چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۳
کد مطلب : 83892
منبع : خبرگزاری تسنیم

یادواره 80 شهید محله صفاییه ‌قم برگزار شد

قم نيوز : یادواره شهدای محله صفاییه با حضور امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس برگزار شد، محله صفاییه علی‌رغم وسعت کوچکی که دارد ولی در دوران دفاع مقدس ۸۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
یادواره ۸۰ شهید محله صفاییه ‌قم برگزار شد
یادواره ۸۰ شهید محله صفاییه ‌قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز یادواره شهدای محله صفاییه در مسجد رفعت برگزار شد.

امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، خانواده معظم شهدا،طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

امیرآبادی در این مراسم بابیان اینکه برای عبور از مشکلات اقتصادی نیازمند روحیه جهادی هستیم، بیان کرد: بسیج در طول چهل سال انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و چه در بحران‌ها همواره نقش مهمی ایفا کرده است.

حاج مجتبی حجازی از رزمندگان دفاع مقدس در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم،اظهار داشت:محله صفاییه قم علی‌رغم وسعت کوچکی که دارد ولی در دوران دفاع مقدس 80 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس جوانان شهر مقدس قم همچون دیگر رزمندگان برای دفاع از کشورمان همه هستی خود را فدا کردند و در برابر دشمن ایستادگی و مقاومت کردند.

رزمنده دفاع مقدس با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ شهادت در جامعه بیان کرد: باید فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه ترویج پیدا کند و نسل جوان با رشادت و فداکاری‌های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس آشنا شوند.

حجازی ادامه داد: هفته بسیج فرصت مناسبی برای توجه به ایثارگری‌های شهدای دفاع مقدس است و باید با برگزاری یادواره شهدا در این زمینه اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به حضور جوانان محله صفاییه قم در جبهه‌های حق علیه باطل بیان کرد: این محله 80 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که بسیاری از شهدا در 8 سال جنگ تحمیلی با رشادت‌های خود ماندگار شدند.

رزمنده دفاع مقدس گفت: شهید مهدی زین‌الدین فرمانده لشکر 17 علی بن ابیطالب،شهید اسماعیل صادقی مسئول ستاد لشکر استان قم، علی سلطانی مسئول محور عملیات سپاه علی بن ابیطالب(ع) از جمله شهدای شاخص محله صفاییه هستند که برای همیشه در تاریخ ماندگار شدند.

حجازی عنوان کرد:شهیدان حسن طیبی، احمد میر ابوطالبی، حسین صادقی، احمد تجویدیان، ابراهیم زمانی، حاج علی زمانی، علیرضا سلطانی، غلامرضا سلطانی،شریفی، شهیدان تحویلدار ازجمله شهدای شاخص این محله صفاییه هستند.

وی خاطرنشان کرد: اسماعیل زمانی ازجمله جانبازان این محله است که تا مرز شهادت پیش رفت ولی درنهایت به مقام بزرگ جانبازی رسید، این جانباز پرافتخار ازجمله افرادی است که با رشادت‌های خود در عملیات‌های زیادی شرکت کرد و شجاعت وی زبانزد رزمندگان دفاع مقدس بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcj8oeo.uqethzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما