سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۹
کد مطلب : 83673
منبع : خبرگزاری فارس

یادواره شهید زین‌الدین و 6000 شهید استان قم برگزار شد

قم نيوز : یادواره شهید مهدی زین الدین و 6 هزار شهید استان قم با حضور مردم، مسوولان و علما در قم برگزار شد.
یادواره شهید زین‌الدین و 6000 شهید استان قم برگزار شد
یادواره شهید زین‌الدین و 6000 شهید استان قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز یادواره شهید مهدی زین الدین و 6 هزار شهید استان قم با حضور خیل عظیم مردم، مسوولان و علما و نمایندگان بیوت مراجع تقلید در مجتمع امام خمینی گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) استان قم برگزار شد.

در این مراسم آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، بهرام سرمست استاندار، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار، سردار شاهچراغی فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع)، احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری، مرتضی حیدری فرماندار، سردار عبدالرضا آقاخانی فرمانده انتظامی استان ، عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم و دیگر مسوولان و اعضای شورای شهر حضور داشتند.

در این مراسم پس از اجرای سرودی با مضمونی از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های قم و شهدای آن، سردار شاهچراغی ضمن عرض خیرمقدم به شرکت‌کنندگان در این مراسم، این یادواره را آغازگر برنامه‌های دومین کنگره ملی شهدای استان دانست که سال آینده برگزار خواهد شد.

اجرای تئاتر با مضمون فرهنگ شهید و شهادت، اجرای تواشیح و خاطره‌گویی سه تن از یادگاران و رزمندگان دوران دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین در این مراسم از کتاب نبردهای انقلابی، بخش فاو تا شلمچه رونمایی شد.

شهید مهدی زین الدین در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، مسئولیت اطلاعات عملیات قرارگاه نصر را پذیرفت و در عملیات رمضان به سرپرستی تیپ ۱۷ علی ابن ابیطالب(ع) و سرانجام به فرماندهی لشکر ۱۷ سپاه امام علی ابن ابی‌طالب(ع) قم منصوب شد.

این شهید گرانقدر آبان ۱۳۶۳ به همراه برادرش مجید که مسئول اطلاعات و عملیات تیپ ۲ لشکر علی بن ابیطالب(ع) بود، برای شناسایی منطقه عملیاتی از کرمانشاه به سمت سردشت درحال حرکت بود که دردرگیری با نیروهای ضدانقلاب به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcgw397.ak9wu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما