کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندارقم:

پیشگیری نقطه کلیدی مبارزه با آنفلوآنزای مرغی است 

خبرگزاری ايرنا , 21 آبان 1398 ساعت 13:30

استاندار قم بااشاره به اهمیت مساله پیشگیری درجلوگیری ازشیوع آنفلوآنزای مرغی گفت: پیشگیری مهمترین وکلیدی‌ترین نکته درجلوگیری ازشیوع این بیماری است.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست روز سه‌شنبه درجلسه ستاد آنفلوآنزا در استانداری قم خاطرنشان کرد:رسانه‌ها و خبرنگاران استان حساسیت لازم را بدون وارد کردن شوک دربین عموم مردم و به ویژه تولیدکنندگان در مبارزه با آنفلوآنزای مرغی نهادینه و فرهنگ سازی کنند.

وی بیان کرد: برنامه‌ها و سیاست‌های استان در مبارزه با آنفلوآنزا مرغی کاملا پیشگیرانه و برمبنای تجربیات تلخ سال ۹۶ تدوین شده‌است.

وی گفت: پیشگیری مهمترین مساله‌ای بوده که باید دررابطه با جلوگیری از آنفلوآنزای مرغی باید دراستان دنبال شود.

استاندارقم تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به مسئولیت‌های خود دررابطه با جلوگیری و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای  مرغی اقدام کنند.

وی افزود: فرهنگسازی و اطلاع رسانی حلقه مفقوده استان در رابطه با مسائل مربوط به پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا و ایجاد حساسیت و آموزش دربین مردم است.

استاندارقم اضافه کرد: مصوبات استان دررابطه با پیشگیری از آنفلوآنزای مرغی باید به مرحله اجرا برسد و دستگاه‌های نظارتی نیز نسبت به اجرای کامل مصوبات حساسیت به خرج دهند.

۱۷۸ مرغداری تخمگذاری و ۷۶ واحد مرغداری پولت در استان قم وجود دارد و بیشتر مرغداری ها به ترتیب در بخش کهک، سلفچگان، خلجستان، مرکزی و جعفریه مستقر هستند.

مرغ تخمگذار بیشترین جمعیت در حال پرورش در قم است و ظرفیت تولید سالانه مرغ تخمگذار در قم بالغ بر هشت میلیون قطعه است که در حال حاضر پنج میلیون و ۳۰۰ قطعه در حال تولید می‌باشد.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 83524

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/83524/پیشگیری-نقطه-کلیدی-مبارزه-آنفلوآنزای-مرغی-است

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir