سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : 83530
منبع : خبرگزاری تسنیم

بروکراسی‌ها سبب هدر رفتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم نشود

قم نيوز : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بروکراسی‌ها و موانع،نباید فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به هدر دهد.
بروکراسی‌ها سبب هدر رفتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم نشود
بروکراسی‌ها سبب هدر رفتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم نشود
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی شامگاه دوشنبه در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری برگزار شد، اظهار داشت:برای جذب سرمایه‌گذار باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم افزود: بروکراسی‌ها و موانع،نباید فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به هدر بدهد،در این خصوص شرکت‌های صنعتی باید زمین آماده به همراه امکانات مناسب را تحویل سرمایه‌گذار دهند.

وی در ادامه بیان کرد:برخی تولیدکنندگان در جریان واردات مواد اولیه،با موانع قانونی از سوی گمرک مواجه هستند که علی‌رغم همراهی گمرک استان قم،دغدغه‌های موجود باید در سطح کلان مورد ارزیابی قرار گیرد.

در ادامه سید رضا موسوی مدیرکل جدید حفاظت محیط‌زیست استان قم نیز در این جلسه خاطرنشان کرد:استعلاماتی در رابطه با راه‌اندازی واحد صنعتی در مورد کانی‌های فلزی در شهرک صنعتی شکوهیه انجام شد که تولید این کانی‌ها در منطقه ممنوعیت دارد و باید منطقه دیگری به سرمایه‌گذار معرفی شود.

وی تصریح کرد:در ارزیابی‌های محیط‌زیست به ویژگی‌های شهرک‌های صنعتی توجه شده و نمی‌توان برخلاف قوانین مصوب، مجوزی را برای احداث واحدی که تناسبی با مسائل زیست‌محیطی منطقه ندارد صادر کرد.

موسوی عنوان کرد:تمامی نظرات در حوزه محیط‌زیست کارشناسی است و واقعاً برخی واحدها به محیط‌زیست آسیب می‌زند.

حیدری عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در این جلسه گفت:ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و وقتی در شرایط جنگ به سر می‌بریم، نمی‌توان مصوبات را به‌صورت عادی بررسی کرد.

وی تصریح کرد:نیاز امروز کشور تولید و اشتغال است،گاهی با سخت‌گیری و مانع‌تراشی،ظرفیت مهمی را در سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی از میان می‌بریم،در این راستا برخی قوانین سرمایه‌گذاران را بلاتکلیف و سرگردان می‌کند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciuwav.t1app2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما