شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 83780
منبع : خبرگزاری ايرنا

ازخط و نشان برای هیات‌های ورزشی تا افتتاح ۴ طرح زیرساختی درقم

قم نيوز : درهفته ای که تیم بسکتبال شیمیدر از حریف قدرتمند خود شکست خورد و سوهان محمد سیما به رده سوم لیگ برتر فوتسال صعود کرد، مدیرکل ورزش و جوانان این استان برای هیات‌های ورزشی غیرفعال خط و نشان کشید و چهار طرح زیرساختی نیز به بهره‌برداری رسید.
ازخط و نشان برای هیات‌های ورزشی تا افتتاح ۴ طرح زیرساختی درقم
ازخط و نشان برای هیات‌های ورزشی تا افتتاح ۴ طرح زیرساختی درقم
به گزارش قم نیوز در هفته‌ای که گذشت، رویدادهای مختلفی درحوزه ورزش استان قم خورد، ازادامه اهتمام جدی و پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان برای برگزاری مجمع سالیانه هیات‌های ورزشی به عنوانی اقدامی بی‌سابقه و قابل ستایش تاافتتاح چهارطرح ورزشی با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان، از پیروزی سوهان محمد سیما، تا شکست شیمیدر قم در لیگ های برتر فوتسال و بسکتبال.

برگزاری سه مجمع سالیانه گلف، هندبال و بیماران خاص، خط و نشان مدیرکل ورزش و جوانان برای هیات‌های ورزشی غیرفعال، کسب ۱۱ مدال قمی ها از مرحله سوم لیگ کاراته‌وان ایران، ورود والیبال قم پس از ۱۲ سال به لیگ برتر، کسب نخستین طلای کبدی جهان از دیگر سرخط مهمترین رویدادهای ورزشی قم در هفته گذشته است.


چهارطرح ورزشی درقم به بهره برداری رسید

چهارطرح ورزشی شامل استخر مجموعه ورزشی‌تختی، خانه جوان مجموعه ورزشی شهدای مدافع حرم و شهر دستجرد قم و همچنین سالن ورزشی چند منظوره سوده، با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال هفته گذشته طی آئینی با حضور جمشید تقی‌زاده معاون امور حقوقی، مجلس وهماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان درقم به بهره‌برداری رسید.

سالن ورزشی سوده با زیربنای ۹۰۰ مترمربع و با اعتبار ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال درمجموعه ورزشی شهدای هفتم تیرقم، استخر سرپوشیده تختی‌ نیز در زمینی به مساحت ۱۸ هزار و ۶۰۰ متر مربع و زیربنای یک هزار و ۶۰۰ مترمربع  در مجموعه ورزشی تختی قم با اعتبار  ۲۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و همچنین ۲ خانه جوان دستجرد و پردیسان با مجموع اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از جمله طرح هایی بود که در این استان به بهره برداری رسید.


تکمیل طرح‌های ورزشی کشور نیازمند ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است

معاون امور حقوقی، مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان هفته گذشته درحاشیه افتتاح بهره‌برداری از چهار طرح ورزشی درقم گفت: سه هزار طرح نیمه‌تمام درکشور وجود دارد که تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها نیازمند ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است.

جمشید تقی زاده با اشاره به برنامه‌ریزی وزارت ورزش و جوانان برای بهره‌برداری از ۷۰۰ طرح ورزشی درسال ۹۸ گفت: در هفت ماه نخست امسال، ۲۳۰ طرح ورزشی درکشور با اعتبار ۳هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید که با افتتاح آن‌ها ۵۷۶ هزار مترمربع به فضای ورزشی کشور افزوده شد.


خط و نشان مدیرکل برای هیات های غیرفعال

مدیرکل ورزش و جوانان قم، هفته گذشته در مجمع سالیانه هیات هندبال قم با تاکید بر الزام هیات‌های ورزشی به حضور در جلسات هیات‌های ورزشی گفت: اداره کل ورزش و جوانان قم با هیاتی که درجلسه هیات‌های ورزشی این اداره کل حضور پیدا نکند، کار نخواهد کرد و از این پس غیبت هرتیم دراین جلسات از طریق فدراسیون مرتبط پیگیری می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه دفاتر هیات‌های ورزشی باید باز و پاسخگوی مربیان و ورزشکاران باشند گفت: قابل قبول نیست که ورزشکاران برای پیگیری امور خود موفق به دسترسی به مسئولان هیات نباشند به همین دلیل بازدید از دفاتر هیات‌های دردستور کار قرار دارد.

منعم با بیان اینکه اگر کسی مسئولیتی را در هیات‌های ورزشی می‌پذیرد باید برای آن وقت بگذارد، ادامه داد: متاسفانه لیست مجمع سالیانه برخی رشته‌های ورزشی متعلق به سه سال پیش است که این نشان می‌دهد که هیچ ارتباطی میان اعضای مجمع دراین هیات‌ها وجود ندارد.


خیران به کمک توسعه ورزش بیماران خاص بیایند

دبیر فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضای جمهوری اسلامی هفته گذشته در مجمع سالیانه هیات بیماران خاص قم، گفت: با توجه به وجود خیران بسیار در کشور و اهمیت فعالیت ورزشی برای بیماران خاص، از خیران می‌خواهیم به کمک توسعه ورزش این بیماران بیایند.

سید محسن موسوی با تاکید بر اینکه این فدراسیون برخلاف سایر فدراسیون‌ها از برگزاری دوره‌های آموزشی،‌ اردوها، مسابقات و رویدادهای مختلف هیچ‌گونه آورده‌ای ندارد افزود: ایجاد مجمع خیران ورزشی برای کمک به توسعه ورزش بیماران خاص، نابینایان، ناشنوایان و همچنین جانبازان و معلولان ضروری است.


امتیاز تیم دسته یک به هندبال قم داده شد

رئیس فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی، هفته گذشته در مجمع سالیانه هیات هندبال قم، گفت: با توجه به ظرفیت‌های هندبال قم، امتیاز یک تیم دسته یک را به این استان داده‌ایم، که باید هیات هندبال استان تمام تلاش خود را برای استفاده از این امتیاز انجام دهد.

علیرضا پاکدل، قم را استانی ریشه‌دار درهندبال دانست و گفت: هندبال قم چندین سال درلیگ‌های دسته یک و برتر حضور داشته‌است و به طور قطع اگر حامی مالی در استان وجود داشته باشد، قم ظرفیت تیم‌داری مجدد در لیگ برتر و دسته یک هندبال را دارد.


قم رتبه چهارم گلف کشور را دارد

رئیس هیات گلف قم، هفته گذشته در مجمع سالیانه این هیات ورزشی گفت: براساس ارزیابی‌های فدراسیون‌ها گلف، استان جایگاه چهارم کشوری را کسب کرده که این نشان از موقعیت خوب این رشته ورزشی درقم می‌باشد.

رضا دلاوری، با تاکید بر اینکه قم دررشته مینی گلف همواره جزو سه استان اول کشور است، اظهار داشت:‌ قم موفق شده‌است تا در رشته مینی گلف بسیاری از استان‌های قدرتمند در این رشته را پشت سر بگذارد.


شیمیدر به تیم بدون شکست پتروشیمی باخت

تیم بسکتبال شیمیدر قم درهفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر کشور هفته گذشته درسالن ۲ هزار نفری ورزشگاه شهیدحیدریان قم به مصاف تیم قدرتمند و بدون شکست پتروشیمی بندر امام رفته بود که تیم پتروشیمی بندر امام با حساب ۸۲ بر ۶۳ برابر شیمیدر قم به پیروزی دست یافت.

تیم بسکتبال شیمیدرقم تاکنون  ۳ برد و ۲ باخت در کارنامه خود دارد.


سوهان محمدسیما با پیروزی به رده سوم صعود گرد

تیم فوتسال سوهان محمدسیمای قم در هفته هجدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتسال کشور، هفته گذشته در برابر تیم اَهورای بهبهان با حساب ۳  بر ۱ در حالی به پیروزی دست یافت که نیمه نخست را به حریف واگذار کرده‌بود و با این پیروزی به طور موقت به رده سوم لیگ برتر فوتسال کشور صعود کرد.

سوهان محمدسیما با ۱۷ بازی؛ با ۹ برد، ۴ مساوی و ۴ باخت و ۵۱ گل زده و ۳۳ گل خورده و ۳۱ امتیاز و اهورای بهبهان نیز با ۱۷ بازی؛ ۴ برد و ۲ تساوی و ۱۱ باخت و ۵۳ گل زده و ۶۷ گل خورده و ۱۴ امتیاز دارد.


والیبال قم پس از ۱۲ سال وارد لیگ برتر بانوان شد

فصل جدید لیگ برتر والیبال بانوان باشگاه های کشور از هفته گذشته آغاز شد که والیبال قم پس از ۱۲ سال در این لیگ صاحب نماینده است. تیم افق، نماینده قم در لیگ برتر والیبال بانوان است که اغلب بازیکنان آن را بازیکنان بومی و کم سن و سال تشکیل می دهند.


۱۱ مدال قمی‌ها از مرحله سوم لیگ کاراته‌وان ایران

کاراته‌کاهای استان قم موفق به کسب ۱۱ مدال رنگارنگ طلا، نقره و برنز از چهار رده سنی پیکارهای مرحله سوم لیگ کاراته‌وان پسران کشور شدند.

بسته شدن پرونده سومین مرحله مسابقات سال ۱۳۹۸ لیگ کاراته‌وان پسران ایران با تداوم درخشش استعدادها و نخبه‌های کاراته قم در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و امید همراه بود و قمی‌ها به جز یک رده در سه رده سنی مجموعا به ۱۱ مدال دست یافتند.


جودوکار قم قهرمان ایران شد

پایان چهل و پنجمین دوره رقابت‌های جودو قهرمانی جوانان پسر کشور هفته گذشته به میزبانی استان ایلام برگزار شد که در مجموع بیش از ۲۰۰ جودوکار در ترکیب ۳۲ تیم از استان‌های مختلف کشور در این دوره از مسابقات به رقابت پرداختند و سرانجام تیم هیأت آذربایجان‌شرقی با کسب دو مدال طلا بر سکوی قهرمانی ایستاد، تیم هیأت خراسان‌شمالی با یک نشان طلا و یک نقره به عنوان نایب‌قهرمانی دست یافت و خراسان‌رضوی با یک طلا و چهار برنز سوم شد.

اما در این مسابقات، رضاقلی‌گل جودوکار جوان استان قم در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم، با غلبه بر تمامی حریفان خود مقتدرانه سکوی نخست و عنوان قهرمانی پیکارهای جودو پسران جوان ایران را به خود اختصاص داد.


قم صاحب نخستین طلای کبدی جهان شد

ورزش پرافتخار استان قم برای نخستین‌بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با درخشش علی اصغر وفایی در تیم ملی کبدی، صاحب عنوان قهرمانی و نشان طلای پیکارهای جهانی رشته کبدی شد.

در حالی که ایران میزبان نخستین دوره رقابت‌های کبدی قهرمانی رده سنی جوانان دنیا در سال ۲۰۱۹ بود، این پیکارها با حضور کشورهای مطرح کبدی جهان در جزیره کیش به انجام رسید و تیم کبدی جوانان کشورمان بالاتر از دیگر رقبا عنوان قهرمانی مسابقات را از آن خود کرد.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcfxedc.w6dmcagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما