دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب : 83507
منبع : خبرگزاری مهر
فرمانده انتظامی استان قم خبر داد؛

کشف بیش از ۱۵۴ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در قم

قم نيوز : فرمانده انتظامی استان قم از کشف ۱۵۴ میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریال انواع کالای قاچاق طی ۷ ماهه گذشته در قم خبر داد.
کشف بیش از ۱۵۴ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در قم
کشف بیش از ۱۵۴ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در قم
به گزارش قم نیوز سردار عبدالرضا آقاخانی در حاشیه  بازدید از کشفیات اخیر اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان قم، با بیان این که در راستای سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اولویت اول نیروی انتظامی مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، اظهارداشت: با تلاش و عزم همگانی مجموعه فرماندهی انتظامی استان قم و استفاده از توان نیروها در بخش‌های مختلف، بحمدالله در ۷ ماهه گذشته کشفیات در حوزه مبارزه با قاچاق کالا بسیار قابل توجه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران در پلیس آگاهی استان قم طی ۷ ماهه گذشته ۲۵۰ پرونده در رابطه با قاچاق کالا و ارز تشکیل که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته و ۲۶۶ نفر نیز دستگیر که ۱۶ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قم اضافه کرد: در این رابطه ۱۱۵ دستگاه انواع خودرو حامل کالای قاچاق توقیف که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی کشفیات مذکور را ۱۵۴ میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریال دانست و تصریح کرد: این رقم نسبت به سال قبل ۵۵ درصد افزایش داشته است.

سردار آقاخانی در ادامه با اشاره به کشفیات ۲ ماهه اخیر (مهر و آبان ۹۸)، افزود: از ۶ دستگاه کشنده ۴ هزار طاقه پارچه، از یک دستگاه کشنده ۶ هزار کتری استیل و لوازم آشپزخانه، از یک دستگاه اتوبوس ۳ دستگاه ماشین ظرفشویی، ۶ هزار و ۶۹۰ قطعه لوازم جانبی گوشی تلفن همراه و ۸ هزار بطری انواع نوشیدنی و از یک دستگاه کامیون کشنده تانکردار مخصوص حمل روغن سوخته ۲ هزار و ۸۲۵ ثوب کاپشن، ۳ هزار و ۱۴۳ بطری نوشیدنی و ۲ هزار و ۸۰۰ لیوان فرانسوی به ارزش ۴۰ میلیارد ریال کشف شد.

وی با تأکید بر اینکه روند تشدید مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز در سال جاری ادامه خواهد داشت، اظهارداشت: اغلب کالاهای کشف شده از استان‌های جنوبی بارگیری و حمل می‌شدند.
 
انهدام باند سارقان احشام در قم

فرمانده انتظامی استان قم همچنین با اشاره به انهدام باند سارقان احشام در قم، اظهار داشت: در پی وقوع سرقت ۲۵۰ رأس دام از یک دامداری در یکی از روستاهای قم، بلافاصله دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار، کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت: در ادامه با برنامه ریزی‌های انجام شده در روند تحقیقات تخصصی کارآگاهان و انجام اقدامات پلیسی، ۲ سارق احشام شناسایی و با هماهنگی قضائی طی عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

سردار آقاخانی افزود: متهمان ابتدا منکر بزه انتسابی بودند اما سرانجام با شواهد و قرائن موجود لب به اعتراف گشوده و به سرقت ۲۵۰ رأس گوسفند به ارزش بیش از ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

وی با اشاره به شناسایی و دستگیری ۴ تن از دیگر متهمان این پرونده، گفت: افراد مذکور در نهایت پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی استان شدند.

فرمانده انتظامی استان قم در پایان با اشاره به این که نیروی انتظامی در جهت افزایش احساس امنیت در جامعه و احقاق حقوق شهروندان به صورت شبانه روزی در تلاش است، از مردم خواست هرگونه اخبار و اطلاعات پیرامون انواع جرائم را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdccmpq4.2bq1x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما