يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۴
کد مطلب : 83965
منبع : خبرگزاری تسنیم

ثبت‌نام برخی نمایندگان فعلی و سابق مجلس در روز نخست

قم نيوز : فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ‌از دقایق اولیه صبح امروز همزمان با ستاد انتخابات وزارت کشور در فرمانداری‎‌های سراسر ایران اسلامی آغاز شده است.
ثبت‌نام برخی نمایندگان فعلی و سابق مجلس در روز نخست
ثبت‌نام برخی نمایندگان فعلی و سابق مجلس در روز نخست
به گزارش قم نیوز فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی درحالی از دقایق اولیه صبح امروز یکشنبه 10 آذر ماه همزمان در وزارت کشور و فرمانداری‎های سراسر کشور آغاز شده است که داوطلبان نمایندگی ملت تا 16 آذرماه برای ثبت نام در این رویداد سیاسی فرصت دارند.

تعداد کرسی‌های مجلس یازدهم 290 نفر در 280 حوزه انتخابیه است.

در همین حال؛ سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره شرایط نام نویسی داوطلبان نیز اعلام کرد: داشتن حداقل سن 30 و حداکثر 75 سال، مدرک کارشناسی ارشد یا معادل آن که دارای ارزش استخدامی باشد، داشتن مدرک پایان خدمت نظام وظیفه، و التزام عملی به اسلام و تابعیت ایرانی از شرایط نام نویسی داطلبان است.

مدت زمان ثبت نام در هر روز از ساعت 8 صبح لغایت 18 عصر و به مدت 10 ساعت است.

 ‌‌‌ثبت‌نام ناقص نماینده سابق خراسان شمالی!

تا ظهر امروز که نخستین روز ثبت نام نامزدهای نمایندگی مجلس٬ تاکنون فقط یک نفر در اسفراین و یک نفر هم در بجنورد برای ثبت‌نام اقدام کرده‌اند.‌

تا ظهر امروز در حوزه انتخابیه بجنورد موسی‌الرضا ثروتی نماینده ادوار مجلس نتوانست به دلیل عدم تکمیل بودن مدارک٬  ثبت نام کند. یک نفر دیگر نیز تا کنون در حوزه انتخابیه بجنورد ثبت‌نام خود را قطعی کرده است.

در اسفراین نیز یک نفر ثبت نام کرده است اما تا ظهر امروز خبری از تعداد ثبت‌نام کنندگان شهرستان شیروان در دست نیست.

‌نام‌نویسی رئیس کمیسیون بودجه مجلس از گچساران

در اولین ساعت آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات مجلس، غلام‌رضا تاجگردون رئیس فعلی کمیسیون برنامه و بودجه مجلساز حوزه انتخابیه گچساران برای حضور در انتخابات نام نویسی کرد.‌

همچنین جمشید صفری مدیرکل بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری کهگیلویه و بویراحمد در دولت اصلاحات نیز از حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا ثبت نام کرد.

در دهدشت، تاکنون نیروی شناخته‌ شده‌ای از حوزه انتخابیه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام برای حضور در انتخابات آینده نام‌نویسی نکرده است.

13 نفر در انتخابات در استان بوشهر ثبت نام کردند

 بر اساس آمارهای ثبت شده تا ساعت 12 ظهر امروز 3 داوطلب در بوشهر، 4 نفر در حوزه انتخابیه دشتستان، 3 داوطلب در بوشهر و 3 نفر هم در حوزه انتخابیه کنگان ثبت نام کرده‌اند.

علی زینبی که دوران استانداری علی افراشته معاون استاندار  بوشهر بود از افراد شاخص ثبت نامی در استان بوشهر در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان است.

 ثبت نام 11 نفر از استان یزد برای انتخابات مجلس

روند ثبت نام انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح امروز در چهار فرمانداری یزد آغاز شد و تاکنون 11 نفر ثبت نام کرده‌اند.

محمدرضا صباغیان نماینده فعلی مردم بافق، بهاباد، مهریز، ابرکوه و خاتم دقایقی قبل با حضور در فرمانداری یزد، اقدام به نام‌نویسی در حوزه انتخابیه یزد و اشکذر کرد.

نماینده فعلی قائنات از حضور در مجلس یازدهم انصراف داد

همچنین  از ابتدای صبح تا ساعت 14 روز یکشنبه 6 نفر در چهار مرکز ثبت نام خراسان جنوبی برای کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

این در حالی است که فرهاد فلاحتی، نماینده فعلی مردم شهرستان‌های قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم در بیانیه‌ای از عدم حضورش در مجلس یازدهم خبر داد. در قسمتی از بیانیه آمده است: برنامه‌ای برای حضور در انتخابات ندارم. هرکس که با رای مردم انتخاب شد پس از تایید صحت انتخابات، مورد تکریم من خواهد بود.

 6 نامزد در استان سمنان ثبت‌نام کردند/نماینده فعلی گرمسار در بین ثبت نام کنندگان

هم‌زمان با سراسر کشور از اولین ساعات صبح امروز ستاد انتخابات استان سمنان نیز آغاز به کار کرد.

روح‌الله جمعه‌ای، مشاور وزیر کشور و فرزند علی‌اصغر جمعه‌ای، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان سمنان است که از سمنان برای حضور در انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

از شهرستان دامغان نیز تاکنون 2 نفر برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کردند.

رحمت‌الله سروش، وکیل پایه یک دادگستری و کارشناس ارشد حقوق تجارت بین‌الملل، یکی از کاندیداهای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی از دامغان است.

مجتبی ایمانیان که سابقه حضور در سه دوره شورای اسلامی شهر دامغان را داشته و در دوره‌ای نیز تصدی شهرداری دامغان را داشته است از دیگر افرادی است که از شهرستان دامغان برای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده است.

غلامرضا کاتب، نماینده فعلی مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان نیز از حوزه انتخابیه گرمسار برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرد.

از شهرستان شاهرود نیز تاکنون 2 نفر ثبت‌نام کردند.

حضور دواطلبان شیرازی در فرمانداری

ستاد انتخابات شهرستان شیراز  صبح روز نخست ثبت نامی کاندیداهای مجلس پرکار بود و تاکنون 13 نفر برای نامزدی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند.

در میان نامزدهایی که تاکنون برای شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه‌ انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان نام‌نویسی کردند تنها نام سیروس پاک‌فطرت عضو سابق شورای شهر شیراز به  عنوان یک کاندیدای سرشناس  به چشم می‌خورد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcamona.49nei15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما