کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاندار قم: بازدید از 50 واحد صنعتی در راستای شناسایی آسیب‌های تولید انجام‌ شد

خبرگزاری تسنیم , 21 آبان 1398 ساعت 16:54

استاندار قم گفت:امسال از ۵۰ واحد صنعتی قم به‌صورت میدانی بازدید به عمل آمد و مطالبات تولیدکنندگان در این بازدیدهای میدانی ثبت و مورد پیگیری قرار گرفت که این بازدیدها یکی از رویکردهای مهم در شناسایی ضعف‌ها و آسیب‌های تولید است.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست ظهر امروز در بیست و نهمین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که درسالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت:در جهت رونق تولید،باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود و دستگاه‌های اجرایی به حمایت از سرمایه‌گذاران درروند تولید بپردازند.

استاندار قم افزود: در خصوص پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی در جهت رونق تولید،نیازمند یک آمار مقایسه‌ای در ارزیابی وضعیت پرداخت تسهیلات هستیم،اگر واحدی صنعتی در جهت دریافت وام به بانک معرفی می‌شود آن دستگاه اجرایی که متقاضی را معرفی کرده است،وظیفه پیگیری و پایش در خصوص نحوه دریافت تسهیلات را دارد.

وی تصریح کرد:بانک‌هایی که به هر دلیلی از پرداخت وام اجتناب کرده‌اند، باید به‌صورت مکتوب دلایل خود را ارائه دهند،ما در روزهای پایانی آبان ماه به سر می‌بریم و فرصت زیادی برای تخصیص سرمایه و دریافت تسهیلات تولید باقی نمانده است.

سرمست عنوان کرد: باید روند تخصیص اعتبار و تسهیلات به متقاضیان با سرعت بیشتری همراه باشد،بانک‌ها وظیفه‌دارند عملکرد خود را به‌صورت شفاف به کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارائه دهند تا با ارزیابی دقیق،این موانع و عوامل شناسایی شود.

وی گفت:سهم استان در دریافت تسهیلات تولید باید افزایش داشته باشد، دراین‌باره استقبال برخی از بانک‌های عامل از پرداخت وام به متقاضیان و همراهی لازم با سرمایه‌گذاران جای تقدیر دارد.

استاندار قم افزود:همه مسئولان در قبال همراهی با تولیدکنندگان دارای وظیفه هستند و این عملکرد باید ارزیابی شود ما قصد مچ‌گیری نداریم و نگاه مان نسبت به همدلی و همراهی مسئولان با تولیدکنندگان مثبت است.

وی اظهار داشت: برخی از خلأها و موانع،فرصت‌های مهم در سرمایه‌گذاری را از میان می‌برد و همه ما شناسایی و رفع خلاء‌های موجود سهیم هستیم.

سرمست بیان کرد: امسال از بیش از 50 واحد صنعتی در قم به‌صورت میدانی بازدید به عمل آمد و مطالبات تولیدکنندگان در این بازدیدهای میدانی ثبت و مورد پیگیری قرار گرفت.

وی گفت:بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی و تولیدی یکی از رویکردهای مهم در شناسایی ضعف‌ها و آسیب‌های تولید است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 83526

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/83526/استاندار-قم-بازدید-50-واحد-صنعتی-راستای-شناسایی-آسیب-های-تولید-انجام

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir