پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۴
کد مطلب : 83913
منبع : خبرگزاری تسنیم

آیت‌الله علوی گرگانی: خدمت‌رسانی به جامعه مهم ترین هدف برنامه تربیتی دانشگاه‌ها باشد

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان گفت: دانشگاه‌ها باید دانشجویان را به‌گونه‌ای تربیت کنند که در زمینهٔ خدمت‌رسانی به کشور فعالیت کنند.
آیت‌الله علوی گرگانی: خدمت‌رسانی به جامعه مهم ترین هدف برنامه تربیتی دانشگاه‌ها باشد
آیت‌الله علوی گرگانی: خدمت‌رسانی به جامعه مهم ترین هدف برنامه تربیتی دانشگاه‌ها باشد
به گزارش قم نیوز آیت‌الله علوی گرگانی مرجع تقلید شیعیان ظهر امروز در دیدار اعضای بسیج دانشگاه آزاد که در دفتر معظم له برگزار شد اظهار داشت: در مرکز بسیج دانشگاه آزاد به‌گونه‌ای فعالیت کنید که الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها باشد.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت دانشگاه‌ها در تربیت نسل جوان افزود: باید دانشگاه‌ها خواسته‌های مقام معظم رهبری در زمینهٔ گام دوم انقلاب اسلامی را محقق کنند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: هر کاری را انسان با عقیده انجام دهد موفق می‌شود، انسان باید ابتدا مطلب را درک کرده و سپس حرکت کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) تصریح کرد: هر کسی باید ابتدا یاد بگیرد و به آن عمل کند و به دیگران نیز بفهماند، امیرالمؤمنین(ع) در نهج‌البلاغه فرمودند خداوند رحمت کند کسی را که بداند از کجا آمده و در کجا قرار دارد و به کجا خواهد رفت.

آیت‌الله علوی گرگانی گفت: برخی از افراد دانشمند و فاضل در کشور وجود دارند و مولود برخی موضوعات بودند که محصولاتی که تولید کردند در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و جامعه از آن بهره‌مند ‌می‌شود.

وی تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید برنامه‌ریزی کنند و دانشجویان را به‌گونه‌ای تربیت کنند که در زمینهٔ خدمت‌رسانی به کشور فعالیت کنند، اعتقاد به آخرت انسان را از گناه بازمی‌دارد و همچنین تشویق‌کننده است و انسان می‌داند در آخرت مزد عمل صالحی که انجام داده را می‌گیرد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حدیثی از اهل‌بیت(ع) ادامه داد: انسان مومن در لحظات آخر عمر عجله می‌کند، نزد یکی از علما رفتم و از وی پرسیدم در چه حالی هستی که گفت در حال بسیار خوبی هستم و گفت یک‌ عمر برای رضای الهی زحمت کشیدم و با مرگم مزد اعمال صالحی که انجام دادم را دریافت می‌کنم.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: باید نسل جوان و دانشجویان و اقشار مختلف جامعه را به‌گونه‌ای تربیت کنیم که اعتقاد داشته باشند هر اقدامی در دنیا انجام شود، ثبت‌ شده و به هدر نمی‌رود که این موضوع سبب می‌شود به کار خیر شوق بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcdsn0j.yt0sf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما