کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارگران فضای سبز در دوره‌های آموزشی

خبرگزاری فارس , 21 آبان 1398 ساعت 18:06

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: دوره‌های آموزشی مدیریت فضای سبز در دو بخش حقوق کارگری در قانون کار و مدیریت آبیاری برای بیش از هزار نفر از باغبانان و کارگران شرکت‌های پیمانکار اجرا و نگهداری فضای سبز برگزار شد.


به گزارش قم نیوز پیام جوادیان از آموزش نیروهای کارگری شرکت‌های پیمانکار اجرا و نگهداری فضای سبز خبر داد و اظهار داشت: دوره آموزشی مدیریت فضای سبز با هدف آشنایی و ارتقاء سطح آگاهی کارگران در قم برگزار شد.

وی این دوره آموزشی را در دو بخش تعریف کرد و افزود: دوره آموزشی مدیریت فضای سبز در دو بخش حقوق کارگری در قانون کار و مدیریت آبیاری ویژه نیروها و عوامل فضای سبز برگزار شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: این دوره که با همکاری سازمان نظام‌مهندسی در دو دوره زمانی مردادماه و آبان ماه سال ۹۸ برگزار شد، بیش از یک هزار نفر از کارکنان شرکت‌های پیمانکار اجرا و نگهداری فضای سبز شرکت کردند.

وی با تأکید بر اشتغال نیروهای آموزش‌دیده و مجرب در اداره و مدیریت فضای سبز تصریح کرد: با توجه به حساسیت کار در حوزه فضای سبز یکی از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان استفاده از نیروهای آموزش‌دیده و مجرب در همه سطوح کاری است.

جوادیان انتخاب کارگران و حضور در عرصه‌های فضای سبز را منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی اعلام و خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های سازمان برای استفاده از نیروهای آموزش‌دیده، به‌زودی دوره‌هایی آموزشی تخصصی برای باغبانان نیز برگزار می‌شود.

وی سرفصل‌های دوره آموزشی ویژه باغبانان را تشریح کرد و گفت: دوره‌های آموزشی هرس، سم‌پاشی و غیره بوده و باغبان پس از گذراندن این دوره‌ها می‌تواند در عرصه‌های فضای سبز حضور پیدا کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم برگزاری دو دوره مدیریت آبیاری در شهر قم را گام مؤثری در افزایش کیفیت اجرا و نگهداری فضای سبز در شهر قم دانست و بیان کرد: با برگزاری این دوره‌ها شاهد مدیریت صحیح آب در عرصه‌های فضای سبز و کاهش انتقادات شهروندان در سامانه ۱۳۷ بودیم.

وی از ارائه گواهی‌نامه معتبر به باغبانان و کارگران نیز خبر داد و تأکید کرد: شرکت‌های طرف قرارداد سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم موظف هستند از کارگران و باغبانانی که دارای این گواهی‌نامه هستند استفاده کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 83532

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/83532/حضور-بیش-۱۰۰۰-نفر-کارگران-فضای-سبز-دوره-های-آموزشی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir