شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : 83950
منبع : خبرگزاری تسنیم

67 درصد دانش آموزان استان قم در مدارس دو شیفته تحصیل می‌کنند

قم نيوز : مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به وضعیت مدارس تک شیفت و دو شیفت استان گفت: حدود ۶۷ درصد دانش آموزان در مدارس دو شیفت و ۳۳ درصد در مدارس تک شیفت مشغول به تحصیل هستند.
۶۷ درصد دانش آموزان استان قم در مدارس دو شیفته تحصیل می‌کنند
۶۷ درصد دانش آموزان استان قم در مدارس دو شیفته تحصیل می‌کنند
به گزارش قم نیوز محسن پور گلیان ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، وضعیت جمعیت دانش‌آموزی استان قم در دو رده دولتی و غیردولتی را مورداشاره قرار داد و اظهار داشت: 5 درصد از 256 هزار دانش‌آموز استان قم در مدارس روستایی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم افزود: از تعداد 256 هزار دانش‌آموز استان، 89 درصد در مدارس دولتی مشغول به تحصیل هستند که 113 هزار دانش‌آموز پسر و مابقی دانش‌آموز دختر هستند.

وی با اشاره به وضعیت مدارس تک شیفت و دو شیفت استان قم گفت: حدود 67 درصد دانش آموزان در مدارس دو شیفت و 33 درصد در مدارس تک شیفت مشغول به تحصیل هستند.

پور گلیان با اشاره به وضعیت سرانه آموزشی استان قم به کل کشور ابراز کرد: 921 هزار مترمربع فضای آموزشی استان قم بوده و سرانه آموزشی استان 27/4 است که رتبه استان قم 27 کشوری به لحاظ سرانه آموزشی است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به شاخص‌های اساسی کشوری عنوان کرد: نسبت جمعیت دانش‌آموزی نسبت به کل کشور 67/1 درصد است، فاصله کل ما نسبت به آن چیزی که باید باشد 208 هزار مترمربع است، اگر این رقم را در یک طرح 5 ساله تقسیم کنیم سالانه 96 میلیارد ریال نیاز داریم تا به نقطه میانگین برسیم.

وی با اشاره به اینکه سالانه حدود ده هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی استان اضافه می‌شود، افزود: نرخ سالانه افزایش جمعیت در استان قم 83/2 درصد است، به ازای این ده هزار نفر دانش آموز در  استان قم به 333 کلاس درس نیاز دارد تا وضع موجود را بتوانیم حفظ کنیم که نیازمند 140 میلیارد ریال اعتبار است.

پور گلیان رشد ناشی از جمعیت اتباع خارجی را مورداشاره قرار داد و گفت: 450 هزار نفر کل جمعیت دانش‌آموزی اتباع در کشور است، حدود 40 هزار دانش‌آموز اتباع در استان داریم که رقمی حدود 14 درصد جمعیت دانش‌آموزی را شامل می‌شود ازاین‌جهت نیاز است نهادهای کل کشور در این زمینه ورود کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم تأکید کرد: سالانه 236 میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی مدارس استان نیاز داریم، اگر 30 درصد را سهم خیرین و 70 درصد سهم دولت بدانیم، باید تلاش بیشتری کنیم تا از منابع استانی و ملی سهم بیشتری را به مدارس اختصاص دهیم.

وی با بیان اینکه 50درصد مدارس استان مستحکم و 18 درصد نیز نیازمند تخریب و بازسازی هستند، خاطرنشان کرد: 35 درصد استحکام سازی و مقاوم‌سازی را انجام داده‌ایم که جزو استان‌های میانگین هستیم.

پور گلیان ابراز کرد:  از سال 92 تا سال 97، 351 پروژه داشتیم که شامل هزار و 52 کلاس درس می‌شود اما نیاز به جهش در اختصاص اعتبارات برای نوسازی مدارس استان هستیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با بیان اینکه از ابتدای سال 98 تاکنون 21 پروژه تحویل‌شده است، ادامه داد: در بحث‌های شاخص‌های کیفی وضعیت مطلوبی داریم و جزو 5 استان نخست کشور هستیم، اما به لحاظ شاخص‌های کمی در مرز نیاز و یا حتی عقب‌تر از شاخص‌ها در حال حرکت هستیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdce7o8v.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما