سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : 83681
منبع : خبرگزاری تسنیم

تأکید شهردار قم بر ‌ممنوعیت ورود اتوبوس‌های بین‌شهری به مرکز شهر

قم نيوز : درصد و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم شهردار قم با تأکید بر لزوم ادامه ممنوعیت ورود اتوبوس‌های بین‌شهری به مرکز شهر گفت: آشفتگی مرکز شهر باید ساماندهی شود.
تأکید شهردار قم بر ‌ممنوعیت ورود اتوبوس‌های بین‌شهری به مرکز شهر
تأکید شهردار قم بر ‌ممنوعیت ورود اتوبوس‌های بین‌شهری به مرکز شهر
به گزارش قم نیوز شامگاه دوشنبه درصد و هجدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم که با حضور اعضای شورا و شهردار قم در ساختمان شهید باکریان برگزارشده  از نشان قم رونمایی شد.

در ابتدای جلسه لایحه اخذ مجوز نرخ صدور مجوز ورود و تردد اتوبوس‌های توریستی در سطح شهر به ازای زمان توقف  قرائت و بررسی شد.

این لایحه باوجود نظر موافق کمیسیون برای بررسی بیشتر به کمیسیون عودت داده شد.

روح‌الله امراللهی با توجه به راه‌اندازی سامانه تردد اتوبوس‌های توریستی در سطح شهر و لزوم تعیین وضعیت نرخ تردد آن‌ها اظهار داشت: کمیسیون عمران و حمل‌ونقل با تغییراتی در لایحه با آن موافقت کرده اما نیاز به مشخص شدن مقصد ورود اتوبوس‌ها در هنگام اخذ مجوز است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم مبنای این لایحه را تقاضای جامعه هتلداران عنوان کرد و گفت: هزینه‌های مشخص‌شده  برای اخذ مجوز را هتلداران پرداخت می‌کنند.

شهردار قم با تأکید بر لزوم قرار دادن ساماندهی به‌عنوان مبنای اصلی ورود به مرکز شهر تصریح کرد: متأسفانه با آشفتگی در مرکز شهر مواجه بوده و باید هرچه سریع‌تر این موضوع رسیدگی شود.

مرتضی سقاییان نژاد گفت: قوانین ممنوعیت ورود اتوبوس‌های بین‌شهری به داخل شهر باید اعمال‌شده و اتوبوس‌های خارجی فقط اجازه ورود به پارک‌سوار را داشته باشند.

در ادامه عباس ذاکریان خاطرنشان کرد: هدف از تصویب این لایحه ساماندهی اتوبوس‌ها در مرکز شهر بوده و ناقض ممنوعیت ورود اتوبوس‌های بین‌شهری به شهر نخواهد بود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم تأکید کرد: محدوده ورود اتوبوس‌ تا هتل بوده و باید پس از پیاده شدن مسافران به پارک‌سوار مراجعه کند و اجازه تردد در شهر را نخواهد داشت.

سپس لایحه اخذ مجوز اعمال مساعدت به مبلغ یک میلیارد ریال به سپاه امام علی ابن ابیطالب(ع) برای اردوگاه درمان،کار و صیانت کرامت معتادان متجاهر موردبررسی قرار گرفت و با نظر موافق کمیسیون تصویب شد.

لایحه اخذ مجوز اعمال مساعدت به مبلغ 105 میلیون تومان به مجتمع فرهنگی تربیتی توحید نیز موردبررسی قرار گرفت و با نظر موافق کمیسیون تصویب شد.

در پایان جلسه نیز از نشان قم رونمایی شد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfyvdc.w6dmcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما