دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 83837
منبع : خبرگزاری ايرنا
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم:

راهبرد مسئولان قم استفاده از کارگران ایرانی درهمه مشاغل است

قم نيوز : مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی قم گفت: راهبرد استان در بخش اشتغال، ترجیح استفاده از کارگران ایرانی توسط کارفرمایان در همه مشاغل موجود است.
راهبرد مسئولان قم استفاده از کارگران ایرانی درهمه مشاغل است
راهبرد مسئولان قم استفاده از کارگران ایرانی درهمه مشاغل است
به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی بیان کرد: درحال حاضر اتباع بیش از ۱۲۰ کشور دنیا در استان قم سکونت دارند که بسیاری از آنان برای امرارمعاش نیازمند شغل هستند، در همین زمینه راهبرد اشتغال استان این است که ابتدا باید از کارگران ایرانی درحرفه‌های مختلف استفاده شود و اگر آنان برای انجام کاری متقاضی نبودند آن‌وقت کارگران غیر ایرانی به‌کارگیری شوند.

وی با اشاره به این‌که جذب کارگران ایرانی در همه بخش‌های تولیدی و خدماتی استان باید در اولویت باشد، افزود: نباید شرایط کاری و میزان دستمزد باعث شود تا کارفرمایان ازکارگران غیر ایرانی در مشاغل موردنظرشان استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر کارگران ایرانی متقاضی انجام حرفه‌ای خاص نبودند، آن‌وقت کارفرما می‌تواند برای کارگران غیر ایرانی در آن شغل، بر اساس قانون پروانه کار اخذ کند.

کاویانی گفت: برخی از مشاغل هستند که کارگران ایرانی تمایلی به انجام فعالیت در آن ندارند و از طرفی نمی‌توان این مشاغل را حذف کرد،‌ بنابراین بهترین راه برای استمرار چرخه فعالیت این مشاغل، استفاده قانونمند از کارگران غیر ایرانی است.

وی بیان کرد:‌ اجرای دقیق این راهبرد موجب به‌کارگیری حداکثری کارگران ایرانی درمشاغل تولیدی و خدماتی استان و همچنین اشتغال کارگران غیر ایرانی در بخش‌هایی که کارگران ایرانی تمایلی به حضور در آن ندارند،‌ می‌شود و درنهایت به توسعه اقتصادی استان می‌انجامد.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته پس ازحفظ وضعیت اشتغال موجود، به دنبال افزایش فرصت‌های شغلی استان درتمام بخش‌ها برای کارگران ایرانی و بومی قم هستیم و در این زمینه حمایت‌های قابل‌توجهی از کارآفرینان برتر که نقش موثری در توسعه اشتغال دارند، به عمل می‌آید.

انتهای پیام/ 110
https://qomnews.ir/vdciyvav.t1app2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما