شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۵
کد مطلب : 83787
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله علوی گرگانی: رسانه‌ها از انعکاس اخبار گزینشی پرهیز کنند

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: رسانه‌ها از گزینشی عمل کردن پرهیز کرده و باید واقع‌نگاری داشته باشند، چراکه یکی از حقوقی که خداوند از آن نمی‌گذرد خیانت به جامعه است.
آیت‌الله علوی گرگانی:رسانه‌ها از انعکاس اخبار گزینشی پرهیز کنند
آیت‌الله علوی گرگانی:رسانه‌ها از انعکاس اخبار گزینشی پرهیز کنند
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قم که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به جایگاه بسیج و رسانه اظهار داشت: حضرت امام خمینی(ره) تأکیدات زیادی در این حوزه‌ها به علت فراگیری داشتند.

وی با بیان اینکه فعالان این عرصه باید واقف بر جایگاه مهم خود باشند، ابراز کرد: با توجه به فراگیری و تأثیرات رسانه‌ای در دنیا، کسانی که در این جایگاه مهم قرار داشته باید ضمن شناخت موقعیت در اطلاع‌رسانی درست دقت داشته باشند.

مرجع تقلید شیعیان توجه رسانه‌ها به انعکاس اخبار و نوشتار درست را موردتوجه قرار داد و افزود: رسانه‌ها از گزینشی عمل کردن پرهیز کرده و باید واقع‌نگاری داشته باشند، چراکه یکی از حقوقی که خداوند از آن نمی‌گذرد خیانت به جامعه است.

وی آزادی رسانه‌ها را به نفع همه مردم و جامعه دانست و عنوان کرد: این آزادی اگر با حفظ تعهدات اخلاقی و حرفه‌ای همراه باشد ثمرات زیادی برای جامعه دارد و رسانه‌ها باید از افراط‌وتفریط دوری کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به انعکاس درست و بدون کم‌وکاست اخبار بزرگان دینی و علما تصریح کرد: نام‌گذاری جشنواره‌ای به نام ابوذر از اصحاب برجسته پیامبر اعظم(س) اقدامی ارزشمند و ارزنده است و امیدواریم رسانه‌ها روش ایشان را در پیش بگیرند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmmq4.2bq148laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما