پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۸
کد مطلب : 83915
منبع : خبرگزاری تسنیم

تقدیر آیت‌الله جوادی آملی از نامگذاری روز قم

قم نيوز : مرجع تقلید شیعیان با اشاره به نامگذاری روزی به نام روز قم گفت: این نامگذاری کار خیری بوده که امیدواریم همراه با نام مبارک کریمه اهل‌بیت(س) سبب تحقق شهری فرهنگی شود.
تقدیر آیت‌الله جوادی آملی از نامگذاری روز قم
تقدیر آیت‌الله جوادی آملی از نامگذاری روز قم
به گزارش قم نیوز آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در دیدار شهردار، معاونان و مدیران شهرداری قم که در موسسه اسرا برگزار شد با اشاره به نامگذاری روزی به نام روز قم اظهار داشت: این نامگذاری کار خیری بوده که امیدواریم همراه با نام مبارک کریمه اهل‌بیت(س) سبب تحقق شهری فرهنگی شود.

وی با گلایه از سوق پیدا کردن سرمایه‌های کشور به‌جای تولید به سمت ساخت‌ و سازها ابراز کرد: این سرمایه به‌جای آنکه به سمت رونق و تولید در کارخانه و برطرف کردن مشکل بیکاری برود صرف ساخت ساختمان‌های بلند و اغلب خالی از سکنه شده است و این در حالی بوده که با این سرمایه باید از خداوند بخواهیم تا توفیق اداره کشور به بهترین شکل را بدهد.

مرجع تقلید شیعیان بافت فرسوده و طرح‌های نیمه‌تمام قم را موردتوجه قرار داد و افزود: برای آنکه قم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام تبدیل شود باید این طرح‌ها با بخش خصوصی یا دولتی برای تسریع در امور واگذار شود و بخش خصوصی قطعاً می‌تواند در سریع‌ترین زمان این کارها را انجام دهد.

وی با بیان اینکه شهرداری می‌تواند سبب عظمت و ارتقای شهر در سطوح مختلف شود، عنوان کرد: باید تلاش شود قم شهری ساخته شود که دیگر شهرهای کشور به آن اقتدا کنند؛ وقتی همه وسایل در اختیار بوده نیاید ثروت بلااستفاده باشد و باید در تولید از آن استفاده شود.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: باید به هر نحوی شده بناهای فرسوده‌ ترمیم شوند و این بافت احیا شود، همچنین تمام پروژه‌های نیمه‌تمام به نتیجه برسند و مخروبه‌ها در شهر از بین رفته تا شهر شکل فرهنگی به خود بگیرد.

تلاش برای معرفی شهر قم به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام

شهردار قم نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری 23 ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم به نام روز قم اظهار داشت: فعالیت‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه امسال برای نخستین سال به انجام رسید و ما به معرفی ظرفیت‌ها و ابعاد مختلف شهر در طول این هفته هستیم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه پنج کمیته برای گرامیداشت این روز در شهرداری قم تشکیل شد اضافه کرد: هر 10 سال یک شهر به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی می‌شود که در تلاشیم ضمن ثبت روز قم در تقویم ملی و معرفی ظرفیت‌های شهر قم، این شهر را به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcft1dc.w6dmyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما