شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : 83612
منبع : خبرگزاری ايرنا
قم در هفته‌ای که گذشت؛

ازملاقات بی واسطه کارآفرینان با استاندار تاصادرات ۱۳۸میلیون دلار کالا ازقم

قم نيوز : اجرایی شدن کارت ویژه ملاقات بی‌واسطه کارآفرینان با استاندار، تسریع در روند واگذاری طرح‌های مسکن مهر، عبور قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان به صورت زیرسطحی، ،ضرورت ساخت محل استقرار بالگرد اورژانس در مناطق گوناگون، به‌روزرسانی مطالعات طرح جامع حمل و نقل، صادرات ۱۳۸ میلیون دلار کالا؛ از اخبار هفته گذشته این استان است.
ازملاقات بی واسطه کارآفرینان با استاندار تاصادرات ۱۳۸میلیون دلار کالا ازقم
ازملاقات بی واسطه کارآفرینان با استاندار تاصادرات ۱۳۸میلیون دلار کالا ازقم
به گزارش قم نیوز آمادگی برای مقابله با سیلاب، جشنواره‌ تئاتر خون تازه‌ای در رگ‌های هنر نمایشی، استفاده خرمهره در تولید ۱۰۰ محصول، انجام ۲۴ درصد زایمان‌های طبیعی در بیمارستان‌ها بدون درد، لزوم شتاب در آماده سازی اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان، فعالیت ۸۵ معدن، تحول در جایگاه تشکل‌های مردم‌نهاد با انتخاب نمایندگان کارآمد، عدم ابلاغ اعتبار برای توزیع شیردرمدرسه‌ها، ضرورت حضور سمن‌ها در کارگروه‌های فرهنگی، اعزام ۵ ‌هزار دانش آموز قمی به سفر راهیان نور، تشکیل هیات اندیشه‌ورز امربه‌معروف در اداره‌ها، لزوم سرعت در پرداخت تسهیلات رونق تولید، پرداخت ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و  رسیدگی خارج از نوبت به جرائم انتخاباتی از دیگر اخبار هفته گذشته این استان می‌باشد.


اجرایی شدن کارت ویژه ملاقات بی‌واسطه کارآفرینان با استاندار

استاندار قم گفت: کارت ویژه ملاقات بی‌واسطه کارآفرینان با شخص استاندار دراسرع وقت عملیاتی و نهایی شود.

بهرام سرمست  درنشست صمیمانه استاندار با کارآفرینان برتر قم افزود:‌ باید ملاقات کارآفرینان استان با استاندار پس از هماهنگی با دفتر استانداری در ظرف یک هفته انجام گیرد.


همکاری خوب مردم در اجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت  

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قم گفت: مردم این استان همکاری خوبی دراجرای طرح سهمیه‌بندی سوخت داشتند و درحال حاضر هیچ مشکلی درجایگاه‌های سوخت قم وجود ندارد.

بیژن سلیمان‌پور درگفت وگو با ایرنا افزود:‌ اجرای طرح ساماندهی سوخت وقیمت بنزین توسط دولت برای اصلاح ساختار اقتصادی و کمک به بخش بزرگی از مردم آماده و به استان‌ها ابلاغ شده‌بود که برنامه‌ریزی لازم درخصوص این موضوع دراستان قم صورت گرفت. 


آمادگی قم برای مقابله با سیلاب  

فرماندار قم گفت:‌ در جریان بارش‌های شدید ابتدای امسال، قم به‌خوبی توانست در برابر سیلاب‌های احتمالی مقاومت کند که البته اکنون سطح آمادگی برای مقابله با سیل نسبت به آن زمان هم بسیار افزایش‌ یافته‌است.

مرتضی حیدری درگفت‌وگو با ایرنا افزود: با توجه به اقدامات گسترده‌ای که درمناطق بالادست شهر قم برای ساخت سازه‌های آبخیزداری صورت گرفته، خطر وقوع سیلاب دراین شهر تا حد زیادی کاهش‌یافته است.


دانشگاه‌های قم وظیفه حل مسائل استان را به عهده گرفتند

استاندارقم، با اشاره به ایجاد دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه‌های استان گفت: دانشگاه‌های قم وظیفه حل مسائل استان را به عهده گرفتند و در این راستا ماموریت و اولویت ۳۱ مرکز آموزش‌عالی قم ترسیم شده‌است.

بهرام سرمست درحاشیه جلسه هیات ممیزی دانشگاه قم با حضور منصور غلامی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری درگفت وگو با خبرنگاران افزود: انتظار مدیریت استان ازمراکز آموزش عالی این است که آنها نقش بهتری دررابطه با کمک به شناسایی مشکلات و معضلات استان و ارائه راهکار داشته باشند.


معضل مصرف دخانیات در قم با کارهای پژوهشی رسیدگی شود

مدیر حوزه های علمیه کشور، با اشاره به رواج مصرف دخانیات در بین مردم و جوانان قم با طرح پیشنهادی گفت: وظیفه داریم که کارگروهی از طرف حوزه و دانشگاه علوم پزشکی قم قرار دهیم تا با کارهای پژوهشی و متقن به این معضل مهم رسیدگی کنند.

آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار محمدرضا قدیر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: حوزه نیز این آمادگی را دارد که با ظرفیت عظیم خود در فرهنگ سازی و پیشگیری از این معضل اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی قم کمک کند.


قابلیت تبدیل شدن مراکز علمی قم به دانشگاه‌های بین‌المللی  

استاندار قم گفت: مراکز آموزش عالی و مراکز عملی قم ظرفیت تبدیل شدن به مراکز دانشگاهی بین المللی و جذب دانشجویان خارجی را دارا هستند.

بهرام سرمست درجلسه منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  با روسای دانشگاه‌های استان قم افزود: برای رونق و جذب دانشجویان خارجی باید زیرساخت ها و کیفیت خدمات وآموزش های موجود ارتقا یابد.


عبور قطار سریع‌السیر تهران - قم - اصفهان به صورت زیرسطحی از قم  

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: قطار سریع السیر تهران - قم - اصفهان به صورت زیرگذر از زیرسطح و به صورت تونلی از بلوار پیامبر اعظم(ص) شهر قم عبور خواهد کرد و درنهایت از محدوده بیمارستان هزار تختخوابی پاسارگاد و شهرک پریسان این شهر خارج خواهد شد.

حسن صبوری درگفت وگو با ایرنا افزود: نقطه ورودی این قطار سریع السیر درقم، از بعد از میدان ولی عصر(عج) تا میدان بقیه الله(عج) پیش بینی شده‌است.


جشنواره‌ تئاتر خون تازه‌ای در رگ‌های هنر نمایشی   

رئیس انجمن هنرهای نمایشی قم، با اشاره به روند برگزاری بیست‌ویکمین جشنواره استانی تئاتر قم گفت: جشنواره تئاتر استانی،‌ خون تازه ای در رگ‌های هنرنمایشی قم است و در ارتقای سطح کیفی این هنر درقم نقش موثری خواهد داشت.

علی فرحناک درگفت‌وگو با ایرنا افزود: این جشنواره فرایند طولانی چندماهه دارد و این علاوه بر افزایش انگیزه هنروران جوان، با درگیر کردن ‌تمام خانواده هنرهای نمایشی استان، فضایی پرنشاط و فعالی را برای تئاتر قم رقم زده‌است.


استفاده خرمهره در تولید ۱۰۰ محصول  

کارشناس صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری قم گفت: درکارگاه‌های قم از خرمهره درتولید ۱۰۰ محصول ازجمله تولید انواع ظروف، در، قاب و تندیس استفاده می‌شود.

حسن بحرینی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: نشانه‌هایی که روی آثار باستانی و کوره‌های مسگری در پنج هزار سال پیش پیداشده، نشان می‌دهد در آن عصر خرمهره درکشور مصر تولید می‌شد.


تدوین سند فرهنگی قم نیازمند مشارکت تمام دستگاه‌های موثر  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، با بیان اینکه سند فرهنگی دراین استان وجود ندارد،گفت: درتدوین سند فرهنگی، تمام دستگاه‌های موثر درحوزه فرهنگ باید مشارکت کنند تا چشم‌انداز اولویت‌های فرهنگی استان تبیین شود.

سید موسی حسینی کاشانی درگفت وگو باخبرنگاران افزود: تهیه سند فرهنگی تنها به عهده این اداره‌کل نیست، چراکه بیش از ۲۰ دستگاه گوناگون در مقوله فرهنگی موثر هستند.


انجام ۲۴ درصد زایمان‌های طبیعی در بیمارستان‌ها قم بدون درد  

کارشناس مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در۲۴درصد از زایمان‌های طبیعی که در مراکز درمانی این استان صورت می‌گیرد، از روش بدون درد استفاده می‌شود.

محبوبه عمویی درگفت‌وگو با ایرنا ‌افزود: زایمان بدون درد از اوایل سال ۹۰ به‌صورت محدود درمراکز درمانی زنان قم برای مادران بارداری که بی‌قراری شدید داشتند و توانایی تحمل درد را نداشتند، آغاز شد.


تقویت احساس تعلق هدف برنامه‌های «روز قم»  

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزایش روحیه هویت قمی را از اهداف برگزاری روز قم دانست و گفت: تقویت احساس تعلق در بین مردم به این شهر مقدس را ازاهداف مهم این روز است.

حسن مالکی نژاد درجمع خبرنگاران، با اشاره  به روز ۳۰ آبان، سالروز حضرت فاطمه معصومه(س) به قم افزود: این روز به عنوان روز قم نامگذاری شده است و باید به واسطه این نامگذاری ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، گردشگری و غیره معرفی شود.


ضرورت ساخت محل استقرار بالگرد اورژانس در مناطق گوناگون

استاندار قم با اشاره به اهمیت پرواز بالگرد برای امداد رسانی به مصدومان ناشی از حوادث و سوانح رانندگی در این استان گفت: باید احداث محل استقرار بالگرد درنقاط مختلف قم‌ دردستور کار قرار بگیرد.

بهرام سرمست در جلسه شورای ترافیک قم افزود: بالگرد یکی از عامل‌های مهم برای کاهش تلفات حوادث رانندگی است که‌ باید از سوی حوزه حمل و نقل و ترافیک استان مدنظر باشد.


ضرورت بازنگری در نقاط حادثه خیز جاده‌ای  

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی قم گفت: از ۶۶ نقطه حادثه خیز شناسایی شده در مسیرها و جاده های قم ۳۳ نقطه برطرف شده و نیمی دیگر همچنان پابرجاست که امسال باید این نقاط حادثه خیز بازنگری شود.

سرهنگ مختار پناهی در جلسه شورای ترافیک قم افزود: این تعداد نقطه حادثه خیز در استان در سال ۹۵ شناسایی شد که اصولی نبود به همین علت بررسی دوباره آن ضروری است.


به‌روزرسانی مطالعات طرح جامع حمل و نقل  

معاون حمل و نقل و کنترل ترافیک شهرداری قم، با اشاره به برخی از مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده برای رفع مشکل‌های ترافیکی درقم گفت: بازنگری و به‌روز رسانی مطالعات طرح جامع حمل و نقل درون شهری قم درحال انجام است.

عباس ذاکریان در جلسه شورای ترافیک قم افزود: با توجه به اینکه آخرین آمار این طرح مطالعاتی مربوط به سال ۸۲ است و زمان زیادی از آن گذشته، نیاز بود که به روز رسانی شود، برای این کار مشاور گرفته شده و حدود ۱.۵ است که روی آن کار می‌شود.


فعالیت ۸۵ معدن    

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۸۵ معدن با ایجاد اشتغال برای یک هزار ۲۰۷ تن و سرمایه‌گذاری بیش از ۹۱۶ میلیارد ریال دراین استان فعال است.

محمود سیجانی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: به‌طورکلی تعداد ۱۷۷ پروانه بهره‌برداری معدن دراستان صادرشده که دارای بهره‌بردار است و ۴۴ فقره در فهرست مزایده قرار دارد.


عدم ابلاغ اعتبار برای توزیع شیر در مدرسه‌ها    

معاون پشتیبانی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش قم گفت: تاکنون درسال تحصیلی جاری اعتباری برای توزیع شیر در بین دانش آموزان درمدارس این استان ابلاغ نشده‌است.

سهراب مقدمی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: هزینه توزیع شیر در اعتبارات سال جاری وزارت آموزش‌وپرورش پیش‌بینی‌شده، ولی هنوز اعتباری برای قم تخصیص نیافته‌است.


صادرات ۱۳۸ میلیون دلار کالا  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۱۳۸ میلیون دلار کالا به وزن ۱۷۷هزار تُن از این استان به خارج از کشور صادرشده‌است.

محمود سیجانی در این رابطه افزود: مواد پلاستیکی، محصولات فلزی، مفتول مسی، محصولات گوناگون صنایع شیمیایی، سوخت‌ها و روغن‌های معدنی، فرآورده‌های غلات، ماشین‌آلات و  وسایل مکانیکی، الیاف سنتتیک، کفش و انواع چسب‌ها عمده کالاهای صادراتی قم در این مدت بوده‌است.


اعزام ۵ ‌هزار دانش آموز قمی به سفر راهیان نور  

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی قم گفت: ۵ ‌هزار دانش‌آموز این استان به یادمان‌های راهیان نور به جنوب کشور اعزام می شوند.

داوود محبی درگفت وگو با ایرنا افزود: امسال ۳ هزار دانش آموز دختر و ۲ هزار دانش آموز پسر از مناطق عملیاتی کشور بازدید می‌کنند.


پیشگیری نقطه کلیدی مبارزه با آنفلوآنزای مرغی   

استاندار قم، با اشاره به اهمیت مساله پیشگیری درجلوگیری ازشیوع آنفلوآنزای مرغی گفت: پیشگیری مهم‌ترین وکلیدی‌ترین نکته درجلوگیری ازشیوع این بیماری است.

بهرام سرمست درجلسه ستاد آنفلوآنزا افزود:رسانه‌ها و خبرنگاران استان حساسیت لازم را، بدون وارد کردن شوک دربین عموم مردم و به ویژه تولیدکنندگان در مبارزه با آنفلوآنزای مرغی نهادینه و فرهنگ سازی کنند.


خانه‌دار شدن ۱۴۸۰ خانواده کم‌درآمد  

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: با اجرایی شدن طرح اقدام ملی مسکن،یک‌هزار و ۴۸۰ هزار خانواده کم‌درآمد در این استان صاحب‌خانه می‌شوند.

حسن صبوری درگفت‌وگو با ایرنا افزود: این طرح به‌صورت مشارکتی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی به‌عنوان تامین‌کننده زمین و اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به‌عنوان سازنده و احداث‌کننده واحدهای مسکونی، اجرا خواهد شد.


تشکیل هیات اندیشه‌ورز امربه‌معروف در اداره‌ها  

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم گفت: برای ارائه و بررسی راهکارهای انجام امربه‌معروف و نهی از منکر کارساز و هدفمند، ایجاد هیات اندیشه‌ورز در شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر اداره‌های قم ضروری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی در گردهمایی دبیران شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر اداره‌های قم افزود: امربه‌معروف و نهی از منکر در یک دستگاهی مانند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با سازمان صنعت، معدن و تجارت کاملا متفاوت است و در این دستگاه‌ها نمی‌تواند به شیوه یکسان صورت گیرد.


لزوم سرعت در پرداخت تسهیلات رونق تولید  

استاندارقم، با اشاره به ابلاغ دیرهنگام پرداخت تسهیلات رونق تولیدسال ۹۸ گفت: فرایند پرداخت تسهیلات رونق تولید دراین استان باید سرعت بگیرد.

بهرام سرمست درکارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید قم افزود:‌ باید دلایل عدم جذب و پرداخت برخی پرونده‌های معرفی شده توسط بانک‌های عامل استان بررسی و مشخص شود.


پرداخت ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید  

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات درمجموع پرداخت‌های مستقیم درباره رونق تولید و بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه در استان پرداخت شده‌است.

محمود سیجانی درکارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم افزود:‌ از ابتدای فرآیند تسهیلات رونق تولید درشهریوماه امسال۴۰ پرونده به ارزش ۱۶۵ میلیارد تومان در بخش صنعت به بانک‌های عامل معرفی شده‌است.


شروع فرآیند اخذ طرح برای اختصاص اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی  

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قم گفت: فرآیند اخذ طرح‌های فوق‌العاده از دستگاه‌های اجرایی استان درزمینه اختصاص اعتبارات کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه نشاط و سرمایه اجتماعی درقم آغازشده است.

رضا ملک‌زاده در گفت‌وگو با ایرنا،‌ ضمن اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده این اعتبارات در ۲ محور کلی هزینه خواهد شد،‌ افزود: محور نخست شامل اعتبارات هزینه است که از طریق همکاری با دستگاه‌های دولتی،‌ سازمان‌های مردم‌نهاد و موسسه‌های فرهنگی و هنری استان که طرح و برنامه محله محور دارند، اجرا می‌شود.


تسریع در روند واگذاری طرح‌های مسکن مهر  

معاون امور عمرانی استانداری قم، با بیان اینکه تاخیر درتکمیل و واگذاری طرح‌های مسکن مهر قم موجب تنزل رتبه این استان درکشور شده‌است، گفت: باید واحدهای باقیمانده مسکن مهر قم هرچه زودتر به متقاضیان واگذارشود.

محسن بهشتی در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن قم افزود: درحالی که طبق اعلام مقام‌های عالی رتبه، قم دربحث مسکن مهر رتبه نخست کشور را داشت، ولی اکنون ۵ یا ۶ استان جلوتر ازقم جشن پایان مسکن مهر را برگزار کردند.


برداشتن گام نخست احیای بافت‌های فرسوده   

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قم گفت: پس از آمارگیری و نظرسنجی از ۵ منطقه قم گام نخست طرح بازآفرینی شهری و احیای بافت فرسوده در این شهر از محله خاکفرج برداشته‌شده است.

داریوش بلدی در جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری قم افزود: در این خصوص وضعیت ۱۲ واحد مسکونی در مناطق یادشده موردبررسی قرار گرفت.


قرار گرفتن مددجویان نهادهای حمایتی زیر پوشش طرح اقدام ملی مسکن  

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: درحال حاضر امکان احداث واحد مسکونی با زمین رایگان در قالب طرح اقدام ملی مسکن برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد مستضعفان وجود ندارد، ولی باید با پیگیری های لازم زمینه این اقدام فراهم شود.

حسن صبوری در جلسه شورای تامین مسکن قم افزود: هم اکنون در قالب طرح یاد شده برای اقشار متوسط و کم درآمد مسکن احداث می‌شود، ولی اقشار ضعیف تحت پوشش نهادهای حمایتی از قبیل کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد مستضعفان شامل این طرح نیستند و این سیاستگذاری باید درسطح دولت و نهادهای مذکور ایجاد شود.


رسیدگی خارج از نوبت به جرائم انتخاباتی   

رئیس کارگروه پیشگیری و برخورد با جرائم و تخلفات انتخاباتی قم گفت:‌ موضوع فعالیت‌های انتخاباتی دراین استان به صورت مستمر رصد و جرائم و تخلفات دراین رابطه خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.

اسماعیل جعفری افزود:‌ با عنایت به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری دراسفندماه امسال و در اجرای ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و بند ت ماده ۲ قانون جرم سیاسی و بخشنامه ریاست محترم قوه قضاییه، شعب اختصاصی در دادگاه و دادسرا برای رسیدگی خارج از نوبت به جرائم انتخاباتی تعیین شده‌اند.


بی‌توجهی به ضوابط شهرسازی  

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری قم گفت: نگاه سرمایه‌ای به مسکن و بی‌توجهی به کیفیت معماری و ضوابط شهرسازی در این استان پررنگ‌تر از سایر نقاط کشوراست.

محسن بهشتی درهمایش صنعت ساختمان و رونق تولید درقم افزود: برخی بر این باور هستند، ضوابط حاکم بر شهرها به‌ویژه درحوزه مسکونی قابلیت اجرا یا توجیه اقتصادی ندارد، عمده مشکلات از زمانی آغاز شد که مسکن را از کالای مصرفی به سرمایه‌ای تبدیل کرده‌ایم.


افزایش نیافتن قیمت کالا و خدمات   

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: با توجه به افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین هیچ‌گونه افزایش قیمت کالاها و خدمات را دراین استان نخواهیم داشت و روال مانند گذشته است.

مهرداد غضنفری امرایی درپایان جلسه ستاد تنظیم بازارقم درگفت وگو با خبرنگاران افزود: طبق تصمیم ستاد مذکور مقررشد، سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف با نظارت بیشتری این موضوع را کنترل کنند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcj8meo.uqetvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما