کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علی لاریجانی: برای مجلس برنامه‌ای ندارم / ایجاب ضمنی لاریجانی

پايگاه اطلاع رسانی قم نیوز , 9 آذر 1398 ساعت 17:06

علی لاریجانی، نماینده فعلی قم و رییس مجلس شورای اسلامی گفته است که برای انتخابات مجلس برنامه‌‌ای ندارد.


به گزارش قم نیوز علی لاریجانی، برادر آيت الله آملی لاریجانی و رییس فعلی مجلس شورای اسلامی گفته است برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات ندارد.

لاریجانی که امروز بعد از مدتی به قم، حوزه انتخابیه خود سفر کرده است، در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که از وی درباره برنامه‌اش برای انتخابات مجلس پرسیده است، گفته بعد از ۱۲ سال وکل مردم قم بودن، برنامه‌ای برای شرکت در انتخابات ندارم.

در ماه‌های اخیر همواره این سوال مطرح بود که آیا علی لاریجانی برای انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی کاندیدا می‌شود یا این‌که از شرکت در انتخابات کناره‌گیری می‌کند.

هنوز مشخص نیست که این سخن لاریجانی جدی است یا باید آن را نوعی ناز کردن سیاسی تلقی کرد و وی منتظر است تا گروه‌هایی در قم از وی دعوت کنند تا احساس تکلیف کرده و برای بار چهارم از حوزه انتخابیه قم در انتخابات مجلس شرکت کند. 

یکی از تحلیل‌گران سیاسی که به رفتار علی لاریجانی و خانواده وی اشراف دارد، درباره جمله علی لاریجانی به خبرنگار قم نیوز گفت: این سخن که برنامه‌ای برای شرکت ندارم، نافی شرکت علی لاریجانی در انتخابات نیست و در واقع نوعی ایجاب از طرف وی به شمار می‌رود. 

این تحلیل‌گر سیاسی که مایل به افشای نام خود نبود، افزود: ایجاب لاریجانی از نوع ایجاب ضمنی است و احتمالا به زودی گروه‌های از اقشار مختلف مردم و دسته‌هایی از روحانیت با بیانیه‌هایی از وی خواهند خواست تا در شرایط حساس کنونی، کشور را تنها نگذارد.

وی افزود:‌ لاریجانی هم نشان داده است که به این راحتی صندلی ریاست مجلس را حتی با قصد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رها نمی‌کند و سنگر به دست آمده را از دست نمی‌دهد. البته پست گرفتن چند نفر از افراد اصلی حلقه وی در خارج از مجلس، نشانه‌ای از عدم حضور لاریجانی در مجلس بعدی است اما نمی‌توان این مساله را نادیده گرفت که لاریجانی‌ها همواره برای متعجب کردن ملت، نکته‌ای را در آستین دارند.

انتهای پیام / 105


کد مطلب: 83956

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/83956/علی-لاریجانی-مجلس-برنامه-ای-ندارم-ایجاب-ضمنی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir