کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نیاز طرح‌های نیمه تمام بخش تولید قم به 30 هزار میلیارد تومان اعتبار

خبرگزاری فارس , 22 آبان 1398 ساعت 8:30

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم گفت: 30 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام بخش تولید استان که بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند نیاز است.


به گزارش قم نیوز محمد حاجی زمانی با اشاره به برگزاری همایش سرمایه گذاری در استان اظهار کرد: این همایش با هدف معرفی توانمندی‌های سرمایه گذاری در قم با توجه به امکانات بالقوه در این استان در بخش‌های معدن، صنعت، گردشگری و کشاورزی است تا بتوانیم منابع مالی را برای استفاده از این ظرفیت‌ها به قم جذب کنیم.

وی ادامه داد: منابع سیستم بانکی در استان قم چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی، سپرده‌های محدودی هستند که باید به بخش‌های مختلف تخصیص پیدا کنند، حتی اگر به فرض محال همه این منابع به بخش تولید و صنعت استان تخصیص یابد، قادر نیست که سرمایه در گردش واحدهای تولیدی قم را پوشش بدهد.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم افزود: نیاز به سرمایه ثابت برای بخش تولید استان داریم و به همین دلیل باید به دنبال جذب سرمایه گذاران از نقاط دیگر کشور و جهان به قم باشیم تا بتوانیم که تزریق منابع مالی جدید به بخش تولید استان را انجام بدهیم.

حاجی زمانی  30 هزار میلیارد تومان را اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام بخش تولید قم دانست و تصریح کرد: این طرح‌ها پیشرفت بالای 40 درصد دارند، این به غیر از طرح‌های جدید تولیدی است که باید در استان اجرا شوند.

وی خاطرنشان کرد: 80 طرح سرمایه گذاری در پنج بخش دارای توجیه فنی، مالی و اقتصادی برای همایش سرمایه گذاری استان قم آماده شده، برای برخی از این طرح‌ها تهیه زمین و استعلامات اداری صورت گرفته است و همه این طرح‌ها قادر هستند که بازگشت سرمایه سریع حتی در حد سه سال را داشته باشند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 83540

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/83540/نیاز-طرح-های-نیمه-تمام-بخش-تولید-قم-30-هزار-میلیارد-تومان-اعتبار

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir