کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

صدور 65 مجوز معافیت گمرکی ماشین آلات صنعتی در قم

خبرگزاری فارس , 11 آذر 1398 ساعت 12:00

رئیس سازمان صمت استان قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه،‌ ۶۵ مورد مجوز معافیت گمرکی ماشین‌آلات صنعتی به ارزش ۲هزار و ۲۲۷ میلیارد ریال در قم صادر شد.


به گزارش قم نیوز محمود سیجانی در جلسه تنظیم بازار که در استانداری برگزار شد اظهار کرد: استفاده از ماشین‌آلات جدید موجب بالا رفتن توان تولید واحدهای صنعتی استان و افزایش میزان رقابت‌پذیری محصولات آن‌ها با نمونه‌های مشابه داخلی و خارجی می‌شود.

وی افزود:‌ در همین راستا و برای حمایت از نوسازی تجهیزات واحدهای صنعتی استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه،‌ ۶۵ مورد مجوز معافیت گمرکی ماشین‌آلات صنعتی به ارزش ۲هزار و ۲۲۷ میلیارد ریال در قم صادر شد.

رئیس سازمان صمت استان قم ادامه داد: این تعداد مجوز برای واردات ماشین‌آلات جدید با تکنولوژی بالا باهدف راه‌اندازی خط تولید واحدهای تولیدی و صنعتی یا جایگزینی ماشین‌آلات قدیمی صادر شده ‌است.

سیجانی گفت: صنعت قم درزمینه تولید بسیاری از محصولات همچون مواد غذایی،‌ محصولات شیمیایی و پلاستیکی،‌ کفش، مبلمان،‌ محصولات ساختمانی و انواع موتورسیکلت،‌ دارای موقعیت ویژه‌ای است که با به‌کارگیری ماشین‌آلات جدید و فناوری‌های پیشرفته در آن،‌ می‌توان جایگاه صنعت استان را حفظ و تقویت کرد.

وی بیان کرد:‌ اختصاص اعتبار برای نوسازی و تجهیز ماشین‌آلات در صنایع مختلف، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری سودآور است که موجب پایداری کسب ‌و کار صنعتگران استان می‌شود.

رئیس سازمان صمت قم ادامه داد: در همین رابطه، صنعتگران استان می‌توانند برای نوسازی ماشین‌آلات واحدهای صنعتی خود از تسهیلاتی که با این هدف پرداخت می‌شود،‌ استفاده کنند.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 83982

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/83982/صدور-65-مجوز-معافیت-گمرکی-ماشین-آلات-صنعتی-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir