سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 83524
منبع : خبرگزاری ايرنا
استاندارقم:

پیشگیری نقطه کلیدی مبارزه با آنفلوآنزای مرغی است 

قم نيوز : استاندار قم بااشاره به اهمیت مساله پیشگیری درجلوگیری ازشیوع آنفلوآنزای مرغی گفت: پیشگیری مهمترین وکلیدی‌ترین نکته درجلوگیری ازشیوع این بیماری است.
پیشگیری نقطه کلیدی مبارزه با آنفلوآنزای مرغی است 
پیشگیری نقطه کلیدی مبارزه با آنفلوآنزای مرغی است 
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست روز سه‌شنبه درجلسه ستاد آنفلوآنزا در استانداری قم خاطرنشان کرد:رسانه‌ها و خبرنگاران استان حساسیت لازم را بدون وارد کردن شوک دربین عموم مردم و به ویژه تولیدکنندگان در مبارزه با آنفلوآنزای مرغی نهادینه و فرهنگ سازی کنند.

وی بیان کرد: برنامه‌ها و سیاست‌های استان در مبارزه با آنفلوآنزا مرغی کاملا پیشگیرانه و برمبنای تجربیات تلخ سال ۹۶ تدوین شده‌است.

وی گفت: پیشگیری مهمترین مساله‌ای بوده که باید دررابطه با جلوگیری از آنفلوآنزای مرغی باید دراستان دنبال شود.

استاندارقم تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی استان نسبت به مسئولیت‌های خود دررابطه با جلوگیری و پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای  مرغی اقدام کنند.

وی افزود: فرهنگسازی و اطلاع رسانی حلقه مفقوده استان در رابطه با مسائل مربوط به پیشگیری از بیماری آنفلوآنزا و ایجاد حساسیت و آموزش دربین مردم است.

استاندارقم اضافه کرد: مصوبات استان دررابطه با پیشگیری از آنفلوآنزای مرغی باید به مرحله اجرا برسد و دستگاه‌های نظارتی نیز نسبت به اجرای کامل مصوبات حساسیت به خرج دهند.

۱۷۸ مرغداری تخمگذاری و ۷۶ واحد مرغداری پولت در استان قم وجود دارد و بیشتر مرغداری ها به ترتیب در بخش کهک، سلفچگان، خلجستان، مرکزی و جعفریه مستقر هستند.

مرغ تخمگذار بیشترین جمعیت در حال پرورش در قم است و ظرفیت تولید سالانه مرغ تخمگذار در قم بالغ بر هشت میلیون قطعه است که در حال حاضر پنج میلیون و ۳۰۰ قطعه در حال تولید می‌باشد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcbasbw.rhbf5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما