کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برنامه ریزی برای حل آسیب های فرهنگی و اجتماعی قم تا سال 1400

خبرگزاری فارس , 30 آبان 1398 ساعت 17:07

استاندار قم با اشاره به آسیب هایی که شهر قم را از نظر فرهنگی و اجتماعی تهدید می‌کند گفت: برای هرکدام از این آسیب‌ها تا سال 1400 برنامه‌ریزی را در دستور کار قرار دادیم و برای پشتیبانی از آنها اعتبار مالی واجتماعی هم در نظر گرفته شد.


به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در نشست ارزیابی وضعیت فرهنگی شهر مقدس قم در راستای مطالبه مقام معظم رهبری که در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار شد، با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اهمیت و جایگاه قم اظهار کرد: هرکس باید سهم خود را از فرمایشات رهبری بگیرد و براساس آن عمل کند؛ در باب مسائل فرهنگی ما از آنجا آسیب می بینیم که متولیان زیادی داریم اما در پاسخگویی و مسوولیت‌پذیری توپ به میدان دیگری انداخته می‌شود.

وی با اشاره به وظیفه معاونت سیاسی استانداری برای احصا آسیب‌های اجتماعی استان براساس سند فرهنگی و اجتماعی تصریح کرد: باید از نظرات نخبگان حوزوی و دانشگاهی در این زمینه بهره گرفته شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: وقتی ما می‌خواهیم تحول فرهنگی و اجتماعی را در قم رقم بزنیم و به ایده‌آل‌های مد نظر رهبری برسیم باید ابتدا آسیب‌شناسی درستی داشته باشیم و جایگاه خود را به دست آوریم و شرایط را با گذشته و شرایط دیگر استان‌ها مقایسه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه براساس مطالعات در چند حوزه آسیب‌های مد نظر رهبری در قم وجود دارد گفت: علاوه بر این مساله در آسیب‌هایی چون خشونت و نزاع‌های دست جمعی، تصادفات رانندگی، طلاق رتبه‌هایی داریم که شایسته قم نیست.

سرمست اذعان کرد: برای هرکدام از این آسیب‌ها تا سال 1400 برنامه‌ریزی را در دستور کار قرار دادیم و برای پشتیبانی از آنها اعتبار مالی واجتماعی هم در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه کار در خصوص آسیب‌هایی چون سرقت، طلاق، حاشیه‌نشینی، آسیب‌های فضای مجازی، عفاف و حجاب و... در دستور کار کارگروه فرهنگی، اجتماعی استان قرار گرفته است افزود: در مورد هرکدام از این آسیب‌ها وظیفه‌ای بر عهده‌ نهادهای مختلف قرار داده شده و اعتبارات هم مشخص شده تا اقدامات را برنامه‌ریزی و ساماندهی کنند.

استاندار قم با اشاره به بازرسی از دستگاه‌های اجرایی در خصوص رعایت عفاف و حجاب بیان کرد: سازمان‌هایی احصا شده که باید تقدیر شوند و برخی هم شایسته تغییر بودند که تذکرات داده شده است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 83732

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/83732/برنامه-ریزی-حل-آسیب-های-فرهنگی-اجتماعی-قم-سال-1400

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir