چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب : 83710
منبع : خبرگزاری فارس

افزایش اقدامات فرهنگی شهری برای افزایش دفن اموات در بهشت معصومه

قم نيوز : معاون خدمات شهری شهرداری قم از افزایش اقدامات فرهنگی شهری برای افزایش دفن اموات در بهشت معصومه خبر داد.
افزایش اقدامات فرهنگی شهری برای افزایش دفن اموات در بهشت معصومه
افزایش اقدامات فرهنگی شهری برای افزایش دفن اموات در بهشت معصومه
به گزارش قم نیوز سیدامیر سامع در پنجمین نشست کمیته آرامستان های کلانشهرهای کشور که در تالار همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های شهر قم در حوزه آرامستان ها گفت: تعدد آرامستان هایی که در سطح شهر قم وجود دارد آثار مثبت و منفی به دنبال دارد که قابل تأمل است.

سامع با تاکید براینکه بحث اقدامات فرهنگی شهری در شهر یکی از بحث‌هایی است که سرلوحه کارهای بهشت معصومه و سازمان آرامستان ها قرار گرفته است، گفت: در ایام تابستان برنامه‌های فرهنگی برای تشویق به مقوله نماز برگزار شد که این نوع برنامه‌ها می‌تواند نگاه مردم را نسبت به آرامستان بهشت معصومه تغییر دهد و نگاهی معنوی را به دنبال داشته باشد.

وی در ادامه سخنان خویش آرامستان هایی که در جوار امامزادگان و یا در نزدیکی حرم مطهر حضرت معصومه (س) قرار گرفته است را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این آرامستان ها از دیرباز در نگاه مردم بسیار معنوی است و همین نگاه معنوی موجب می‌شود که ما همچنان دفن اموات را در این آرامستان ها داشته باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: با توجه به حجم جمعیت و مشکلاتی که در پیرامون این آرامستان ها ایجاد می‌شود یکی از دغدغه‌های سازمان آرامستان ها محسوب می‌شود تا بتوانیم بیشترین گسیل را به سمت بهشت معصومه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در این زمینه باید به آن توجه داشت، اقدامات فرهنگی شهری است، تصریح کرد: باید بتوانیم از ظرفیت‌های فرهنگی بهشت معصومه مانند وجود مزار شهدا به ویژه شهدای مدافع والا مقام مدافع حرم در آن محل همچنین مزار بزرگان و علمایی که در آن محل دفن هستند بهره برد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciuyav.t1apz2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما