کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاکید حجت الاسلام قرائتی بر آموختن مهارت در برپایی نماز

خبرگزاری فارس , 17 آبان 1398 ساعت 16:24

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: مهارت را باید بیاموزیم، آموختن مهارت در برپایی نماز لازم است ولی متأسفانه دستمان از مهارت خالی است.


به گزارش قم نیوز سومین دوره آموزشی مدرسین نماز استان‌ها یاوران نماز با حضور مربیان استان مازندران امروز در  شهر قم برگزار شد.



در ابتدای این مراسم حجت الاسلام محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه خداوند نعمات بسیاری به انسان داده است، بیان کرد: خداوند نعمات زیادی به من داده است، مهمترین آن اینکه در برابر اعمالی که انجام دادم  پشیمان نشدم، سؤال اینجاست که چه کنیم تا پشیمان نشده و رشد کنیم؟؟

وی ضمن ارائه تذکراتی به مدرسین و مبلغین نماز، گفت: یک سری اعمال را نمی‌توان تغییر داد، منظور شرایطی است که مربوط به من و شما نیست، ولی افزایش مهارت دست خودمان است، آموختن کارهایی چون آموزش تیراندازی و شنا به فرزندانمان‌، مهم است، در پادگان‌ها تیراندازی یاد می‌دهند ولی شنا را نه!



قرائتی تصریح کرد: قرائت حمد و سوره جاذبه زیبایی دارد، مهارت در گفت‌و‌گو با وهابی‌ها، مهارت کلاس‌داری، چگونه حرف‌زدن، مهارت قصه‌گویی، مهارت گریاندن، مهارت خنداندن ، مهارت استفاده از عمر، مهارت خوردن، مهارت در برپایی نماز و... را باید بیاموزیم، ولی متأسفانه دست ما از مهارت خالی است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور خاطرنشان کرد: اینکه در چه مکان، چگونه حرف بزنیم، با چه کسی چه طور حرف بزنیم، مهارت است، توبیخ و تشویق هر کدام  ۲۰ شرط دارند، در هر شرایطی مطالعه مهم است.حدیث برای مطالعه بخوانید تا هر شب باید بر علمتان افزون شود، برای حذف تعطیلات در تقویم اوقاتتان اقدام کنید.

قرائتی بیان کرد: برخی‌ها عمرشان با برکت است، کتاب مینویسند، من به شما خواندن حداقل هفته‌ای یک کتاب پیشنهاد می‌کنم، هر سال ۵۲هفته دارد، شهید مطهری هم ۵۲ کتاب به رشته تحریر درآورد‌.



رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: محوریت با قرآن، نهضتی سود آفرین است، به خودتان بگویید که یک بار برای خدا قدم بردار تا آخر عمر میوه‌اش را بچین. در بحث نماز با رجوع به تفسیر قرآن پاسخ به همه سؤالات را دریافت خواهید کرد.


برگزاری بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز

در ادامه این جلسه محمود مظفر قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: هدف از برپایی این دوره های آموزشی حساس سازی جامعه نسبت به نماز و انتقال آن به نسل جوان، توانمند کردن مبلغین و مدرسین بومی برای اقشار جامعه، است.



وی افزود: بیست و هشتمین اجلاس سراسری نماز در استان گلستان برگزار خواهد شد، این اجلاس با اولویت دانش آموزان این بار دختر خانم‌ها که تأثیر گذاری بیشتری در خانواده دارند و می‌توانیم در  دعوت نماز در خانواده از آنها کمک بگیریم اجرایی می شود.

مظفر تصریح کرد: دوره اول و دوم آموزش با حضور ۴۰۰ مدرس از سراسر کشور در مشهدالرضا در  ایام زیار ت خاصه امام رضا، و سومین دوره آن با حضور ۶۰۰ نفر در ایام ربیع در جمکران برپا شد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 83419

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/83419/تاکید-حجت-الاسلام-قرائتی-آموختن-مهارت-برپایی-نماز

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir