پنجشنبه ۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۲
کد مطلب : 83928
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مسئول موسسه سلامت معنوی شفا:

تبلیغ بالینی نقش مؤثری در کم کردن فاصله روحانیت با مردم دارد

قم نيوز : حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه تبلیغ بالینی می‌تواند در کم کردن فاصله روحانیت با مردم مؤثر باشد، گفت: تبلیغ بالینی یک شیوه موفق تبلیغی بوده است و امیدوارم بتوانیم در عرصه بین‌الملل مبلغان جامعه المصطفی را آموزش دهیم تا در کشورهای خودشان سفیران اسلام ناب محمدی باشند.
تبلیغ بالینی نقش مؤثری در کم کردن فاصله روحانیت با مردم دارد
تبلیغ بالینی نقش مؤثری در کم کردن فاصله روحانیت با مردم دارد
به گزارش قم نیوز حجت الاسلام مهدوی امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی تبلیغ بالینی با اشاره به تأکیدات اهل‌بیت (ع) بر عیادت از بیمار گفت: طرح تبلیغ بالینی از مشهد مقدس شروع شد و به لطف الهی در شهرهای دیگر مانند زنجان، بیرجند، یزد و زاهدان شروع شد.

وی بیان کرد: در تبلیغ بالینی فعالیت‌ها محدود به عیادت نسبت بلکه فعالیت یک روحانی بالینی علاوه بر عیادت تعامل با کارکنان بیمارستان است.

مسئول موسسه سلامت معنوی شفا گفت: کارکنان بیمارستان دچار استرس، اضطراب و هیجانات مختلفی هستند و در این شرایط ارائه محتواهای معنوی می‌تواند نقش مهمی در خدمت‌رسانی کارکنان به مردم داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه ارائه مشاوره‌های دینی به کارکنان و بیماران یکی دیگر از محورهای فعالیت مبلغان بالینی است افزود: اذان‌گویی به نوزادان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، شرکت در کمیته اخلاق بیمارستان و برگزاری مراسم جشن ویژه کودکان از دیگر فعالیت‌های مبلغان بالینی است.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اهداف عیادت از بیماران گفت: کاستن از آلام روحی بیمار و افزایش امید و روحیه دادن، بیان احکام شرعی و تغییر نگرش و باورهای بیماران نسبت به زندگی و بیماری سه هدف عیادت از بیماران است که سطوح مختلفی دارد.

وی به تأثیر اقتصادی حضور مبلغان بالینی در بیمارستان اشاره کرد و افزود: مسئولان بیمارستان‌های مشهد که این طرح در آن بیمارستان‌ها اجرا شده است عنوان می‌کنند که حضور مبلغان بالینی در این فضاها باعث شده است آمار استفاده از داروهای مسکن کاهش یابد.

مسئول موسسه سلامت معنوی شفا تصریح کرد: تاکنون بیش از 20 هزار نفر ساعت در 10 سال گذشته در مشهد مقدس در زمینه تبلیغ بالینی فعالیت کرده‌اند و هم‌زمان نیز در عرصه پژوهشی فعالیت‌های مختلفی انجام شده است و در سال 95 نیز کتاب تبلیغ بالینی چاپ شده است.

وی افزود: در این مدت توانستیم گروه‌های تبلیغی جهادی را آموزش دهیم و آنها در شهرهای مختلف برنامه تبلیغ بالینی را اجرا می‌کنند.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه تبلیغ بالینی می‌تواند در کم کردن فاصله روحانیت با مردم مؤثر باشد، گفت: تبلیغ بالینی یک شیوه موفق تبلیغی بوده است و امیدوارم بتوانیم در عرصه بین‌الملل مبلغان جامعه المصطفی را آموزش دهیم تا در کشورهای خودشان سفیران اسلام ناب محمدی باشند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjoheo.uqet8zsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما