهل‌بیت (ع) نیز به شعرخوانی در وصف قطب عالم امکان پرداخت.

امشب بیش از دو هزار نفر از طلاب حوزه‌های علمیه با حضور در مسجد مقدس جمکران با امام زمان (عج) تجدیدعهد کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی و آیت‌الله قزوینی سخنرانان مراسم عهد جانان بودند.

صبح فردا نیز صبحگاه مشترک یگان‌های نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم برای اعلام آمادگی و بیعت با امام زمان (عج) در صحن جامع امام مهدی (ع) برگزار خواهد شد.

ویژه‌برنامه عصر همدلی دیگر برنامه این مکان مقدس در روز نهم ربیع‌الاول است که با حضور چهره‌های هنری و رسانه‌ای برگزار خواهد شد.

در این مراسم که با تلاوت استاد کریم منصوری آغاز می‌شود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی سخنرانی خواهد کرد.

شعرخوانی مجید تال از شاعران جوان آیینی و مدیحه‌سرایی حاج عباس حیدرزاده از مداحان اهلبیت (ع) از دیگر برنامه‌های عصر همدلی است.

اجرای این مراسم بر عهده سید کاظم احمدزاده از مجریان توانمند رسانه ملی است و داریوش ارجمند از هنرمندان مطرح کشور و سید بشیر حسینی از داوران برنامه عصر جدید در این مراسم حضور خواهند داشت.

این مراسم از ساعت ۱۵ روز پنجشنبه در صحن جامع امام مهدی (ع) مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcbgfbw.rhbfwpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما