کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ملی‌پوش قم نایب‌قهرمان تنیس ایران شد

خبرگزاری فارس , 18 آبان 1398 ساعت 10:00

تنیسور ملی‌پوش استان قم با واگذار کردن نتیجه دیدار نهایی به مقام دوم و عنوان نایب‌قهرمانی پیکارهای تنیس جایزه بزرگ مردان ایران دست یافت.


به گزارش قم نیوز در حال حاضر مطرح‌ترین تنیسور استان قم امیرحسین بادی است که نزدیک به یک دهه در سطح اول تنیس ایران حضور دارد و از رده سنی نونهالان تا رده سنی بزرگسالان افتخارات و موفقیت‌های متعددی برای ورزش قم از میادین مختلف این رشته ورزشی کسب کرده است.

بادی نخستین تنیسور استان قم است که توانست به اردوی تیم ملی بزرگسالان ایران راه یافته و به عنوان نخستین ملی‌پوش تنیس قم حضور در یکی از بزرگترین رویدادهای برون‌مرزی این رشته یعنی بازی‌های دیویس کاپ آسیا و اقیانوسیه را تجربه کند، ضمن اینکه در چند تورنمنت بین‌المللی نیز به میدان رفته است.

دیگر دستاورد این ملی‌پوش ارزنده تنیس برای استان قم، کسب سهمیه حضور در بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتای اندونزی است که برای نخستین‌بار در تاریخ ورزش قم رقم خورد و نام امیرحسین بادی را به عنوان یکی از چهره‌های شاخص این رشته در تاریخ ورزش استان قم به ثبت رساند.

بادی که سال به سال و پلّه به پلّه مدارج ترقی و پیشرفت را پشت‌سر می‌گذارد، یک بار دیگر برای تنیس قم افتخار آفرین شد و با درخشش در پیکارهای جایزه بزرگ تنیس مردان ایران موفق به کسب مقام نایب‌قهرمانی شد، رقابت‌هایی که بادی فینال آن را برابر یکی از رقبای سرسخت خود به نام سینا مقیمی برگزار کرد.

در شرایطی که در جدول اصلی بازی‌ها 64 تنیسور از استان‌های قم، تهران، کرمان، اصفهان، فارس، خراسان‌رضوی‌، یزد، البرز، مازندران، آذربایجان‌شرقی، هرمزگان، گیلان و آذربایجان غربی حضور داشتند ، بادی و مقیمی با شکست امیراصلان منتخب و حسام یزدی به مسابقه فینال رسیدند.

در بازی فینال این دوره از رقابت‌ها سینا مقیمی‌ با نتایج 6 بر 4 و 6 بر 1 امیرحسین بادی ملی‌پوش مطرح تنیس قم را شکست داد و عنوان قهرمانی این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد، رقابت‌هایی که به مدت دو هفته در مجموعه ورزشی آرشا کلاب تهران به انجام رسید و سرداوری آن بر عهده امیرحسین موسوی و سینا ابراهیمیان داوران نشان سفید تنیس ایران بود.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 83427

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/83427/ملی-پوش-قم-نایب-قهرمان-تنیس-ایران

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir