سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : 83532
منبع : خبرگزاری فارس

حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارگران فضای سبز در دوره‌های آموزشی

قم نيوز : مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: دوره‌های آموزشی مدیریت فضای سبز در دو بخش حقوق کارگری در قانون کار و مدیریت آبیاری برای بیش از هزار نفر از باغبانان و کارگران شرکت‌های پیمانکار اجرا و نگهداری فضای سبز برگزار شد.
حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارگران فضای سبز در دوره‌های آموزشی
حضور بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارگران فضای سبز در دوره‌های آموزشی
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان از آموزش نیروهای کارگری شرکت‌های پیمانکار اجرا و نگهداری فضای سبز خبر داد و اظهار داشت: دوره آموزشی مدیریت فضای سبز با هدف آشنایی و ارتقاء سطح آگاهی کارگران در قم برگزار شد.

وی این دوره آموزشی را در دو بخش تعریف کرد و افزود: دوره آموزشی مدیریت فضای سبز در دو بخش حقوق کارگری در قانون کار و مدیریت آبیاری ویژه نیروها و عوامل فضای سبز برگزار شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: این دوره که با همکاری سازمان نظام‌مهندسی در دو دوره زمانی مردادماه و آبان ماه سال ۹۸ برگزار شد، بیش از یک هزار نفر از کارکنان شرکت‌های پیمانکار اجرا و نگهداری فضای سبز شرکت کردند.

وی با تأکید بر اشتغال نیروهای آموزش‌دیده و مجرب در اداره و مدیریت فضای سبز تصریح کرد: با توجه به حساسیت کار در حوزه فضای سبز یکی از مهم‌ترین سیاست‌های سازمان استفاده از نیروهای آموزش‌دیده و مجرب در همه سطوح کاری است.

جوادیان انتخاب کارگران و حضور در عرصه‌های فضای سبز را منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی اعلام و خاطرنشان کرد: در راستای سیاست‌های سازمان برای استفاده از نیروهای آموزش‌دیده، به‌زودی دوره‌هایی آموزشی تخصصی برای باغبانان نیز برگزار می‌شود.

وی سرفصل‌های دوره آموزشی ویژه باغبانان را تشریح کرد و گفت: دوره‌های آموزشی هرس، سم‌پاشی و غیره بوده و باغبان پس از گذراندن این دوره‌ها می‌تواند در عرصه‌های فضای سبز حضور پیدا کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم برگزاری دو دوره مدیریت آبیاری در شهر قم را گام مؤثری در افزایش کیفیت اجرا و نگهداری فضای سبز در شهر قم دانست و بیان کرد: با برگزاری این دوره‌ها شاهد مدیریت صحیح آب در عرصه‌های فضای سبز و کاهش انتقادات شهروندان در سامانه ۱۳۷ بودیم.

وی از ارائه گواهی‌نامه معتبر به باغبانان و کارگران نیز خبر داد و تأکید کرد: شرکت‌های طرف قرارداد سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم موظف هستند از کارگران و باغبانانی که دارای این گواهی‌نامه هستند استفاده کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaumna.49nee15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما