دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۱
کد مطلب : 83994
منبع : خبرگزاری تسنیم

جلسه شورای شهر قم؛ از بازسازی 56 اتوبوس شهری تا خرید پساب برای آبیاری فضای سبز

قم نيوز : جلسه رسمی شورای شهر قم برگزار و موضوعات ورود اتوبوس‌های گردشگری به قم، بازسازی اتوبوس‌های از رده خارج و خرید پساب از آب و فاضلاب برای آبیاری فضای سبز موردبررسی قرار گرفت.
جلسه شورای شهر قم؛ از بازسازی ۵۶ اتوبوس شهری تا خرید پساب برای آبیاری فضای سبز
جلسه شورای شهر قم؛ از بازسازی ۵۶ اتوبوس شهری تا خرید پساب برای آبیاری فضای سبز
به گزارش قم نیوز یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم صبح امروز با حضور شهردار، معاونان شهردار و اعضای شورای شهر در سالن جلسات این شورا برگزار شد.

نخستین لایحه مربوط به اخذ مجوز پرداخت دیه در حق فردی حقیقی به مبلغ بیش از 70 میلیون ریال بر اساس دیوان عالی کشور علیه شهرداری منطقه سه بود که توسط اسلامی رئیس کمیسیون حقوقی شورا قرائت شد که با توجه به نظر موافق این کمیسیون حقوقی موردبررسی قرار گرفت و در نهایت تصویب شد.

دومین موضوع جلسه مربوط به طرح شورا – الحاق یک تبصره به مصوبه شماره 23019 مورخ 13/11/93، درباره کاهش عوارض صدمات غیرعمدی تصادفات تا سقف مبلغ قابل‌برداشت توسط بیمه قطع اشجار حفظ و گسترش فضای سبز بود که توسط سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا ارائه شد که مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

سومین لایحه جلسه امروز شورا مربوط به اخذ مجوز نرخ صدور مجوز ورود و تردد اتوبوس‌های توریستی در سطح شهر به ازای زمان توقف توسط رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم قرائت شد.

روح‌الله امراللهی ساعت توقف به ازای هر ساعت در هسته مرکزی را 150 هزار تومان اعلام کرد و اظهار داشت: در کمیسیون این مجوز موردبررسی قرار گرفته و با تعریف دو رینگ و دو قیمت 150 هزارتومانی در مرکز شهر و رینگ دوم و حاشیه شهر به قیمت 80 هزار تومان تصویب‌شده است.

ایجاد ترافیک با ورود اتوبوس‌های گردشگران

حسن بختیاری نائب رئیس شورای شهر قم درباره این لایحه تصریح کرد: با توجه به مخالفت شهردار برای ورود اتوبوس به رینگ مرکزی شهر، نباید این مجوز صادر شده و ایجاد ترافیک در مرکز شهر ایجاد کنیم و ابتدا یک دوره آزمایشی اجرا شود و عواقب آن سنجیده و در صورت بازخورد مناسب مجوز تمدید شود.

اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا خواستار عدم صدور مجوز با توجه به عرض کم خیابان‌های شهر قم شد و سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا نیز ابراز کرد: این زمان اوج باید در جایی تعریف شود و برای صدور مجوز باید زمان و مرجع صدور مجوز مشخص شود و بنده با ورود این اتوبوس‌ها به همه خیابان‌ها مخالفم.

اسلامی رئیس کمیسیون حقوقی شورا صدور مجوز موقت را برای تسهیل در گردشگری قم مهم دانست و محرری رئیس کمیسیون شهرسازی شورا نیز این مجوز را برای استفاده توریست‌های گردشگر به قم را ضروری برشمرد.

امراللهی هدف از این مجوز را توسعه حمل‌ونقل عمومی دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم رینگ اصلی توسعه پیدا کرده و حمل‌ونقل شخصی را محدود کنیم و باید با تشویق زائران و شهروندان به استفاده از اتوبوس تلاش کنیم و در همه کشورهای مذهبی از این سیستم استفاده می‌شود.

در نهایت این لایحه پس از بررسی‌ها، این مجوز به مدت شش ماه به‌صورت موقت مورد تصویب قرار گرفت.

بازسازی 56 دستگاه اتوبوس شهری

لایحه اخذ مجوز قرارداد1/118424 مورخ 21/08/98 با موضوع بازسازی کامل 56 دستگاه اتوبوس شهری با برند رنو توسط شرکت پیشرو دیزل آسیا توسط مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر قرائت کرد که با نظر موافق اعضا به تصویب رسید.

لایحه دیگر امروز جلسه شورای شهر مربوط به اخذ مجوز پرداخت مابه‌التفاوت اثرات ناشی از افزایش قیمت بنزین بر اساس کیلومتر پیمایش به رانندگان استیجاری شهرداری قم و سازمان‌های تابعه بود که توسط اخوان قرائت کرد که خودروهای بنزینی در هر ساعت دو هزار تومان و برای خودروهای دوگانه‌سوز هزارتومانی افزایش قیمت صورت پذیرد.

اخذ مجوز اصلاحیه بودجه قطار شهر در سال 97 و اخذ مجوز خرید پساب نیز در این جلسه مطرح شد که مورد تصویب قرار گرفت.

انتقاد عضو شورای شهر قم از وضعیت رانندگان طرف قرارداد با شهرداری؛ بیمه و مزایا ندارند

حسن مالکی نژاد در دفاع از تصویب لایحه اخذ مجوز پرداخت مابه‌التفاوت اثرات ناشی از افزایش قیمت بنزین بر اساس کیلومتر پیمایش به رانندگان استیجاری شهرداری قم و سازمان‌های تابعه اظهار داشت: باید نرخ‌گذاری دقیق و منطبق با شرایط کنونی باشد.

وی با تشریح شرایط رانندگان در شهرداری افزود: رانندگان ادارات مختلف از مزایایی مانند بیمه برخوردار هستند که رانندگان استیجاری در شهرداری فاقد بیمه و مزایای آن هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: رانندگان با سرمایه‌ای بالغ‌بر 100 میلیون تومان که قیمت ماشین بوده با شهرداری قرارداد می‌بندند درحالی‌که با این سرمایه می‌توانند بیش از درآمد شهرداری از بانک سود دریافت کنند.

وی با تأکید بر نرخ‌گذاری دقیق و منصفانه در شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه تصریح کرد: نمی‌توانیم هزینه‌های استهلاک و هزینه‌های جاری رانندگان را در نظر نگرفته و تنها به منافع مالی شهرداری توجه کنیم.

مالکی نژاد خاطرنشان کرد: باید نرخ تصویب‌شده در کمیسیون که یک هزار تومان برای ماشین‌های دوگانه‌سوز و دو هزار تومان برای ماشین‌های بنزینی به ازای هر کیلومتر است، افزایش یابد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcc0oq4.2bq1o8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما