کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شهردار قم: ورود اتوبوس گردشگران به هسته مرکزی نظم شهر قم را به‌هم می‌ریزد

خبرگزاری تسنیم , 11 آذر 1398 ساعت 21:41

شهردار قم در مخالفت با صدور مجوز ورود اتوبوس گردشگران به مرکز شهر گفت: نظم ترافیکی مرکز شهر باید حفظ‌شده و زائران و مسافران نیز ملزم به رعایت این نظم هستند.


به گزارش قم نیوز سید مرتضی سقاییان‌نژاد صبح امروز در جلسه یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شورای شهر برگزار شد، با بیان اهمیت حفظ نظم و ترافیک شهر به‌ویژه در مرکز شهر اظهار داشت: رعایت نظم شهر برای شهروندان و مسافران الزامی است.

وی در مخالفت با لایحه صدور مجوز ورود اتوبوس‌های برون شهر به مرکز شهر و اخذ عوارض افزود: هتلداران مانند همه شهرها باید امکانات و تسهیلات لازم را در اختیار مسافران و مهمانان خود قرار دهند.

شهردار قم تصریح کرد: حفظ نظم شهر به‌ویژه در هسته مرکز شهر برای عموم مردم و زائران و مسافران الزامی است و با صدور مجوز برای ورود اتوبوس‌های زائران و گردشگران خارجی حقوق شهروندان ساکن قم ضایع می‌شود.

عضو شورای شهر قم نیز در این جلسه با مخالفت برای ورود اتوبوس‌های بین‌شهری به مرکز شهر قم یادآور شد:تصویب این لایحه ناقض سیاست‌های قبلی شهرداری و شورا بوده و نمی‌توانیم چنین لایحه‌ای را تصویب کنیم.

زین‌العابدین قراچورلو اجرای پروژه‌هایی مانند آرام‌سازی هسته مرکز شهر را سیاست امروز شهرداری و شورای شهر اعلام کرد و گفت: با اجرای چنین پروژه‌های سنگینی در شهر ورود خودرو به شهر را محدود کرده‌ایم و نمی‌توانیم مجوزی ناقض این سیاست صادر کنیم.

وی استفاده مردم از اتوبوس‌های شهری را حدود 8 درصد عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تردد اتوبوس‌های شهری نیز بسیاری از خیابان‌ها را مسدود کرده  و مسافران داخلی و خارجی می‌توانند با ماشین‌های سبک تردد کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 83995

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/83995/شهردار-قم-ورود-اتوبوس-گردشگران-هسته-مرکزی-نظم-شهر-به-هم-می-ریزد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir