سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۱۷
کد مطلب : 83538
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
حجت الاسلام ماندگاری:

معنای اتحاد تاکید بر مشترکات و اهانت نکردن به مقدسات است

قم نيوز : سخنران حرم بانوی کرامت گفت: اتحاد شیعه و اهل‌سنت به معنای عقب‌نشینی از اصول و اعتقادات نیست بلکه به معنای تاکید بر مشترکات و اهانت نکردن به مقدسات یکدیگر است هر چند مباحثه و نقد نظریات یکدیگر در کمال احترام و به‌دور از اهانت نیاز است.
معنای اتحاد تاکید بر مشترکات و اهانت نکردن به مقدسات است
معنای اتحاد تاکید بر مشترکات و اهانت نکردن به مقدسات است
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری شب گذشته در حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت طی سخنانی اظهار کرد: نگاه قرآن کریم و روایات حضرات معصومین(ع) به وحدت یک نگاه کاربردی است و موجب می‌شود زندگی انسان الگویی قرآنی و رضایت‌آمیز داشته باشد.

وی افزود: توصیه اول قرآن کریم در این مورد ، وحدت جامعه ایمانی است و تاکید شده که مؤمنان با یکدیگر برادر هستند و باید در زندگی به یکدیگر نگاه برادری و حسن ظن داشته و از سوء ظن دوری کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: در جامعه ایمانی، تجسس، غیبت، تهمت، افترا، سوء ظن و غیره ممنوع است و باید مؤمنان در عین وجود اختلاف سلیقه و نظریات متفاوت با یکدیگر زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشند و جناح‌ها و احزاب مختلف یکدیگر را متهم نکنند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: نرمخویی و حسن خلق در تحلیل و نقد نظریه‌های مختلف موجب اتحاد، همدلی و قبول کاستی‌ها و ضعف‌ها توسط طرف مقابل می‌شود.

وی افزود: تذکرات سیاسی و اخلاقی باید بدون تحقیر و بی‌آبرو کردن احزاب و جناح‌ها دنبال شود تا بتواند تاثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری خاطرنشان کرد: توصیه دوم قرآن کریم، وحدت در جوامع اسلامی و تمسک جستن به ریسمان محکم الهی و دوری از تفرقه در میان جوامع و امت‌های اسلامی است.

مدیر مؤسسه روایت سیره شهدا یادآورشد: اتحاد نداشتن مسلمانان جهان و وجود تفرقه موجب می‌شود جامعه اسلامی شکل نگیرد و مستکبران با سوء استفاده از این تفرقه بتوانند بر مسلمانان جهان حکومت کنند و هر کشور اسلامی را به شیوه‌ای غارت و ساکنانش را به قتل برسانند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: معنای اتحاد شیعه و اهل‌سنت به معنای عقب‌نشینی از اصول و اعتقادات نیست بلکه به معنای تاکید بر مشترکات و اهانت نکردن به مقدسات یکدیگر در عین حال مباحثه و نقد نظریات با کمال احترام و به دور از اهانت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری یادآور شد: اگر شیعه و سنی با یکدیگر اختلاف داشته باشند و به صورت مستمر به این اختلافات دامن بزنند دشمن سوء استفاده می‌کند هر چند این وحدت منافاتی با برائت ندارد.

وی تاکید کرد: توصیه سوم قرآن کریم، وحدت با موحدان عالم و وحدت در جامعه توحیدی است چراکه دین اسلام دین رحمت، جذب، محبت، تالیف قلوب، معرفت و همدلی است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: مناظره و مباحثه با ادیان دیگر در کمال احترام و با استدلال و منطق به دور از تعصب و لجاجت و اهانت، با خوش رفتاری و نرم‌خویی از توصیه‌های قرآن کریم است اما اگر فردی بخواهد در مقابل حرکت امت اسلام همانند غده سرطانی ظاهر شود، با شدت و قوت با او برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcg7n97.ak9ww4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما