چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : 83555
منبع : خبرگزاری فارس

تکرار برجام مشروع نیست

قم نيوز : استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: در قضیه برجام ما با 1+5 مذاکره کردیم، آیا آنها از تظاهرات فتنه گران حمایت کردند یا خیر؟ آیا بر تحریم ها افزودند یا خیر؟ آیا از اسرائیل و کشورهای داعش پرور خلیج فارس حمایت کردند؟ آیا این اقدامات مصداق نقض عهد نیست؟ آیا به حکم قرآن چنین عهدنامه ای مشروع است؟
تکرار برجام مشروع نیست/حمایت از کشورهای داعش پرور مصداق نقض عهد است
تکرار برجام مشروع نیست/حمایت از کشورهای داعش پرور مصداق نقض عهد است
به گزارش قم نیوز آیت الله علی اکبر سیفی مازندرانی پیش از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه در طول تاریخ اسلام بعد از رسول خدا و حضرت علی(ع) تشکیل چنین نظام اسلامی نظیر نداشته است، بیان کرد: این نظام نتیجه تلاش‌های امام راحل، خون شهدا و تلاش فقها در اقصی نقاط ایران بوده است و ما برای حفظ این نظام جوانان مومن و صالحی را از دست دادیم.

وی با بیان اینکه روحانیت پرچمدار حفظ ارزش‌های نظام است، بیان کرد: اگر ارزش‌های دینی برداشته شود پیشرفت در دیگر عرصه‌های صنعتی، اقتصادی و... ارزشی ندارد.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: اگر ما در اوج قله‌های تمدن قرار بگیریم ولی جای ارزش‌های اسلامی خالی باشد از هدف رسول خدا(ص)، امام راحل و نظام اسلامی دور شده ایم.

وی با اشاره به وظیفه روحانیت برای مواجهه با شبهات بیان کرد: اگر مسؤولی در نظام اسلامی با استفاده از تریبون عمومی در حریم ارزش‌های اسلامی ورود کرده و به مسائلی مغایر با اصول و ارزش‌ها مطرح کند باید پاسخ لازم داده شود چرا که فقیه شیعی ارزش‌های اسلام ناب را به احسن وجه بیان کرده است.

آیت الله سیفی مازندرانی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در خصوص مذاکره و معاهدات پیامبر(ص) با مشرکان خاطرنشان کرد: اگر رسول خدا با کفار معاهده ای داشت و آنها از دشمنان اسلام حمایت کرده و زمینه تضعیف اسلام را فراهم می‌کرد، باز هم رسول خدا با آنها مذاکره می‌کرد؟

وی با بیان اینکه رسول خدا(ص) در همه امور به ویژه در مذاکرات و معاهدات به دنبال حفظ عزت مسلمین بودند، گفت: وقتی طرف معاهده کننده نقض عهد کرده و یا زمینه تضعیف اسلام و حمایت از دشمنان مسلمانان را فراهم کند، این معاهده از مشروعیت برخوردار نیست.

این استاد حوزه با بیان اینکه قرآن کریم برای مذاکره با کفار و مشرکان شروطی را ذکر کرده است بیان کرد: در سوره توبه بر برائت از کفار عهد شکن تاکید شده است وقتی که آنها با حرف یا فعل خود زمینه تضعیف اسلام را فراهم کرده و از دشمنان مسلمانان پشتیبانی کنند.

وی گفت: اکنون این سوال مطرح است اگر کفار عهد کننده از دشمنان مسلمانان و اسلام حمایت کرده و زمینه تضعیف اسلام را فراهم می‌کردند، بازهم رسول خدا(ص) با ایشان مذاکره می‌کرد؟

آیت الله سیفی مازندرانی با تاکید بر اینکه هر مذاکره ای باید ضامن عزت و اقتدار مسلمین باشد افزود: آیا رسول خدا با کسی که یک بار نقض عهد کرده بود باز هم مذاکره می‌کردند؟ اینگونه حق و باطل را مخلوط کرده و شبهه افکنی کردن جز انحراف در پی ندارد و تحریف کردن دین است.

وی یادآور شد: در قضیه برجام ما با 1+5 مذاکره کردیم، آیا آنها از تظاهرات فتنه گران حمایت کردند یا خیر؟ آیا بر تحریم‌ها افزودند یا خیر؟ آیا از اسرائیل و کشورهای داعش پرور خلیج فارس حمایت کردند؟ آیا این اقدامات مصداق نقض عهد نیست؟ آیا به حکم قرآن چنین عهدنامه ای مشروع است؟

استاد درس خارج حوزه علمیه قم بیان کرد: وقتی که طرف‌های معاهده از دشمنان پشتیبانی کرده و از فتنه‌ها حمایت کردند به حکم قرآن چنین عهدنامه ای مشروع نیست.

وی تصریح کرد: رهبری برای برجام شروطی گذاشتند کجای برجام این شروط رعایت شده است؟ تا چند وقت که درباره شرایطی که رهبری بر آن تاکید داشتند عمل نمی‌شد.

آیت الله سیفی مازندرانی با بیان اینکه بزرگترین وظیفه فقها حفظ نظام اسلامی است، بیان کرد: باید از شعائر الهی در مسیر حفظ و تقویت نظام اسلامی دفاع شود و در چنین شرایطی است که مشخص می‌شود که فقیه و مرجع انقلابی است.

استاد حوزه علمیه گفت: مداد علما در شرایطی افضل از دما شهداست که از مقام ولی امر و شعائر مذهبی دفاع شود .

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfttdc.w6dmtagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما