چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۴۳
کد مطلب : 83561
منبع : خبرگزاری تسنیم

بزرگ‌ترین چالش قوه قضائیه حجم ورودی پرونده‌هاست

قم نيوز : رئیس مرکز مطالعات راهبردی و مدیریت تحول قوه قضائیه، مشکل بزرگ این قوه را حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضا دانست.
بزرگ‌ترین چالش قوه قضائیه حجم ورودی پرونده‌هاست
بزرگ‌ترین چالش قوه قضائیه حجم ورودی پرونده‌هاست
به گزارش قم نیوز فرامرز عابدینی ظهر امروز در همایش فرصت‌های تحول در سازمان قضایی نیروهای مسلح، با اشاره به اهمیت و ضرورت تحول در دستگاه قضایی اظهار داشت: تحول به‌واسطه تغییرات در فکر و اندیشه صورت می‌گیرد و لذا باید قبل از هر کاری در تفکر سازمانی هر مجموعه تحول ایجاد کرد.

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب از دو دهه گذشته بر ضرورت تحول در قوه قضائیه تأکید داشته‌اند، ابراز کرد: طرح تحول در قوه قضائیه بدون نسخه‌برداری از دستگاه‌های قضایی دیگر کشورها ولی با استفاده از تجربیات موفق سایر کشورها ازجمله در کاهش پرونده‌های ورودی در حال تدوین است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و مدیریت تحول قوه قضائیه خاطرنشان کرد: طرح تحول در قوه قضائیه با مشارکت 270 قاضی و دادستانی‌های سراسر کشور به‌منظور آسیب‌شناسی در قوه قضائیه صورت پذیرفت که در میان 13 چالش کانونی شناسایی شد.

وی با تأکید بر اینکه از بین این 13 چالش، هفت ابر چالش برای سند تحول قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: بر اساس این طرح باید بودجه قوه قضائیه 2.9 درصد از بودجه کل کشور باشد.

عابدینی مشکل بزرگ دستگاه قوه قضائیه را حجم ورودی پرونده‌ها به این قوه برشمرد و افزود: تدوین سند تحول قوه قضائیه از سال 93 در دستور کار معاونت راهبری این قوه قرار گرفت که سند نهایی ین طرح توسط آیت‌الله رئیسی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اجرای طرح تحول را مهم‌تر از تدوین این طرح دانسته‌اند و بر اجرای آن در تمامی بخش‌های دستگاه قضایی تأکید داشته‌اند، ادامه داد: نظام قضایی کشور باید به سمت آرمان خود که همانا تحقق عدالت علوی بوده حرکت کند.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی و مدیریت تحول قوه قضائیه رسیدن به این آرمان را نیازمند داشتن مطالعات عمیق در مبانی‌های مختلف دانست و گفت: سرعت تغییرات و تحولات در دنیا مواجهه با مسائل جدید را ضروری کرده است که در این زمینه نیازمند حرکت جهادی هستیم.

وی با تأکید بر اینکه آسیب‌شناسی، آینده‌پژوهی و دین‌پژوهشی قضایی رویکردهای نظری در تدوین سند تحول قوه قضائیه است، اظهار داشت: باید آینده دستگاه قضایی در دستور کار مراکز علمی کشور قرار گیرد، همچنین باید طرح تحول قوه قضائیه به‌صورت کامل اجرا شود.

عابدینی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها به درک مناسبی از اندیشه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری به عنوان منظومه فکری نرسیده‌اند، ابراز کرد: متأسفانه برخی از دستگاه‌ها به علت عدم شناخت دقیق این اندیشه برنامه‌هایی را اجرا کرده که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مغایر است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccspq4.2bq1e8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما