چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : 83552
منبع : خبرگزاری فارس

توجه ویژه به کیفیت آثار رسانه ای در پنجمین دوره جشنواره ابوذر

قم نيوز : مسوول سازمان بسیج رسانه استان قم گفت: یکی از مهمترین ویژگی های برگزاری پنجمین جشنواره ابوذر در قم، توجه به کیفیت در کنار مسائل فنی آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره است.
توجه ویژه به کیفیت آثار رسانه ای در پنجمین دوره جشنواره ابوذر
توجه ویژه به کیفیت آثار رسانه ای در پنجمین دوره جشنواره ابوذر
به گزارش قم نیوز مهدی تاجیک در نشست خبری پنجمین جشنواره تولیدات رسانه ای ابوذر استان قم که در خانه شهیدان زین الدین برگزار شد، اظهار کرد: پنجمین جشنواره رسانه ای ابوذر همزمان با سراسر کشور در استان قم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه جشنواره رسانه ای ابوذر تنها به حوزه خبری اختصاص ندارد، تصریح کرد: آثار ارسالی به این جشنواره می تواند در حوزه های غیر خبری هم به تولید رسیده باشد.
مسوول سازمان بسیج رسانه استان قم با اشاره به همکاری مستمر خبرنگاران استان قم در امور اجرایی و داوری این جشنواره در سال گذشته بیان کرد: ایجاد وحدت و همدلی اهالی رسانه در برگزاری این جشنواره از نقاط قوت آن در دوره چهارم بود.
وی، ماموریت اصلی بسیج رسانه را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: بسیج رسانه مانند سایر اقشار و رده های بسیج، جامعه مخاطب خود را در عرصه های مورد نیاز کشور و جامعه است پای کار بیاورد و یکی از این روش هایی می شود از این ظرفیت ها بهره برد برگزاری جشنواره است.
تاجیک با تبیین  مهمترین ویژگی جشنواره ها گفت: برگزاری رقابت سالم برای قشر تخصصی و جامعه تخصصی از مهمترین ویژگی های این جشنواره است که از لحاظ فنی و محتوایی آثاری را تولید کنند و بفرستند که در نتیجه یک رقابت سالم، عیار سنجی از آثار مختلف صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه با برگزاری جشنواره ابوذر حرکت رو به جلویی را در جامعه خبری شاهد هستیم، عنوان کرد: تدوین این اتفاق خوب از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره ابوذر است که برگرفته از  رسالت های بسیج رسانه است که اصحاب رسانه را پای کار بیاورد.
مسوول سازمان بسیج رسانه استان قم ادامه داد: یکی از ویژگی های جشنواره ابوذر در مقایسه با سایر جشنواره های مشابه، این است که علاوه بر پرداختن به مسائل فنی و تخصصی خبر به کیفیت اخبار و رسالت های جامعه خبری هم توجه می شود.
وی با اشاره به مهمترین ویژگی پنجمین جشنواره ابوذر نسبت به دوره های پیشین، تصریح کرد: توجه به کیفیت آثار ارسالی از مهمترین ویژگی جشنواره در دوره پیش رو است.
تاجیک ادامه داد: با توجه به اینکه جشنواره ابوذر با نام مبارک « ابوذر» یار صدیق نبی مکرم اسلام وجه تسمیه دارد، تلاش می کنیم در این جشنواره ویژگی هایی که  برای ایشان در تاریخ به ثبت رسیده و آن ویژگی ها موجب شده که شخصیتی نمونه و الگو باشند را در بخش ها و محورهای این جشنواره مورد بررسی قرار دهیم.
وی بیان کرد: در این جشنواره سعی داریم، رسالت اصلی خبرنگاری را که داشتن صراحت، صداقت، راستگویی و شجاعت است را در جامعه خبری تقویت کنیم و هر سال نسبت به سال قبل حرکت رو به جلویی در جامعه خبری داشته باشیم.
مسوول سازمان بسیج رسانه استان قم اضافه کرد: در جشنواره چهارم حرکت متفاوتی نسبت به سه دوره قبل داشتیم که با بهره بردن از ظرفیت خبرنگاران و اهالی رسانه موفق شدیم اتفاق جدیدی که استقبال بی نظیر از لحاظ کمی و کیفی آثار و همچنین حضور پررنگ اهالی رسانه در بخش اختتامیه است داشته باشیم.
وی افزود: سال گذشته شمار رسانه هایی که در جشنواره اثر ارسال کرده بودند آثار قابل توجهی بود و تنوع رسانه های شرکت کننده از لحاظ گرایش های فکری و سیاسی موجب برکت جشنواره شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccipq4.2bq1p8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما