يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 83804
منبع : خبرگزاری ايرنا
یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس:

رای رزمندگان در سنگر کمین هم به صندوق انداخته می‌شد

قم نيوز : یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس همزمان با هفته بسیج در بیان شماری از خاطرات خود از آن دوران،‌ گفت: باوجود خطرات فراوان و آتش زیاد دشمن، صندوق‌های رای به سنگرهای کمین می‌رسید و رای رزمندگان در زمان انتخابات گرفته می‌شد.
رای رزمندگان در سنگر کمین هم به صندوق انداخته می‌شد
رای رزمندگان در سنگر کمین هم به صندوق انداخته می‌شد
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات درنظام جمهوری اسلامی،‌ بیان کرد: در زمان جنگ باوجود سختی‌های بسیار، صندوق رای را برداشته و سینه‌خیز آن را به سنگر کمین می‌رساندم تا چندنفری که در آن مکان پرخطر و زیر آتش سنگین دشمن هم قرار داشتند،‌ بتوانند رای خود را در صندوق بیندازند.

وی افزود: رزمندگان وقتی می‌دیدند در آن شرایط هم،‌ صندوق رای به ایشان رسیده‌است،‌ نشاط خاصی پیدا می‌کردند و روحیه آنان تقویت می‌شد.

وی ادامه داد: درآن شرایط جنگی هم، انتخابات سالم و به‌صورت حداکثری برگزار می‌شد و حتی رزمندگان در سنگرکمین نیز می‌توانستند در سرنوشت سیاسی خود مشارکت کنند و این موضوع از افتخارات نظام اسلامی است.

قاسمی نیا در بخش دیگری از خاطرات خود به تأثیرگذاری تبلیغات محیطی در روحیه رزمندگان اشاره کرد و گفت: زمانی به واحد تبلیغات محور پیشنهاد دادم، برای تقویت روحیه رزمندگان تابلوهایی با مضامینی همچون«لبخند بزن بسیجی» در سراسر محور نصب شود که با اجرای همین کار ساده،‌ روحیه رزمندگان افزایش فراوانی یافت و این نشان از تأثیرگذاری فعالیت‌های تبلیغی برای مقابله با توطئه‌های دشمن دارد.

وی با اشاره به این‌که دشمنان حتی درزمان جنگ تحمیلی هم از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم استفاده می‌کردند،‌ بیان کرد: در برخی از مناطق جنگی،‌ دشمن بعثی برای فریب بسیجیان موسیقی مبتذل پخش می‌کرد، تا رزمندگان ما را جذب این صداها کند و سپس آنان را به رگبار ببندد اما نیروهای ما آگاه بودند و در پاسخ دشمن در محورهای نزدیک سنگر بعثی‌ها،‌ سرودهای انقلابی پخش می‌کردند و مانع از تأثیرگذاری تهاجم فرهنگی دشمن می‌شدند.

وی ادامه داد: در ابتدا به خاطر کم بودن سن به من اجازه حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را نمی‌دادند و به همین خاطر مجبور شدم شناسنامه خود را دست‌کاری و سنم را افزایش دهم.

قاسمی نیا همچنین گفت:‌ در طول دفاع مقدس بیش از ۱۲ بار توفیق اعزام و حضور در جبهه‌های نبرد را پیدا کردم و در برخی از آن‌ها نیز موفق به دیدار با رهبر معظم انقلاب شدم که به مناطق جنگی تشریف آورده بودند و این لحظات بسیار خاطره‌انگیزی برای من بود.

وی بیان کرد: امروز نیز باید تلاش کرد تا ارزش‌های دوران دفاع مقدس در میان نسل جوان به‌خصوص دانش‌آموزان،‌ دانشجویان و طلاب زنده بماند و در این راستا،‌ تقویت اردوهای راهیان نور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdcc04q4.2bq1x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما