کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فرماندار: ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در قم با جدیت دنبال می‌شود

خبرگزاری ايرنا , 11 آذر 1398 ساعت 11:30

فرماندار قم گفت:‌ ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در قم را وظیفه خود می‌دانیم و این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد.


به گزارش قم نیوز مرتضی حیدری بیان کرد: فعالیت‌های منسجمی برای گسترش سوادآموزی و مقابله با بی‌سوادی در سطح مناطق مختلف استان آغازشده است و ادامه این روند ریشه‌کن شدن بی‌سوادی در قم را به دنبال دارد.

وی با ابراز تشکر از تلاش‌های معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم برای برپایی دوره‌های مختلف آموزشی مقابله بابی سوادی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امروز در بسیاری از مناطق استان، افراد بی‌سواد ایرانی و حتی اتباع غیر ایرانی می‌توانند در محل زندگی خود به‌صورت رایگان از دوره‌های سوادآموزی بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های موردنظر برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در قم،‌ استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تعیین پاداش مالی برای کسانی است که اقدام به آموزش سواد به افراد بی‌سواد می‌کنند.

حیدری گفت: وضعیت آماری تعداد بی‌سوادان ساکن قم در حالی روند کاهشی خود را طی می‌کند که این استان ازجمله مناطق مهاجرپذیر کشور است و سالانه تعداد قابل‌توجهی از افراد بی‌سواد وارد آن می‌شوند.

وی بیان کرد: اهتمام و شرایط لازم برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در سطح مناطق مختلف استان به‌خصوص در مناطق روستایی مهیاست و بخشداران وظیفه‌دارند در این مسیر بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته،‌ اقدامات لازم را انجام دهند.

جمعیت روستایی قم در همه بخش‌های این استان پراکنده‌اند؛ قم دارای یک شهرستان به همین نام و پنج بخش کهک، جعفریه، سلفچگان، خلجستان و مرکزی است؛ جمعیت ساکن در مناطق روستایی قم، کمتر از پنج درصد جمعیت کل استان است.

طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.

در این سرشماری ، ۳۳ هزار تن از مردم این استان بی‌سوادی خود را اعلام کردند، که با اقدامات سوادآموزی قم طی سه سال گذشته این آمار به ۲۷ هزار تن کاهش پیداکرده است.

انتهای پیام/ 110


کد مطلب: 83983

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/83983/فرماندار-ریشه-کن-کردن-بی-سوادی-قم-جدیت-دنبال-می-شود

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir