قم نيوز : پیش‌از ظهر امروز نشست خبری معاون فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه علیهاالسلام برگزار شد.
اعلام ویژه برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به مناسبت ایام معصومیه
اعلام ویژه برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) به مناسبت ایام معصومیه
به گزارش قم نیوز پیش‌از ظهر امروز نشست خبری معاون فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه علیهاالسلام در سالن جلسات ساختمان پژوهشکده علامه طباطبایی، برای تشریح برنامه های این آستانه در ایام معصومیه(سالروز ورود تا سالروز رحلت حضرت ) برگزار شد. 

در ابتدای این نشست خبری حجت‌الاسلام احمدی معاونت فرهنگی آستانه مقدسه حضرت معصومه ضمن تبریک سالروز ورود حضرت معصومه به شهر قم، به تشریح ویژه برنامه های آستانه مقدسه حضرت معصومه علیهاالسلام در این ایام پرداخت. 

وی ضمن اشاره به این نکته که نام‌گذاری روز ورود حضرت معصومه علیهاالسلام در تقویم رسمی به نام روز قم یک ویژگی منحصر به فرد دارد، چراکه تنها نام‌گذاری روزی به نام یک شهر در سطح کشور با توجه به یک مناسبت قمری است، افزود: شروع این برنامه‌های ویژه همزمان با سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه علیهاالسلام به قم و روز قم است؛ برنامه‌های ویژه‌ی این ایام با سخنرانی حجت‌الاسلام مؤمنی و مداحی برادر مطیعی در شبستان امام خمینی(ره) آغاز می‌شود.

برنامه‌ی بعدی، در سالروز ورود حضرت و مطابق هرسال، مراسم کاروان شادی ورود حضرت است که این کاروان سراسری ساعت ٨ صبح از میدان معصومیه قم به سمت حرم حضرت معصومه علیهاالسلام حرکت می‌کند و درطول مسیر مادحان اهل بیت علیهم السلام نیز فیض می‌رسانند. از سوی دیگر خدام حرم با عنوان سفیران کریمه در مبادی ورودی شهر به استقبال از زائرین می‌پردازند. 

معاون فرهنگی آستانه کریمه اهل بیت علیهم السلام با اشاره به برنامه‌های ویژه‌ی زائرین غیر ایرانی عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های ویژه‌ای که در این ایام انجام می‌شود، مراسمات ویژه‌ برای زائرین غیرایرانی است که از آن جمله، می‌توان به مراسم ویژه آذری زبان‌ها، اردو زبان‌ها و عرب زبان‌ها در صحن های مختلف حرم اشاره کرد.

وی افزود: باتوجه به اینکه آستانه مقدسه حضرت معصومه علیهاالسلام رویکرد ویژه‌ای نسبت به کودکان و نوجوانان دارد، یکی از ویژه برنامه‌های این ایام، برنامه‌ی «یک روز خوب، یک حس خوب» ویژه‌ی اردوهای دانش‌آموزی است که در این ایام هرروز صبح و عصر در شبستان امام خمینی و سایر صحن ها برگزار می‌شود. از دیگر برنامه‌های ویژه که به‌طور خاص در این ایام برگزار می‌شود، برنامه‌ی «طبیب الدوار» است که در خلال این برنامه، طلاب جوان و آموزش دیده به تبلیغ چهره به چهره و ارتباط گیری با کودکان، نوجوانان و جوانان در مبادی ورودی درب‌های حرم مطهر می‌پردازند. 

وی با اشاره به برگزاری مراسم صبح روز شهادت حضرت با سخنرانی حجت‌الاسلام دارستانی و مداحی برادر رسولی گفت: برای ایام شهادت نیز محفل ذکر ویژه‌ی مداحان، دعای کمیل، میثاق با کریمه با محوریت راهپیمایی نمازگزاران از مصلی قدس قم به سمت حرم برگزار خواهد شد. 

معاون فرهنگی حرم مطهر خاطرنشان کرد: علاوه بر برنامه‌های سخنرانی و مداحی که به‌صورت روزانه و در چند نوبت با حضور سخنرانان و مداحان شناخته شده، برگزار می‌شود، همایش زوج‌های بهشتی نیز با گردن آمدن 600 زوج که مراسم عقد خود را در حرم مطهر برگزار کرده‌اند، انجام خواهد شد.

حجت‌الاسلام احمدی در پایان صحبت‌های خود اضافه کرد: البته برنامه‌های متنوع دیگری نیز از سوی بخش‌های مختلف آستانه مقدسه حضرت معصومه مانند اداره خانواده، واحد خدمات فرهنگی، امور بین الملل، اداره رسانه و فضای مجازی و مدیریت قرآن و معارف انجام می‌شود که ریز این برنامه‌ها در صحن های مختلف حرم برای اطلاع زائرین نصب شده است.

در پایان این نشست، خبرنگاران رسانه‌ها مختلف استان سؤالات خود را درمورد جزئیات این برنامه‌ها از مسؤلین و دست‌اندرکاران حاضر در نشست پرسیدند.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciwqav.t1apy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما