شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 83432
منبع : خبرگزاری ايرنا
ورزش قم در هفته ای که گذشت:

شکست طلسم ۱۲ ساله در هفته صدرنشینی تنیس روی میز قم

قم نيوز : در هفته ای که گذشت، نام بانوان قم پس از ۱۲ سال در لیگ برتر والیبال قرارگرفت، مجمع سالیانه هیات وزنه برداری با انتقاد از رئیس این فدراسیون در قم برگزار شد و تنیسورهای این استان برای نخستین بار درلیگ نوجوانان و جوانان کشور صدرنشین شدند.
شکست طلسم ۱۲ ساله در هفته صدرنشینی تنیس روی میز قم
شکست طلسم ۱۲ ساله در هفته صدرنشینی تنیس روی میز قم
به گزارش قم نیوز قم که درسال جاری ۶۲ تیم درلیگ‌های معتبر کشور در۲ بخش بانوان و آقایان دارد، درهفته ای که گذشت نیز این استان شاهد صف آرایی ورزشکاران خود در این لیگ‌ها بود.

لیگ‌های برتر بسکتبال، والیبال بانوان، لیگ برتر فوتبال نوجوانان کشور، سوپر لیگ کاراته مردان کشور، لیگ نوجوانان و جوانان تنیس روی میز، پیکارهای جوجیتسو قهرمانی کشور و همچنین لیگ‌های دسته اول بدمینتون و تیراندازی بانوان و لیگ دسته اول فوتبال امید باشگاه‌های کشور از جمله میادینی است که ورزشکاران استان در آن به مصاف حریفان خود رفتند.

در هفته ای که بیستمین مجمع سالیانه هیات‌های ورزشی قم در ماه‌های اخیر با برگزاری مجمع سالیانه هیات وزنه برداری برگزار شد،  شیمیدر در لیگ برتر بسکتبال برای جلوگیری از شکست ۲۰ ثانیه کم آورد، قم پس از ۱۲ سال در لیگ برتر والیبال بانوان حضور یافت، تیم مقم سوپر لیگ کاراته مردان کشور را با شکست آغاز کرد.

صدر نشینی قم در لیگ نوجوانان و جوانان تنیس روی میز برای نخستین بار، رضایت افشید قم به یک امتیاز در لیگ برتر فوتبال نوجوانان کشور و همچنین  کسب ۴ مدال رهاورد قمی ها از پیکارهای جوجیتسو قهرمانی کشور از جمله مهمترین سر خط اخبار ورزشی قم در هفته گذشته است.


مجمع سالیانه هیات وزنه برداری/ از انتقاد به رئیس فدراسیون تا کسب ۸۱۹ مدال طی ۶ ماه

مجمع سالیانه هیات وزنه‌برداری قم هفته گذشته درسالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان این استان برگزار شد. رسول منعم مدیرکل ورزش و جوانان قم در این مجمع ضمن انتقاد از عدم حضور رئیس فدراسیون وزنه برداری در این مجمع گفت: ۶۲ تیم در رشته‌های مختلف ورزشی از این استان در سال جاری در لیگ‌های معتبر کشور و در ۲ بخش بانوان و آقایان حضور دارند.

وی با اشاره به کسب ۹۷۶ مدال توسط ورزشکاران استان در ۶ ماه نخست امسال ادامه داد: ۸۱۹ عنوان انفرادی ، ۶۷ عنوان تیمی و ۹۰ عنوان فراملی دستاورد ورزشکاران استان در رشته‌های مختلف ورزشی است.

حمید نریمان معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان قم، نیز در این جلسه، برگزاری ۲۰ مجمع سالیانه هیات های ورزشی را اقدامی بی‌نظیر در ورزش استان دانست و گفت: برگزاری مجمع‌های سالیانه موجب ارتقای جایگاه ورزش قم در کشور شد.

سید محسن رضوی اصل رئیس هیات وزنه‌برداری قم نیز در این جلسه با اشاره به بهسازی و ترمیم سالن شهید رواقی قم گفت: با ترمیم این سالن ورزشی در سال‌جاری، این استان صاحب نخستین سالن تخصصی وزنه‌برداری کشور شد. سالن شهید رواقی با ۶ تخته وزنه‌برداری یکی از بهترین سالن‌های تخصصی کشور است که با بهسازی و ترمیم آن ، زمینه مناسب برای توسعه وزنه‌برداری قم فراهم‌شده است.


لیگ برتر بسکتبال/ شیمیدُر ۲۰ ثانیه کم آورد

تیم بسکتبال شیمیدُر قم در دومین هفته لیگ برتر در بازی با تیم مهرام تهران با نتیجه ۸۳ بر ۸۲ نتیجه را واگذار کرد.

این بازی که در اکثر دقایق مساوی دنبال می‌شد اما لحظه ای غفلت از تیم شیمیدُر سبب شد تا نماینده استان قم در لیگ برتر بسکتبال این بازی را با یک امتیاز اختلاف واگذار کند.

نماینده قم در شرایطی این بازی را واگذار کرد که هفته نخست توانسته بود با نتیجه ۹۷ بر ۷۱ تیم شورا و شهرداری قزوین را شکست دهد.


لیگ برتر والیبال بانوان/ حضور قم پس از ۱۲ سال

 قرعه کشی فصل جدید لیگ برتر والیبال بانوان درحالی هفته گذشته برگزار شد که لیگ برتر امسال مهمانی تازه دارد و تیم افق قم پس از ۱۲ سال والیبال قم را در بالاترین سطح لیگ والیبال زنان کشور صاحب تیم کرده‌است.

تیم افق قم در فصل جدید لیگ برتر کشور ۸ رقیب دارد و با تیم‌های اکسون تهران، پیکان تهران، سایپای تهران، اطلس تهران، باریج اسانس کاشان، نماینده فارس، شورا و شهرداری قزوین و ذوب آهن اصفهان به صورت رفت و برگشت رقابت خواهد کرد.

بر اساس قرعه کشی، تیم والیبال افق قم در گام نخست لیگ برتر میهمان شد و نخستین دیدار خود را ۳۰ آبان در تهران برابر تیم هلدینگ اطلس تهران برگزار می‌کند. این در حالی است که تیم افق قم با هدف میدان دادن به بازیکنان جوان در لیگ  امسال شرکت کرده‌است.


سوپر لیگ کاراته مردان کشور/ آغاز لیگ با شکست

رقابت‌های سوپر لیگ کاراته مردان کشور درحالی آغاز شده‌است که امسال نیز یک تیم از استان قم در این رقابت‌ها حضور دارد و همچنین در لیگ برتر نیز که یک سطح پایین‌تر از سوپر لیگ است یک تیم قمی حضور پیدا خواهد کرد.

تیم کاراته انقلاب قم  در آغاز فصل جدید سوپر لیگ با نتیجه ۲۳ بر ۷ مقابل تیم پاس ناجا شکست خورد. همچنین دیدار این تیم برابر تیم «وین تک» به زمان دیگری موکول شد. این مسابقات در سالن شهید افراسیابی تهران برگزار شد و پاس ناجا و دانشگاه آزاد صدرنشینان گروه‌های اول و دوم لقب گرفتند.


لیگ نوجوانان و جوانان تنیس روی میز/ قم برای نخستین بار صدرنشین کشور شد

رقابت‌های دسته برتر تنیس روی میز نوجوانان و جوانان باشگاه‌های کشور درحالی هفته گذشته در شهر سقز استان کردستان برگزار شد که عنوان قهرمانی دور رفت مرحله گروهی این پیکارها برای اولین بار به تیم قم اختصاص پیدا کرد.

تیم تنیس روی میز استان قم در این رقابت‌ها با کسب ۳ پیروزی به عنوان صدرنشین خود را معرفی و سپس با ۲ برد دیگر در بازی های بعدی با شایستگی قهرمانی دور رفت این مسابقات را از آن خود کرد.


لیگ برتر فوتبال نوجوانان کشور/ افشید قم به یک امتیاز رضایت داد

هفته ششم از مرحله نخست گروهی مسابقات دسته برتر فوتبال نوجوانان کشور هفته گذشته به پایان رسید و در یکی از بازی‌ها در قم، تیم افشید قم برابر شهرداری اردبیل با تساوی متوقف شد.

در این دیدار که در ورزشگاه تختی قم برگزار شد تیم افشید قم نتوانست از امتیاز میزبانی به نحو احسن استفاده کند و پیروزی را از دست داد تا برای سومین بار در پنجمین مسابقه این فصل به تساوی برسد.

بدین ترتیب تیم افشید قم اکنون از ۵ بازی صاحب یک برد و ۳ تساوی است و ۶ امتیاز کسب کرده است.


پیکارهای جوجیتسو قهرمانی کشور/ ۴ مدال رهاورد قمی‌ها

مسابقات جوجیتسو و کوبودو قهرمانی مردان کشور با حضور چهره‌های شاخص رزمی هفته گذشته به میزبانی استان تهران  برگزار شد و شرکت کنندگان برای دست‌یابی به رتبه‌های اول تا سوم و نشان‌های طلا، نقره و برنز ۲ رده سنی نونهالان و نوجوانان با یکدیگر رقابت کردند.

در پایان این مسابقات که از نظر کمی و کیفی در سطح بالایی به انجام رسید، سهم نفرات اعزامی تیم جوجیتسو و کوبودو استان قم چهار مدال رشته جوجیتسو بود و جوجیتسوکاران استان قم دو نشان طلا، یک مدال نقره و یک نشان برنز این مسابقات را در جدال با رقبا به خود اختصاص دادند.


لیگ دسته اول ایران/ قم میزبان بانوان بدمینتون‌باز

امسال رقابت‌ مدعیان صعود به لیگ برتر بدمینتون زنان باشگاه‌های کشور در ۲  گروه با حضور هشت تیم به شکل دوره‌ای و در قالب دیدارهای رفت و برگشت برگزار می‌شود تا دو تیم هر گروه مجوز صعود به مرحله نهایی این دوره از مسابقات را کسب کنند.

تیم هیأت بدمینتون قم یکی از هشت تیم حاضر در فصل جاری مسابقات لیگ دسته اول بدمینتون زنان ایران است که در گروه دوم مقدماتی جای دارد و برای عبور از این مرحله و راهیابی به جمع مدعیان صعود به لیگ برتر با تیم‌های فراز شیراز، سام اکسوان تهران و عمران شهر جدید گلبهار مسابقه می‌دهد.

دیدارهای دور برگشت مرحله مقدماتی این دوره از پیکارهای لیگ دسته اول بدمینتون زنان ایران هفته گذشته آغاز که شهر قم از بانوان بدمینتون‌باز شرکت کننده در فصل ۱۳۹۸ رقابت مدعیان صعود به لیگ برتر باشگاه‌های کشور میزبانی کرد.


لیگ دسته اول تیراندازی بانوان/ ۳ پیروزی و یک شکست

تیراندازی قم امسال در بخش بانوان هم درلیگ برتر و هم در لیگ دسته اول کشور حضور دارد به طوری که تیم لیگ برتری قم را اغلب تیراندازان غیر بومی تشکیل می‌دهند اما در تیم دسته اولی، میدان به تیراندازان بومی و اهل قم داده شده‌است.

تیم هیئت تیراندازی قم در هفته سوم و چهارم مسابقات لیگ دسته اول کشور عملکرد قابل توجهی داشت و صاحب ۳ برد و یک شکست شد به طوری که در تفنگ بادی به یک برد و یک شکست رسید و در تپانچه در هر ۲ بازی خود پیروز شد.

 لیگ دسته اول تیراندازی بانوان  با حضور ۱۵ تیم برگزار می‌شود که تیم هیات قم در هفته سوم هم در بخش تفنگ و هم در بخش تپانچه برابر "تیگرا" به پیروزی رسید. همچنین در  هفته چهارم لیگ دسته اول تیراندازی بانوان تیم هیئت قم در بخش تفنگ  مغلوب مقاومت شد اما در تپانچه این تیم را شکست داد.


لیگ دسته اول فوتبال امید باشگاه‌های کشور/ مهام‌پلیمر قم صدرنشین را متوقف کرد

تیم فوتبال مهام‌پلیمر قم در دیداری حساس و تعیین کننده از فوتبال امیدهای ایران هفته گذشته مقابل تیم صدرنشین بعثت کرمانشاه به یک امتیاز شیرین دست یافت.

مهام‌پلیمر قم که در نخستین هفته فصل جدید رقابت مدعیان صعود به لیگ برتر فوتبال امید باشگاه‌های کشور یک تساوی شیرین در میهمانی تیم آلومینیوم سازی اراک کسب کرده بود، در دومین بازی خارج از خانه خود نیز یک تساوی دیگر کسب کرد تا در میهمانی رقبا به شکست‌ناپذیری خود ادامه دهد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcj8xeo.uqettzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما